Предимствата на използване на функции. Примери с функциите min,max и average

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Задача към урока

Свалете упражнението и повторете показаното във видеото.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как можем да направим средно аритметично на клетките А1, А2 и А3 чрез функция?
=(A1+A2+A3)/3
=average(A1:A3)
=средно_аритметично(A1:A3)
 
Как се препоръчва да се сумират клетките А1,А2 и А3?
=А1+А2+А3
=sum(A1:A3)

Въпроси и отговори

  • Логически коректно ли е зададен въпроса?

    Красимира Тодорова Петрова:

    Здравейте,
    Мисля, че в теста първия въпрос е зададен логически некоректно, в смисъл че ако искаме да сумираме клетки А1, А2 и А3 правилния отговор е втория, но ако искаме в бъдеще да можем да добавяме други клетки между тях и те автоматично да се добавят към сумата, то тогава първия отговор е верен..

    Иван Цукев:

    Системата автоматично разбърква всеки път въпросите и отговорите, така че не знам кое как е било подредено при теб.

    Идеята на въпроса е в контекста на урока. И двете са верни, но въпросът е кое се "препоръчва". В урока се препоръчва използването на функция пред отделно сумиране на клетки и това е верният отговор.

    Но си взимам бележка и ще се опитам да правя въпросите още по-ясни :)

    павел баров:

    приятел ,пращай инженерите при напредналите,ние тук още се учим!

    Ели Петрова:

    здравейте,
    опитах се да "замразя" в показаната последователност първата колона и първия ред, но не успявам и двете да ги направя фиксирани.Т.е. без да съм анулирала с Unfreeze Ranes, "замразена" се оказва или само колоната или само реда. Практически не успявам да фиксирам първа колона и първи ред. Как мога да ги "замразя" и двете- първа колона и първи ред?

    Ели Петрова:

    грешно съм написала Unfreeze panes

    Юлияна Костадинова:

    Как да сравня  две таблици чрез VLOOKUP.

    Петя Вушева:

    Госпожо Петрова, въпросът е коректен защото е казано да се пресметне средно аритметично чрез функция.

    Teodora:

    И моето мнение е, че въпросът е конкретно и ясно зададен, имайки се предвид самия проведен урок. Как е препоръчително, защото е по-лесно, по-бързо и по-практично и именно защото в бъдеще не се знае дали няма да се наложи да добавяме още клетки и те автоматично да се причислят към крайния резултат.

    арх. инж. Краси Петрова:

    Теди, незнам дали прочете отговора на инж. Цукев, но този въпрос за който ти говориш, най-вероятно не е този, който аз съм имала предвид, защото въпросите се въртят.

    Teodora:

    Краси, мисля, че добре съм разбрала за кой въпрос говориш, въпреки автоматичното разбъркване от системата, защото едно, че вече съм го забелязала сама, че става така, но по-важното обърнах внимание на съдържанието на въпроса, а не на реда му в теста. Всъщност г-жа Вушева говори за другия, който се отнася до средно аритметично пресмятане чрез функция, а ти пишеш за "Как се препоръчва да се сумират клетките А1,А2 и А3?".  И  мнението ми остава същото, че съобразно урока въпроса е адекватно зададен. Успешен и Радостен ден!

    Ирена:

    Аз мисля, че въпросът е разбираем. 

    L.panayotova:

    Въпросът е правилен и отговорът е коректен - няма грешка, споерд мен.

    Петрова:

    Eли Петрова, за да "замразите" първи ред и първа колона трябва да влезете в клетка А1, след това да натиснете Freeze Panes. 
    Поздрави!
    п.п. не виждам дати на публикациите, за да разбера колко "стар" е въпроса.

    Орлин Нецов:

    маркирате клетка и замразявате. И колоните, които са в ляво и редовете, които са над тази клетка, се виждат постоянно на екрана, даже и когато сте на дъното на таблицата. Най-често тази клетка е B2, за да се виждат постоянно първата колона и първия ред.

    Адриана Димова:

    Здравейте, бих искала да си изтегля .pdf файловете с най-използваните функции и този с клавишните комбинации, но не разбрах как/откъде. Моля за съдействие. Благодаря предварително!

    Penka Ivanova:

    след урок12 на модул 1 / под колонката  с уроците / 

    Адриана Димова:

    Благодаря за отговора. :)

  • За предимствата на използване на функции.

    Georgi:

    Как се изключват замразените колона, ред или клетка?

    Петко Кушев:

    Чрез Unfreeze Panes


    Shirin Solak-djebedji:

    Въобще не бях запозната със замразяване / размразяване на колони и редове - беше изключително полезно :) благодаря :)

    Антоанета Минчева:

    На мен също ми беше непознато това действие, за което благодаря. Аз използвам понякога скриването на колоните и редовете, но сега научих и това.

    Azsunny:

    Много полезен урок. Благодаря ви!!!!!

    Галина Делчева Петрова:

    Ще използвам непременно наученото. Благодаря много!

    Таня Янакиева:

    Това замразяване е голям плюс в работата.

    Диана Желязкова:

    Изключително полезен съвет е този със замразяването. Благодаря много!

    мария:

    Много полезно


    Yrusinov:

    При замразяването трябва много да се внимава особено , ако се ползват формули , често може да сложиш формулата не от първия ред , а от реда който виждаш при замразяването

    Татяна Генчева:

    Много полезна опция е тази със замразяването на колона или ред, но има ли начин да замразя произволна колона или ред, а не първите. Предполагам, че отнякъде се прави настройка.

  • Как мога да замразя повече редове и колони?

    инж. Дончо Попов:

    Освен първи ред и първа колона,може ли да се замразяват повече редове и колони? Ако е възможно, как става това? Работя с Excel 2010.

    инж. Дончо Попов:

    На горното изображение съм показал излишни неща. В следващите въпроси предполагам,че няма да ги има.

    Ели Попова:

    Ако искате да "замразите" 3 реда и 2 колони трябва да изберете клетка C4. Избирате опцията Freeze Panes от меню Wiew\Freeze Panes и тогава редовете над избраната клетка (1,2,3) и колоните дясно от нея (A,B) ще са "замразени".

    инж. Дончо Попов:

    Благодаря за съвета. Пробвах, но не става. Може би са необходими допълнителни настройки.

    Maria Tenchova:

    Могат да се "замразяват" повече редове и колони от бутона Split, който е точно до "freeze" излизат удебелени вертикална и хоризонтална черти, които можете да влачите с мишката до реда или колоната, които искате да замразите от freeze. Ако искате да замразите само колони, вертикалната черта я завлачвате преди първия ред и обратното. Успех :)

    Maria Tenchova:

    Сега пробвах и начина описан от Ели Попова-работи и е по-лесен:) Мерси Ели!


    инж. Дончо Попов:

    Благодаря на Maria Tenchova за бутона "Split". Чудесно, работи!

    Виктория Данаилова:

    Да, би могло бутона Split да се използва по описания по-горе начин,но не е най-правилния. Този бутон има друга функция - разделя страницата на две или четири части и при обемни документи лесно може да се работи в различните части на документа. Инструмента за замразяване на редове и колони е Freeze Panes.

    • Замразяване на хоризонталните редове - маркирайте реда под този, който искате да замразите; 
    • Замразяване на вертикални колони - маркирайте колоната вдясно от тази, която искате да замразите
    • И за двете  маркирайте клетката, над която и вляво от която искате да замразите 
     Възстановяването става чрез команда Window/Unfreeze Panes
    инж. Дончо Попов:

    Благодаря на всички ,които ми помогнахте да реша проблема със замразяването на повече редове и колони. Бяхте чудесни в желанието си за помощ! При мен този проблем вече не съществува. 

    Denchev:

    Денчев-благодаря, Виктория, много полезен съвет. Моля да ми помогнете как да запазя колони и редове в таблица, в която да не ми изтриват по невнимание данни и формули млади колеги бързаци.

    Румен Николов Баксанов:

    Използвам версия 2003 и изобщо не замразявам колони, а използвам скриването на част от колоните с Hide.

    Иво Иванов:

    Много благодарности на Виктория.Ако го направите някъде на чисто поле се виждат линиите които се очертават около замразената клетка.Аз също съм с 2003,но досега не съм открил съществени разлики.Само ми трябва повече време за да намеря нужното меню.

    Милена Йосифова:

    Виктория Данаилова, благодаря за ценния съвет!

    Екатерина Тархова:

    Благодаря за разясненията! Има ли възможност да покажете как точни работи функцията Hide, тъй като при мен се скрива целият файл? Благодаря!

    Ели Попова:

    Целият файл се скрива, ако използваш функция Hide от меню View\Hide (Hide Window). Ако искаш да скриеш само избрани редове и колони трябва първо да ги маркираш и след това да кликнеш с десен бутон на мишката върху маркираната област. След това избираш опция Hide . Можеш да скриеш различни области от работния лист, липсата на номерация на редовете и колоните ще ти покажат къде са скритите редове и колони. Показване на скритите редове и колони става по същия ред, но с опция Unhide .

    Екатерина Тархова:

    Благодаря!


    Георги Бонов:

    Амии, в контекста на отговора по-горе, нека да споделя един практичен съвета на мой добър приятел и бивш колега, комуто принодлижи изказването: "Абе има ли Excel от глад няма да се умре". А ето и въпросния съвет, който впрочем макар и да звучи шеговито, често ми е помагал в затруднение: "Когато нещо не ти се получава и се чудиш каво да правиш с Excel - натисни десен бутон!" -:)

    Mila Georgieva-Petrova:

    Много благодаря на Ели Попова за отговора за Hide / Unhide. Успях да направя какото трябва!

    Mariya:

    Използвах Hide за да скрия колона и сега с не се показва c Unhide.Къде да маркирам за да излезе отново.Excel 2007

    Ваня Драганова:

    За да излезе скрита колона, трябва да се маркират двете съседни колони, да се натисне десен клавиш на мишката и да се даде unhide - колоната се показва. Ако обаче, Mariya, случайно сте дали hide на колона А, то тя не се показва, ако опитате същия начин. Може и да има по-лесен начин, но аз в подобен случай давам Ctrl+A , за да избера цялата таблица, и тогава натискам десен и unhide. Неприятното в случая е, че ако имате и други скрити колони, които искате да останат скрити, те също ще се отворят.

    Ваня Драганова:

    За да се покаже скрита колона, трябва да се маркират двете колони отляво и отдясно на скритата, да се натисне десен клавиш на мишката и да се даде unhide. Ако обаче, Mariya, сте дали Hide на колона А, тя не можа да се покаже по същия начин, защото имаме видима колона само от едната й страна. В подобен случай аз давам Ctrl+A за да избера цялата информация в листа, давам десен клавиш и тогава unhide. Показва се колона А, но неприятното е, че ако имате и други скрити колони, които искате да останат скрити, при това действие ще се покажат. 

    Mariya:

    Много благодаря Ваня Драганова.Направих го със маркиране на 2те колони (лява и дясна) и се получи ,но с начина за колона А не стана 

    Диана Желязкова:

    Съветът на Виктория Данаилова се оказа най- полезен за мен след многократни опити да схвана начина на действие на Freeze panes :) Благодаря ти, Виктория!

    Ваня Пеевска:

    Благодаря на Виктория Данаилова! За мен това уточнение беше много полезно!

    Райна:

    Относно показването на скритата колана А (а и не само на колона А). Ако се застане с курсора в лявия край на бутона В, т.е в края на колона А и когато курсора е във формата на две успоредни, а не една удебелена линия, което е обикновено, и се провлачи вдясно, ще  се покаже скритата колона.

    Mariya:

    Много благодаря Райна за отговора.Стана за секунда

    Боряна Романо:

    Благодаря на Ели Попова!

    Боряна Романо:

    Виктория Данаилова, благодаря за точно описания начин на скриване на колони и редове!

    Анжелика Николова:

    Специални благодарности на Виктория Данаилова! Обяснението е наистина запомнящо се. Виктория определено има талант на учител!

    П. Чардакова:

    Здравей, Ваня Драганова!

    За да се покаже скрита колона А, трябва да маркираш колона В и колоната, в която са записани номерата на редовете, после Unhide и готово :)
    Ваня Драганова:

    Благодаря Ви, инж. Чардакова. Ще опитам и така. Засега отговорът на Райна дава най-лесният за мен начин, а и е препоръчан в самия курс в по-следващите видео уроци.

    Ani Ivanova:

    Благодаря на всички участници, че споделяте ценен опит!

    Лилия Лалова:

    Благодаря на всички за съветите и споделения опит - ценно и пестящо време и грешки! Благодаря!

     

  • Христина Машева:

    Здравей,

    провери дали нямаш някоя клетка форматирана като текст.
    Бойко Недялков:

    А какво изписва вместо очакваната стойност?

    Mitko Stoqnov:

    Съгласна съм с Лъчезар Николов и аз винаги използвам Shift когато маркирам много е лесно и удобно. 

  • Може ли да се замразява само един ред или само една колона, но не първите?

    Ирина:

    Има ли възможност да се замрази само един ред и това да не е най-горния? Искам да замразя ред, който е в средата на таблицата например, но само него, а не и всички над него? Аналогично, въпроса ми се отнася и до колоните. Благодаря!

    Христина Машева:

    Здравей,

    за съжаление няма такава опция или поне аз не открих. Има един компромисен вариант, който не знам дали би ти свършил работа. Когато имаш много дълга таблица и искаш да я виждаш от даден ред надолу или настрани, може да си разделиш прозореца със Сплит. Меню View - Split. Разделя ти таблицата на две, като попълваш в едното се ъпдейтва и на другото място. 
    Райна:

    Ако маркирате и скриете горните редове или предни колони

    Райна:

    и след това от Views, Freeze Panes

  • Христина Машева:

    Здравей,

    ще ти дам линкове към две теми, в които се разисква този проблем. Ако не ти помогнат пиши отново :)Ето първата: http://aula.bg/question#id-100992000001  и втората:  http://aula.bg/question#id-103155200001
    Velislava Dimitrova:

    здравейте работя на excel 2003 и не мога да разбера как да замразя колона. отивам на view, но не знам после коя опция да избера

    Galq:

    Здравейте, Господин Антонов, и на мен не ми стана ясно какво ме питате


    Петър Петров:

    Здравейте, можете да замразите много редове, като определите последния ред който да бъде замразен и всички останали над него също ще останат замразни.

    Николай:

    като "цъкнете"върху някоя клетка и използвате"Freze panes" колоните в ляво и редовете над клетката са "замразени"

    Петър Георгиев:

    Чудесно доуточнение!Благодаря!

    Рая Христова:

    И при мен не се получава замразяването на повече от един ред или колона. Пробвах всички описани в по-горните линкове методи и не става. Когато замразя второто, първото се отмразява...???

    Рая Христова:

    Разбрах къде е проблема

    Величка Томова:

    Eксела 2007 ми е на български език.Може ли някой да ми каже откъде да избера замразяване на ред или колона?

    L.panayotova:

    За да замразите повече от един ред или колона трябва да изберете клетката, от която ще замразявате,  така че на екрана ще останат всички редове над нея и всички колони в ляво от нея. После избирате Freze panes.

    Дарина Иванова:

    Freeze panes е във View- менюто (предполагам Изглед на български).


    Vili Kalfova:

    От Изглед > Фиксирай Прозорците (Малко след опцията Нов Прозорец)


  • Как се пресмята дробно число с обикновено в Excel?

    Marina:

    Как да се напише и да се пресметне в клетка на excel - дробно число с обикновено ?

    Христина Машева:

    Здравей, ако искаш да напишеш дробно число в някоя клетка и то да остане като дробно, трябва да форматираш клетката на "Fraction", след което може да го събереш с обикновено и отново сбора ще се получи дробно. Хубаво е първо да си форматираш клетката на "Fraction", а после да пишеш дробното число, за да избегнеш разделянето му. Прилагам и снимка. Дано това да е бил въпроса.

    Nasko Angelov:

    Ако дробното се напише десетично примерно  0.5  вместо 1/2  проблем ли ще бъде ?

    Краси Кръстев:

    Ами не би трябвало в момента в който форматираш клетка във "Fraction" би следвало написвайки 0,5 стойноста в клетакта да стане директно  1/2.

    Райна:

    За да се въведе обикновена дроб, трябва да въведем цялата част, интервал и дробната част. Ако имаме само дробна част, то въвеждаме 0 интервал дробната. Например: 0 1/2. Пробвайте. А за пресмятането няма значение дали са дробни или десетични, Ексел се справя!

  • Защо резултатът е различен при умножение с формула и функция?

    Dita:

    Здравейте, когато умножавам 2 числа с формула и едната клетка е празна, тя се възприема като 0 и
    произведението е 0, но когато умножавам с функция - ако едната клетка е празна,
    като произведение се изписва стойността на другата клетка, тоест, все едно стойността на празната е 1, а не 0. Моля, обяснете. Без значение е как са форматирани клетките. Прилагам пример - със стойностите и с формулите, по които са изчислени.

    Краси Кръстев:

    Здравей, ето един малък пример .Първо да изясним какво прави точно функцията PRODUCT - тя умножава масиви ( в частен случай може да се използва и за отделни клетки ) на снимка 1 съм показал как мога да умножа всички числа от диапазона  А1:А6 и диапазона B1: B6, като за целта съм използвам функцията PRODUCT ( позция 1 ), а във втория случай съм умножил всяк клетка по - отделно със * ( позиция 2 ).Както се вижда от снимка 2 - резултата получен по двата начина е еднакъв.Какво би станало обаче ако в B4 реша просто да изтрия стойнстта на клетка ( снимка 3 ), тогава във формулата където използвах PRODUCT - стойността е същата не се е променила, т.к. Excel я е възприел за единица ( в масива който съм задал всяка празна клетка /или може да се изтрият няколко реда в определен случай / се възприема от Excel като единица - това е направено с цел имам граници на определен масив -> намалявам масива с 5 реда (клетки ), като в тях няма стойности, НО те се отчитат като 1 - ци съответно които от своя страна не влият ан умножението ).Какво би станало ако бяха 0 - снимка 4  - щях да получа стойност 0 и всеки път когато вкарвам данни трябва да променям масива така че в него да няма празни редове и колони ( или отделни клектки ).Това е така основната причина празните клетки да се възприемат за 1 - ци.Надявам се с примера да е ясен и да съм бил полезен с отговора .

    Краси Кръстев:

    Само да отбележа в конкретния ти проблем ( снимка 1 ) в F6  с така написа формула следва да получа стойнсот 10, обаче ако толкова държиш да ти изпише 0 в клетка F6 може да направиш следното напиши = PRODUCT($A$6 * 1;D6 * 1), добавяйки след всеки масив  *1 вече празните клетки Excel приема за единици ( снимка 2 ) .Надявам се да съм бил полезен с отговора.

    Dita:

    Здравей, Краси, много ти благодаря, абсолютно ясно и много полезно! Стигнах до въпроса просто експериментирайки, поради съвета, когато е възможно да се предпочитат функции. В реалната ми таблица формула е абсолютно достатъчна. Има ли други функции за по-често използвани действия, които също имат специфични:) изисквания? 

  • Сашка Станчова Маринова:

    Според мен иска единични кавички.

    Галина:

    Според мен разделителят между областта и критерия (в скобите) трябва да е запетая (,), а не точка и запетая (;).

    L.panayotova:

    =COUNTIF(C12:N12;">0") работи, проверих това. Проверете дали всички символи са на латиница... Нещо в изписването на данни в клетките ?!

  • Защо при използване на функциите от урока програмата ми дава индикация за грешка

    Мая Начева:

    Здравейте, работя с Excel 2010. При използване на функцииите от урока ми се появява индикация за грешка, въпреки че резултатът е коректен. Индикацията изчезва ако избера Ignore error, но все пак защо се появява?

    Дарина Иванова:

    Вероятната причина е, че във формулата (зоната на функцията ) участват празни клетки. Ако се запълнят може би няма да излиза съобщението за "грешка".

    Мая Начева:

    Благодаря!

  • Краси Кръстев:

    Здравей в диапазона ти C12 N12  за който предполагам че е зададена функцията - най - малката стойност е 0лв. съответно се изписва - лв. демек 0 лева , ако това вие въпроса, или искате и там да пише 0 лв ?

    Николина Тончева:

    Да, това ми е въпроса :) изобщо не се сетих, че долу имам стойности с "нула" лева и очаквах да ми изпише най-ниската от другите въведени стойности. Благодаря за отговора :) следващия път ще помисля малко преди да задам въпрос :)

    Юлияна Борисова:

    Здравей Николина! Клетките ти са форматирани като Accounting, при която липсата (нула лева), се изписва "-лв.". Ако я форматираш като  Currency, ще ти се изпише "0 лв."

  • Един съвет за клавиша Shift

    Лъчезар Николов:

    Не забравяйте магическия клавиш Shift с помощта на който можете да маркирате при дълга таблица първата и последна клетка /клик върху първата, задържане на Shift и клик върху последната/ вместо провлачване, което става по-бавно!

    Лъчезар Николов:

    Казвам го ненапразно, защото честно казано -това прословуто "влачене" ми е станало направо досадно, особено като гледам как някой започва да влачи за да маркира и не може веднага да уцели 

    Лъчезар Николов:

    края на маркирането и ха напред, ха назад - докато стане, а за това си има просто правило - клик в началото, задържане на Shift и клик в края! Точно, лесно и просто!

    Tatyana:

    Г-н Николов ,благодаря Ви за ценен съвет ! Наистина е досадно : а улучил ,а подминал... :). Хубав ден !


    Пенка Атанасова Велева:

    Браво , много ценен съвет, тъкмо се мъчих с 1 таблица , много полезни са съветите за съжаление много съм заета и рядко  влизам .

    Райна:

    И още един начин, отново с Shift. В клетката, в която сме, при натиснат Shift, и двукратно кликване на страната на клетката в посоката, в която искаме да маркираме и се маркира. Ако не е натиснат Shift, само се премества курсора в посоката, в която двукратно сме кликнали върху страната на клетката.

    Райна:

    И ако натиснем Ctrl+Shift+&, тогава маркираната област ще се и рамкира.

    Лъчезар Николов:

    Благодаря! Един съвет - СВЕДЕТЕ ДО МИНИМУМ ВЛАЧЕНЕТО С МИШКАТА КАТО НАЧИН НА МАРКИРАНЕ!!! Основни грешки: 

    1.Маркиране на дума с влачене -правилно: двоен клик върху думата. 2.Маркиране на изречение с влачене /ах какъв зор особено с точката "напред", "назад"/ Правилно: задържане на Ctrl и клик в изречението. 
    3.Маркиране на част от текст с влачене - правилно: клик в началото задържане на Shift и клик в края.
     Засега това. Правилата са за Word, но важат и в Excel. С клик задържане на Shift можете да маркирате част от ред с данни, можете да маркирате и цялата таблица - клик в първата клетка от таблицата, задържане на Shift и клик в последната клетка на последната колона. /с клавишна комбинация: клик някъде в таблицата и натискане на Ctrl+A/.
    Райна:

    В Word - в лявото непечатимо поле еднократно кликване - маркираме реда срещу който сме; 

    двукратно кликване - параграфа, срещу, който сме и 
    трикратното кликване - целия документ
    При натиснат Shift и стрелковите клавиши също се маркират съседните символи или редове
    Лъчезар Николов:

    Eeee, това умишлено го прескочих, защото се отнася само до Word, a тук сме във форума на Excel. Все още не съм видял алтернативните методи на маркиране тук в Ексел,  естествено метода със стрелките мисля, че някъде бе споменат и аз лично го приемам и ползвам, защото е по-приемлив от това прословуто "провлачване", което колкото и да е голям тренинга ни, винаги бави и за мен не е точен и удобен начин определено!!!

    Николай Николов:

    Много полезно. Никога не е късно да научи човек още нещо.

    Райна:

    За Ексел малко по-горе съм написала за двукратното кликване върху някоя от страните на клетка (клетки), което мисля, че е интересно.

    Лъчезар Николов:

    Благодаря Райна!!! Поставих темата защото понякога ми става дори смешно като гледам как дори хора с дълга практика влачат наляво и надясно докато нацелят, не искам да обидя някого - всяка операция на компа може да се извършва по много начини, но истински правилния начин е този, който отнема най-малко време и е най-бързият и лесен начин, а маркирането е най-употребяваната операция! В процеса на интуитивно самостоятелно изучаване на соофтуера, много често заучаваме погрешни навици, ето и каква е ползата от курсове като този например, с помощта на който се учим работата ни да става по ефективна и бърза. Не е въпроса в това колко функции ще научим, така или иначе част от тях се забравят, ако не се ползват редовно, но е важно да се научим на правилни навици, които ще си останат!

    Лъчезар Николов:

    Еее, това със Shift от страната на маркирането беше новост за мен, благодаря Райна! :))) Е, естествено се отнася само до клетки с попълнени данни, но повечето случаи са такива!!!

    Райна:

    Да, много важни са навиците, а в добър екип, като в този курс, с такива ентусиасти като тебе, Лъчезаре, ще се научим на правилните навици!  

    Лъчезар Николов:

    Благодаря Райна! Така е тук, както във видеото, така и във форума се учим -на правилните неща:

    -ОЩЕ ЕДИН ГРЕШЕН НАВИК, който е наблюдава при 70-80 % / изненадвате се нали, но е факт!!!/  от потребителите на Офис-а - Представете си следната ситуация:
     -искаме да отворим файл, напр. docx знаем в коя папка е, отваряме я и започваме лудо търсене сред файлове на ексел, уърд, поуър пойнт, пдф, ipg, докато ни заболи главата!!! МНОГО ГОЛЯМА ГРЕШКА!!! 
    -а сега си представете тази ситуация: Отваряме Word, избираме Open, отваряме  същата папка иии, оооо какво щастие - та тук са само уърдовските файлове!!!! А ако знаем и как е наименован просто пишем в прозорчето две-три от началнитите букви и ни излиза посказка с името на файла!!! А ако имаме и щастието да е сред запеметените последно отваряни 25 файл-а /според настройките/!!!!! Какво щастие!!!
      Извод: Отваряйте файлове с двоен клик от дадено местоположение само в редки случаи: ако сме го свалили от пощата, ако са ни ги изпратили по скайп или ако в момента просто ни е на разполжение! При всички други случаи отваряйте файловете чрез програмата! Това е правилният начин!!!
    Райна:

    Не е  за пренебрегване и възможността да "забодем" файла, който често използваме

    Райна:

    Още едно приложение на Shift.  Shift + интервалния клавиш маркира целия ред, в който се намира курсора, а Ctrl + интервалния клавиш - цялата колонка

    Дарина Иванова:

    Функционален клавиш F1 извиква помощ на съответното приложение, в частност на Ексел. В полето за търсене пишем например shortcuts (Keyboard shortcuts in Excel 2010). В появилата се конкретна помощ може да научим много други комбинации. Колкото повече запомним толкова по-бърза и лесна ще е работата ни.

    Васил Ангелиев:

    Благодарение на г-н Николов се опитвам да се

    откажа от някои лоши навици
    Галина Делчева Петрова:

    Благодаря на всички участници в курса. Колкото пъти вляза във форума, толкова пъти намирам нещо полезно, особенно в посока "пестене на време".

    Пепа:

    Благодаря за компетентните отговори !!!

    Мария Димитрова:

    Изключително ценни съвети от Райна и Лъчезар!

    Анжелика Николова:

    Диалога между Райна и Лъчезар Николов ми беше много полезен. Благодаря!

    Димитър:

    Правилно: Научи нещо днес (клавишни комбинации)- спести време утре!

    Silviya:

    Здравейте, за маркиране използвам натиснати клавиши Shift и Ctrl и стрелка в желаната посока. Така се маркира всичко от активната клетка до първата празна клетка. Повторно натискане на стрелката и се маркира и следващата област и т.н.
    Натиснат само Ctrl и съответната стрелка ни отвежда в последната клетка от данни (до първата празна).
    Когато съм маркирала по горния начин много дълга колона и искам да видя първата или празната клетка от маркираната област без да размаркирам, натискам Ctrl и . (точка). Много удобно и полезно за ориентация къде се намирам и до къде съм маркирала и дали ми се налага да домаркирам още нещо.
    Ctrl и End използвам, за да видя края на използваната област в даден лист. Полезно е, когато искаме да видим до кой ред/колона са разположени данните.

    Nadia Rasheva:

    Наистина вълшебни клавишни комбинации! Вече знам и къде да науча повече от тях. Благодаря!.. Влаченето е и досадно, и пипкаво, и неточно, но до сега знаех само за Shift+стрелка.

    Марина Станилова:

    много полезни комбинации, благодаря! Все пак, трябва да се внимава при натиснат Shift идвукратно кликване на страната на клетката в посоката, в която искаме дамаркираме, защото ако в съответната колонка най-долу имаме вече направена сума, средно или нещо друго, то също се маркира. При невнимание е възможно да направим средно на всички данни и сумата им, например.

    Росица Певецова:

    Благодаря на Райна за малките, но много полезни "трикове"!

    Vili Kalfova:

    Здравейте!При опита ми да направя упражнението се получи следната грешка. Когато маркирам първия ред, за да направя сума, отделните клетки се изписват с имената на месеците. 


    Димка Кънева:

    В този урок ми беше изключително полезна информацията за операцията "замръзяване" на ред или колона, която ще облекци много работата ми! Благодаря!

    Юлия Иванова:

    За да допълня казаното досега: - при задържан ctrl се маркират несъседни клетки като ги кликваме с мишката - при задържан shift се маркират съседни клетки чрез стрелките лт клавиатурата или като изберем първата клетка от желания от нас диапазон, задържим short и кликнем последната клетка от диапазона, независимо дали е на същия ред/колона или по диагонал - при Ctrl и интервал се марккра цялата колона; целият ред се маркира с shift и интервал. Могат така да се маркират и няколко редове и колони и смесица от редове и колони, дори несъседни, но за това трябва да се държи Ctrl докато се избере клетка от новия ред/колона, които искаме да маркираме - с Ctrl и стрелка надясно се отива в последната клетка от текущия ред (или стрелка наляво - отиваме в първата клетка на реда). Ако на реда имаме стойности, то отиваме на последната/първата клетка със стойност. Същото важи и за колони със стрелките нагоре и надолу. - логично ако държим Ctrl+shift не просто ще отидем до последната клеткс на реда/или последната клетка със стойност, но и всичко помежду им ще се маркира

    Ivan Mirev:

    Много полезно! За маркирането на думата го знам, за маркирането на изречението пак го знам, на това за Shift маркирането на част от текст не го знаех. Благодаря....... Поздрави на всички!

    Никола Петров:

    Едно мнение и от мен: Маркираме КОЯТО И ДА Е КЛЕТКА от таблицата и натискаме клавишната комбинация Ctrl+Shift +Space ( най - дългият бутон ) и таблицата е маркирана. Лек ден!

    Краси Кръстев:

    Още едно допълнение

    Маркираме коя да е клетка от дадена таблица ( масив от данни ) и с Ctrl + A и следва таблицата да бъде също маркирана.

    кирил:

    Чудесна комбинация,Краси.

  • Защо не намирам най често използвани функции?

    Цветелина Петкова:

    Извинявам се предварително, ако най често използваните функции са написани?, но не ги намирам във файла, който е за изтегляне. Може ли малко помощ?

    Margarita Angelova:

    Записвате знака =,на латински първите 1-2букви на желаната функция и отдолу на написаното се показва прозореца с функции.Надявам се да съм полезна!

    Дарина Иванова:

    Функциите са в меню Formulas, чрез първия инструмент Insert Function се отваря помощника за написване на функцията. Същото се получава, ако щракнем на малкия бутон със същия вид fx, който се намира пред бялото текстово поле (Formula Bar).

  • Дарина Иванова:

    Трябва да сме позиционирали в клетка  B2 преди да изберем Freeze panes.

    Краси Кръстев:
    Здравей,

    С Freeze Panel ... като идеята му е когато си върху дадена клетка ( снимка 1 - 


    синята клетка ) и след това цъкнеш на Freeze Panel ( снимка 1 позиция 2 ) ще може си заключила 

    всички редове които са над тази клетка и всички колони които са в ляво от нея ( снимка 1 позиция 3 -  червените клетки ) - 

    горе долу това е най - просто казано принципа на действие на Freeze Panel - а с 

    него може да постигнеш търсения от теб ефект.

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.
    Елена Николаева:

    Благодаря на Дарина Иванова и на инж. Краси Кръстев за бързият, полезен и  изчерпателен отговор.Получи ми се...

  • Yrusinov:

    Привет , по това което виждам най - вероятно си направил таблица която ти хваща колоните от А до P , тъй като колона Q ти е извън таблицата затова не е станал сив , ако беше вкарал колоната между колоните  А и P щеше да ти я оцвети в сиво.

    Краси Кръстев:
    Здравейте,

    Идеята на вкарване на колона в Excel  е че тя взима форматирането на 


    колоната която си избрал ( снимка 1 позиция 1 ) и вкарва колоната ( чрез insert 

    ако го правиш  - снимка 1 позиция 2 ) в дясно от нея ( снимка 1 позиция 3 ).




    Попринцип ако си направил таблица ( въпреки че така като гледам 99 % най - 

    вероятно таблицата не е "insert - ната" ами просто е оформена т.е не е 

    дефинирана като таблица с диапазон ... ), която ти обхваща даден диапазон, би 

    следвало ако започнеш на пишеш в първата колона извън тази таблица

     ( снимка 2 позция 1 ) би следвало колоната да се приобщи до дадения ред към 

    вече създадената от теб таблица ( снимка 3 ) - въпрос на настройка е това да става или не.
    Iva:

    Благодаря!

  • Дарина Иванова:

    Сигурно ли е, че десетичният знак е точка?

    Ако дробните числа са написани с неправилен десетичен знак (точка или запетая трябва да изпробвате) автоматично биха се подравнили ляво - като текст. Друго обяснение нямам. Евентуално може да е объркана зоната с данните на функцията MIN.

    Все пак може да сложите снимка на ситуацията.

    ваня маврова:

    сигурна съм

    Иван Митев:

    десетичния знак е запетая,също като останалите числа в колоната и е 0,00 лв.


    Иван Митев:

    ето още една снимка

    Иван Митев:

    разбрах причината,просто липсва един ред No: 8.

    Дарина Иванова:

    А за функция SUM мисля, че е използвана зона от празни клетки (поне тези, които се виждат са празни).


    Михаела Михайлова:

    Здравейте, Иван!  

    На втората картинка: Няма логика при ред, който да не се вижда, но да се сумират други редове и колони с някакви цифри, да се получава стойност нула.Ако това, което показвате е вярно на втората картинка, се вижда горе в лентата, че сте задал =Sum(C2;N2), което показва само празни клетки, сумата на които е равна на нула.
    На първата картинка е зададено в клетката =Min(Q2;Q12), може да видите дали във Format Cells/Number е зададено стойността да бъде число-Number или General. Дори и да сте скрил клетката, пак ще се покаже стойност там.

    Иван Митев:

    Здравейте,Михаела!

    Първо с =Sum(C2;N2),няма никакъв проблем,записа е останал от предходно действие,а с =Min(Q2;Q12) както написах по горе проблема е че е скрит цял ред No:8 който е празен и поради тази причина показва 0,00 лв.
    Михаела Михайлова:

    Извинявам се, не съм прочела всички коментари до край!
    За скрития ред и аз си помислих, че стойността му е нула, затова и написах така в последното изречение.
    Приятен ден!

    Ирина:

    В случая с "Unhide" е достатъчно да поставим курсора на мишката между имената на двете съседни колони/редове, напр. между А и C, когато ни е скрита колона B. Курсорът придобива форма на две раздалечени вертикални линии със стрелки в двете посоки. Тогава натискаме десен бутон и избираме "Unhide". Когато сме скрили съответно А, поставяме курсора между колоната с поредните номера и B. 

    Ванюшка Ангелова:

    благодаря, това беше най-доброто обяснение за ''hide'' и'' unhide'', само от тук разбрах каква форма придобива курсора, за да стане ''unhide''

  • Краси Кръстев:

    Здравей, 


    Виж ето тези теми тук :

    http://aula.bg/uroci-eto-kakvo-da-pravite-ako-excel-vi-obrashta-chislata-v-data

    http://aula.bg/uroci-kak-da-smenim-simvola-za-desetichna-zapetaia-v-excel

    от раздела трикове на Aula.

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.
    Маргрета Георгиева:

    Благодаря много. Сама стигнах до Control panel and Clock, Language and region, но не бях сигурна какво трябва да "пипна" след това. 

  • Защо моят лаптоп е купен в Германия и неговите клавиши имат съвсем други наименования. 

    Zina Marinova:

    Zdraveite!Bezkarino sam vi blagodarna za vazmojnostta da naucha neshto za Eksel bezplatno1Okaza se obache nevazmojno za men da zadavam vaprosi, zashtoto moiata klaviatura e s drugi, nemski oboznachenia i az ne moga da proumeia koi moi klavishi otgovariatna tezi za koito se govori v kursa vi.Ima li nachin az ot niakade da vidia tova neswhto?Blagodaria!Zina 

    Дарина Иванова:

    С експериментиране могат да се коригират комбинациите, които не съответстват. На латиница клавиатурата има следната подредба по букви и поредове (започвайки от горния ред):

    `1234567890-=

    qwertyuiop[]
    asdfghjkl;'\
    zxcvbnm,./

    Тази подредба може да се види предполагам и в интернет.
    Dianaiva:

    Здравей, може ли да снимаш  клавиатурата или да дадеш точния модел? По принцип в интернет на различни места можеш да се ориентираш за съответствия, напр.  Strg=Ctrl, Umstel - би трябвало да е Shift, Feststell - Caps lock, Rück - Back space(назад), Einfg - Insert, Ende-End... Ако имаме снимка, ще се ориентираме по-добре:)) 

    Zina Marinova:

    Dianaiva, tvoiat otgovor mi pomogna mnogo! Blagodaria ti!

  • Краси Кръстев:

    Може ли снимка на проблема, така в момента само мога да предполагам къде точно ти се появява този проблем.


    Ако записа в клетката стой така вместо сума, то това е на база на това че е направена таблица ( с име Table3 ).
    Vili Pisareva:

    ето и снимка

    Краси Кръстев:

    Здравей, сега е малко по - ясно за какво става дума :)


    Да, когато имаш създадена  таблица ( table ) в Excel референциите в дадена формула изглеждат по този начин, това обаче е тогава когато в настройките за формули е дадена отметка на Use table names in formulas - снимка 1 позиция 3, 

    АКО махнеш тази отметка следва дори когато имаш таблица при изписване на дадена формула формулата да взима обозначенията както ги взима без да е създадена таблица т.е. = sum ( A1:A15 ), а не =sum(Table2[Сума]) например.

    Тази отметка се намира като отидеш най - горе в ляво и кликнеш на MS бутона ( снимка 1 позиция 1 ( твоята версия най - вероятно е 2007, в моя случай пише файл ) след което отиваш на Excel Options след което се отваря един прозорец Excel Options ( снимка 1 позиция 2 ) след това отиваш на раздела Formulas и там търсиш Use table names in formulas и махаш отметката ( снимка 1 позици3 ) сега вече пишейки формула в която използваш клетки от създадената от теб таблица ще излизат като клетки , а не като редове и колони от дадената таблица.

    Ако има нещо не ясно пиши ще дообясня.


    Надявам се да съм бил полезен с отговора.
    Vili Pisareva:

    Благодаря много!!!!Вие сте страхорни! Вашия сайт е най-полезното и смислено нещо което съм виждала в интернет пространството! благодаря за подробните подкрепени със снимки отговори!!!

  • Иван Цукев:

    Да, няма проблем.


    Най-лесният вариант е да се избере листа, в който искаме да видим резултата, да напишем формулата или функцията и при избор на диапазон да кликнем на листа с данните и да изберем клектките.

    Другият вариант е директно да се направи препратка във формулата към друг лист.

    Например, аз съм в лист Sheet3 

    Но данните са ми в лист Sheet1 и искам да вземе максималната стойност от клетките А1 до А3

    В Sheet3 пиша следната формула:
    =MAX(Sheet1!A1:A10)

    Забележете, че има удивителен знак след името на листа.
  • Защо

    Лили Маркова:

    Защо, когато задам функция  min и избера диапазон от клетки ми се изписва =MIN(Table 1[@[Януари] :[Декември]]), а не =MIN(B3:M3)

    Краси Кръстев:

    Здравей,


    Ето тук в тази тема :

    http://aula.bg/question#id-141452800001

    съм показал защо се получава така и как може да си настройш Excel така че да ти изписва "=MIN(B3:M3)" винаги, дори когато си създала таблица.

    Прочети внимателно темата и ще разрешиш този казус.

    Надявам се да съм бил полезен с отговора в темата към която те препратих.
  • Краси Кръстев:

    Здравей,

     виж дали във формулата на sum в диапазона който сумираш е сключен и месец Май.
    Maria Tsureva-Simeonova:

    Здравей, всичко е ОК. Благодаря, оправих го. Начинаеща съм, но повтарям уроците многократно. Другият ми проблем е, че на работата ми е версия 2003, а у нас е по-нова и малко ми е объркващо, В смисъл, на работа ми е по  удобно да гледам уроците, но версията е стара. Ще се справя, ако имам въпроси, ще пиша.

    Весели празници!
  • Краси Кръстев:
    Здравей, Мария.


    Поздравления за това че гледаш внимателно курса и нищо явно не ти убягва :) !

    За да работи трябва да си сложила една отметка на база на която клетката взима от съседната на нея форматирането ѝ.
    Отиди на File горе в ляво, след което отиди на Options ( снимка 1 позиция 1 ), след което в новоотворилия се прозорец ( снимка 2 позиция 1 ) отиди на Advanced ( снимка 2 позиция 2 ) , след което от сложи тикче на Extend Data Range formats and formulas ( снимка 2 позиция 3 ), след което запамети промените с ОК ( снимка 2 позиция 4 ) Показаните сники са на Excel 2013, НО позициите са подобни и при 2010 версия.

    Обаче е интересно е как работи това приемане на форматиране.

    То работи само при Extend - ване на клетките

    Ето едно набързо направено  видео в което ще покажа каква е логиката :


    http://aula.bg/u/MjQ3NDg4NjM4Ng




    След като видя вече и видеото се досещаш защо при изписване на МИН се взема формата на предходната съседна клетка :)

    Ако си направила разтегляне на клетките така че автоматично да попълниш месеците то следващите клетки следва до тях следва да приемат формата им.

    Важно е да спомена че отметката трябва да е сложена преди да се направи разтеглянето ( extend - a ).


    Надявам се да сме разрешили казуса и да си разбрала принципа на работа .

    Весели празници !

    Ирена Каменова:

    Благодаря. Много полезно.

  • Как да мога да сваля листа с най - използвани функции ?

    Yordan:

    От къде мога да сваля листа с най - изпиолзвани функции.

    Краси Кръстев:

    Здравей, за кой лист с най - използвани функции става дума ?

    Yordan:

    Zdravei predi dva dni zapochnah vtoria modul na kursa za excel y se spomava za spisak s nai izpolzvanite funkcii ,samoche ne biah obarnal vniamnie kogato se spomenava che tosi spisak shte go namera na kraia na modula xexexe a as go tarsih pod videoto koeto gledah v momenta :)) nadiavam se che me rasbirash Blagodaria ti vse pak za iniciativata :)

    Краси Кръстев:

    Аха, да за завършване на курса се получава лист със най - често използваните функции и shortcut - и.

    ОК :).

  • Как да използвам функция

    Ива Филипова:

    Как мога да използвам функция в диапазон от клетки, някой от които са скрити и не искам скритите клети да участват във функцията?

    Силвия Данаилова:

    Здравейте,

    Можете да използвате функция SUBTOTAL. След като я изпишете и поставите отварящата скоба ще видите меню с функции, които можете да използвате. За игнориране на скрити редове за избраната функция се използват функциите с номера от 101 до 111. Функциите с номера от 1 до 11 включват скритите редове. Всички функции изключват филтрирани редове.

    Синтаксиса на функцията е:

    =SUBTOTAL(номер на функция; препратка 1;[препратка 2];...])

    Надявам се, че функцията ще ви е от полза!

    Ива Филипова:

    Здравейте,

    Благодаря за отговора.

    Функцията наистина е полезна при филтрирани редове. Бих искала да попитам как мога да запазя/застопоря функцията при премахване на филтъра или при филтриране на различи редове (при мен Exel променя стойността при всяка смяна на филтрираните редове).

    Силвия Данаилова:

    Да, стойността се променя при всяка промяна на филтъра. Това е идеята на тази функция - да се вижда например сбор (функции 9 и 109) само на редовете, които са филтрирани динамично, т.е. веднага при промяна на филтрираните данни.

    Функциите 9 и 109 ще дават различни резултати при скриване на редове с hide на редовете.

    Вариант е да пейстнете като стойности на друг ред получените резултати преди да промените филтъра - това определено не го препоръчвам.

    Не сте уточнила какъв анализ правите и от тук не е ясно точно какво ви е необходимо. Но например, при необходимост да се вижда сбор само на определени данни, то най-добре е да се използват функции SUMIF или SUMIFS.

    пенка кръстева:

    Здравейте...как мога да направя над таблица на word антетка с номерация на колоните в таблицата 1,2 и т. н.

  • Как да премахна форматирането в таблица (Table)?

    Vmgnikolova:

    В работния файл избрах опция Format as table, но бих желала да се върна в първоначалния вариант и файла засега да не е форматират по този начин. Моля за съдействие как да премахна този формат. Благодаря предварително!

    Краси Кръстев:

    Здравейте, Vmgnikolova.

    Ако искате да направите една вече създадена таблица в обикновена база от данни в Excel, първо изберете таблицата ( снимка 1 позиция 1 ), за да се появи контекстуалното меню Design ( снимка 1 позиция 2 ), кликнете на него ( снимка 1 позиция 3 ).

    Снимка_1

    Отиде на Design ( снимка 2 позиция 1 ) и там направете таблицата така както искате да бъде като дизайн след последващото и форматиране към база от данни.Какво имам предвид може да премахнете заглавния ред ( снимка 2 позиция 2 ) или пък да премахнете каквото и да било стилово форматиране от таблицата.

    Снимка_2

    Форматирахме таблицата ( снимка 3 позиция 1 ) до състоятние в което искаме да я виждаме.Само че обхвахвата все още е таблица ( снимка 3 позиция 2 ).

    Снимка_3

    Последната стъпка е да превърне таблицата в база от данни.

    Това става като сме избрали таблицата ( снимка 4 позиция 1 ), отидем на контекстуалното меню Design ( снимка 4 позиция 2 ) и там изберем опцията Convert to Range Cells (снимка 4 позиция 3 ).

    Снимка_4

    Excel ни пита дали наистина искаме да превърнем таблицата в обикновена база от данни ( снимка 5 позиция 1 ), съответно потвърждаваме с Yes ( снимка 5 позиция 2 ).

    Снимка_5

    След това кликаме или избираме клетките ( снимка 6 позиция 1 ) и виждаме че вече не сме препратени към контекстуалното меню Table за таблици ( снимка 6 позиция 2 ) , което означава че в момента имаме най - обикновена база от данни в този обхват.

    Снимка_6


    Надявам се да съм бил полезен с отговора.

    Никола Петров:

    Малко допълнение:Можем да премахнем запълването (ако е останало) чрез командата Fill (No fill), а със използването на командата Borders (No border) премахваме рамката и хоризонталните линии в таблицата.

  • Как да изключим режим таблица?

    Zornitsa Penkova:

    Не успявам да изключа режима на таблицата, стоят ми филтрите от горе и след като създам новите колони за min и max и въведа формулата, то тя се изчислява автоматично и на долу по колоните?

    Краси Кръстев:

    Здравейте, в урока не се създава Table, информацията е обхват от данни (Range), НЕ е дефиниран масива от данни по никакъв начин.

    Ако все пак сте създала таблица ето как да я направите отново в Range.

    Вижте тази тема тук: Как да премина от вградена таблица в нормална

    Надявам се да съм Ви препратил на правилното място.

    Zornitsa Penkova:

    Много благодаря за отговора!!!

    Краси Кръстев:

    Моля, радвам се че сме разрешили проблема.

  • Дарина Иванова:

    Въпросът ми е малко неясен - не се вижда клетка О12, както и нейното съдържание. От съдържанието на клетка R3 става ясно, че там е поместена най-голямата стойност в зона C3:N3. Моля опишете по-подробно.

    Ирена Каменова:

    Надявам се сега да стане по-ясно.

    Ирена Каменова:

    Сумата в клетка О12 се различава от числото на сумата за проверка. При мен стойностите са равни.

    Дарина Иванова:

    Ако пресметнете и общата сума за месец май, стойността в клетка О12 ще се изравни с тази в следващата клетка. Най-бързо това може да стане с размножаване на функцията.

  • Краси Кръстев:

    Здравей,

    Тази тема тук:

    Защо директорията за запазване на файла е различна?

    ще ти помогне по отношение на това къде точно се намира папката поподразбиране, в която обикновено се поместват файловетете шаблони.Казуса е разгледан в Word, но при Excel е абсолютно аналогично.

    По-конкретно по отношение на въпроса ти за създаването на един шаблон съм описал по-долу.

    Как може да направиш файл шаблон?

    Когато си създавала вече файла, във вид който е начален когато започваш да попъваш данни в него, трябва да го запазиш във формат .xlt (при използвана версия преди 2007) или .xltx (при използвана версия след 2007).

    Това може да стане изпозвайки Save As.

    Отиди на File (снимка 1 позиция 1).

    Снимка_1

    След това отиди в раздела Save As (снимка 2 позиция 1).

    Снимка_2

    След това избери Browse, следва да ти се отвори прозорец в който избери формата на запазване на файла (снимка 3 позиция 2).

    Снимка_3

    След избирането на разширение което отговаря на шаблон, следва автоматично да ти се зареди директорията в която се съхраняват шаблоннте документи (снимка 4 позиция 1), натисни Save за да запазиш файла.

    Снимка_4

    Така си запази темпейтен файл във папката с темплейти. Този файл, както всички създадени темплайти, може да бъде изпозлване като стартов файл (шаблон) за изготвяне на подобни документи.

    Как може да стартираш този файл?

    Отваряйки наново Excel, в началното меню, ако отидеш на Personal (снимка 5 позиция 1 - мястото в което са сложени всички персонално създадени шаблонни файлове). Съответно там (снимка 5 позиция 2) е създадените от нас шаблонни файлове, в случая е Book 1.

    Снимка_5

    Избирайки този файл (шаблон) следва да "стартираме" с този файл., т.е. стартираме с шаблон който смо трябва да попълним.


    Този шаблон може да съдържа база данни, която се повтаря постоянно, форматиране на определени клетки, създадени предварително таблици или Pivot таблици ... и т.н.

    Ако този шаблон съдържа макроси обаче съответно трябва да е с разширение за макроси, а именно .xltm (снимка 6 позиция 1).

    Снимка_6


    Надявам се да съм би полезен с отговора.


    Славка Георгиева:

    Благодаря Ви много.

    Краси Кръстев:

    Моля, радвам се че проблема е разрешен.