Как да вкараме данни от Интернет в Excel, когато програмата не ги възприема като числа?

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Важни бележки към темата:

Това дали Excel възприема точка или запетайка като разделител за десетична запетая зависи от настройките на Windows и настройките на Excel.

Поведението на Excel може да се коригира от две места:

1. От Region and Language на Windows. (намира се в Control Panel)

2. От настройките на самия Excel (Options -> Advanced -> Use system separators)

Използването на точка или запетая е строго определено и ако е настроено използване на запетая например, а числата се въвеждат с точка, то Excel не ги възприема като числа и не могат да се сумират или да се използват други математически операции и функции.

Използването на различни регионални настройки може да промени и въвеждането на формулите, като например да замени използването на точка и запетая при разделяне на параметрите със запетая.

Освен ако нямате сериозна причина да работите по друг начин, препоръчаният начин е да изберете формат Bulgarian (Bulgaria) в регионалните настройки на Windows и да оставите настройките по подразбиране в Excel (тоест отметка на Use system separators).

Тест за преминаване към следващия урок

 
Защо понякога Excel превръща числата ни в дати, когато копираме данни?
Защото Excel не разпознава, че това са числа, заради различията в настройките за десетична запетая
Защото Excel има сериозни затруднения при обработката на данни от външни източници и понякога не ги разбира
Защото клетките предварително са настроени да са като дати

Въпроси и отговори

  • Дати и време в Excel

    Марина:

    Подобен проблем има и при датите и времето. Приложила съм Е-фактура, която съм изтеглила в екселски формат. Не мога например към дата да прибавя 2 и да получа следваща дата. Не мога да сумирам и продължителност. Знае ли някой какво трябва да направя?

    Велко Михайлов Велев:

    Трябва да събираш дата с дата или час със час

    Марина:

    Данните в колона C и G изглеждат като дата и време, но нищо не можеш да направиш с тях (само count). Нещо подобно на урока, само че там ставаше въпрос за импорт на числа и проблема са решаваше с задаване точката за е десетична запетая. Това е глобулска фактура изтеглена в екселски формат.

    Иван Цукев:

    Това, че изглеждат като дата, не означава, че са дата :)

    Избираш клетката - CTRL +1 и се задава дата.

    Камелия Андонова:

    Здравейте.И аз имам проблем с изчисляване на часове.Таблицата е направена така, че всеки служител сам да си пише времето на идванена работа и напускане. Колона А е форматирана като дата.Колони B, C и D саформатирани като часове. Но въпреки това общата сума на отработени часове не сеполучава. При маркиране на полета D3:D30 в лентата отдолу се получава реална сума на часовете (в случая 170 часа и 55 мин). Моля за помощ.

    Камелия Андонова:

    Забравих да напиша, че сумирането на часовете е в клетка D33.

    Камелия Андонова:

    Намерих решението. Форматирането на клетка D33 трябва да бъде час, но дефиниран по избор - [hh]":"mm":"ss

    Филип Нанков:

    Разгледайте http://aula.bg/question#id-110464000001 Може да ви е в помощ.

  • Как се настройва десетичната запетая при версия 2007.

    Иво Веселинов:

    Не мога да открия от къде се променя десетичната запетая на Excel 2007? Някой да знае ?

    Румен Драганов:

    За Ексел важи десетичния символ, зададен в Windows: Control panel/Regional settimgs/Additional setings

    Иво Веселинов:

    Става въпрос за настройката на самата програма, не на Windows-a.

    Румен Драганов:
    По подразбиране се използва десетичния символ на Wimdows. 
    Има възможност да се смени от Options> премахва се отметката пред
    "Use system separators" и се задава нов символ,
    който важи само за Excel. Това не е особено здравословно,
    когато Excel трябва да комуникира с други програми.
    Иво Веселинов:

    Да, благодаря, намерих го къде се намира, не съм внимавал достатъчно като го търсих първия път.

    Стойка Маринова:

    Г-н Цукев, благодаря за този урок. Наложи се да обработя файл от външна програма.Еxcel възприе числата като текст. Замених точката със запетая и обработих информацията за минути.....  

  • Как да настроя часово форматиране на клетка в Ексел?

    Мартин Синджирлиев:

    Има ли начин клетката да се форматира така, че при въвеждане на данни в нея, да се превръщат в часове и минути. 
    Пример: 08:15 ч. ? Ползвам Ексел 2013, благодаря!

    Краси Кръстев:

    Здравей, отиди на (снимка 1 позиция 1 ) Number и по - специално на стрелкичката долу, така ще ти се отвори прозореца Format Cells  ( снимка 1 позоция 2 ) след което там отиди на раздела Number ( снимка 1 позиция 3 ) след което отиди на Custom ( снимка 1 позиция 4 ) в прозиреца Type намери код от вида hh:mm ( снимка 1 позиция 5 ) което означава формат от сорта hh - изписва двете цифри от часа който си записал, mm са минутите от часа който си написал в дадената клетка, маркирайки го в Type ( снимка 1 позиция 6 ) може да го додифицираш като hh:mm "ч"  и така в клетката ще ти се изписва освен въведения от теб час 14:00 и буквата ч, т.е. 14 :30 ч - затвори прозореца с ОК за да запаметиш промените и вече където си задал формата на клетката да е такъв ще може да записваш часовете точно в този вид.


    Надявам се да съм бил полезен с отговора.
    Мартин Синджирлиев:

    Благодаря за изчерпателното обяснение!

    При попълването на данните изникна още един въпрос. Ако искам да въвеждам часа и минутите от Num-а на клавиатурата и ползвам запетайката за разделител тогава Ексел, въпреки зададеното форматиране подразбира, че изписвам дата. Решението е когато поставям две точки между часа и минутите. Има ли начин, да скъся и тази операция, като ползвам запетайката и Ексел я разбира за разделител за часа и минутите в конкретния случай ?
    Silviya:

    Здравейте, сещам се за един начин за използване на запетая като разделител за часа и минутите.
    Обаче е необходимо да се използва допълнителна колона, в която да бъде зададена формулата:
    =IFERROR(TIME(LEFT(A2;FIND(",";A2)-1);RIGHT(A2;(LEN(A2)-FIND(",";A2)));0);"")



    Работя с десетичен разделител запетая. Колоната (в случая А), в която се въвежда часа със запетая е форматирана предварително като Text, за да се прави разлика например между 13,3 и 13,30. В противен случай и двете ще се възприемат в колона В като 13:03 ч.
    Колона B е форматирана по описания от г-н Кръстев по-горе начин. Там предварително е зададена необходимата формула.
    При изписване на часа със запетая в колона А, в колона В автоматично се показва часа в подходящия формат.

    Надявам се формулата да Ви бъде полезна.

  •  Защо не мога да променя -Стойности в числа - се превръщат в дати

    Dimi:

    Здравейте, копирах таблица с хранителни стойности в числа с точка а excel  ги възприема като дати. Пробвах като заменя точката със запетия, пробвах с  форматиране на клетката с номер но в самата клетка излиза съвсем различно число.

    Краси Кръстев:

    Здравей, прочети тази тема


     http://aula.bg/uroci-eto-kakvo-da-pravite-ako-excel-vi-obrashta-chislata-v-data

     от раздела трикове и ще ти се изясни този проблем защо се получава и как да го избегнеш.
    Mila Georgieva-Petrova:

    Благодаря за примера и при мен се получи аналогичен случай, но след доста внимателно "чоплене" открих, че  е съвсем елемнтарно - пропуснала съм на Regional Settings, да променя десетичната запетая. Много благодаря!

  • Може ли да подскажете как закривате част от данните (да не се виждат)

    Dianaiva:

     Модул 7, Как да вкараме данни от Интернет в Excel, когато програмата не ги възприема като числа? - 4,11 мин.

    Краси Кръстев:

    Здравей, ето ти един лесен начин за решение на казуса.


    Форматирай текста да е с бял цвят :)

    На снимка 1 съм показал една клетка в която има стойност 125 както се вижда горе в лентата, НО тъй като е с бял цвят съответно в клетката не се вижда нищо.

    Ако са повече стойности може да си направиш едно бързо макорс - че което да ги форматира. Да форматира точно определен диапазон.

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.
    Dianaiva:

    Да, благодаря! Любопитно ми е обаче как става извън Ексел  това закриване на част от информацията - както е във видеото, когато копираме от интернет например. Може би е в друг курс..:))  

    Boris_Grancharov:

    Това закриване е Blur Effect. Почти всяка програма за обработка на снимки, изображения и т.н. притежава такава опция.

  • Как мога да прехвърля таблица от Word в   Excel?

    Dimana Tsvetinova:

    Имам таблица в Word ,която трябва да попълня.Но трябва да направя още доста редове и поради тази причина ми се ще да прехвърля таблицата в Excel.Как може да стане това?

    Краси Кръстев:

    Здравей,

    Избери цялата таблица, или със селекция с прозорец на мишка, или когато си в таблицата може да кликнеш маркера в горния ляв ъгъл (снимка 1 позиция 1)

    Снимка_1

    И съответно да маркираш цялата таблица (снимка 2 позиция 1)

    Снимка_2

    След това Ctrl + C от клавиатурата.

    След това отиди в Excel (снимка 3 позиция 1) и избери първата клетка (снимка 3 позиция 2), след това в раздела Home кликни на стрелката на Paste (снимка 3 позиция 3) и избери бутона Keep source formatting (снимка 3 позиция 4).

    Снимка_3

    Следва да поставиш вече въведената таблица с формата приложен в Word - снимка 4.

    Снимка_4

    Никола Петров:

    Допълнение от мен - след израза "....и избери бутона..." от снимка 3 позиция 3 на посоченото от инж.Кръстев - предлагам да се избере посоченото .Отваря се прозорецът Paste Special и се избира маркираното. Това дава възможност при промяна на данните в оригиналната таблица в Word, те са се променят и в копираната в Excel. Затваряме с ОК. Дано е станало ясно! Лек ден и успехи!

    Променените данни: И отразената промяна в копираната таблица: Лек ден и успехи!

    Никола Петров:

    Променените данни: И отразената промяна в копираната таблица: Лек ден и успехи!

  • Защо при промяна на настройките по подразбиране, общата сума за месеца не се променя в клипа?

    Филиз Велиева:

    При промяната на настройките по подразбиране се променят само двете колони "Сума за месеца" и "Начислена лихва", "Общото за месеца си остава с разделител "."

    Краси Кръстев:

    Здравей, Филиз.

    Това е така защото формата в последната колона нямаш числа, ами текст.

    Имам предвид селдното:

    В първите две цитирани от теб колони ти имаш числа, правейки промяна в настроката за сепаратора, този сепаратор се променя.... НО поселдната колона не съдържа чсла съотвенто тази промяна не оказва промяна на тази колона.

    Трябва да направиш последната колона да бъде число.

    Съвета ми е да погледнеш тази тема тук:

    Ето какво да правите, ако Excel ви обръща числата в дата

    в която се дава идеята за концепцията за числата, датите, текста.

    Още една хубава тема от форума на Aula -

    КАК ДА СУМИРАМ САМО ЧИСЛАТА В РЕД, В КОЙТО СЕ СЪДЪРЖАТ И БУКВИ?

    свързана с проблема ти.

    В тази тема тук:

    Как да трансформирам интелигентно съдържанието на клетки с числа със зелен индикатор за проблем в горния им ляв ъгъл? ,

    съвета ми е от нея да погледнш отговор а в който е описано как може да провериш реално дали числото е число или текст.