Добавяне, преместване и изтриване на колони,редове и клетки

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Важно!

При свалянето на файлове от Интернет може да получите съобщение, че сте в защитен режим (Protected View) в жълта лента. За да редактирате файла, е необходимо да натиснете бутона "Enable Editing", който ще разреши редакцията на файла.

Въпроси и отговори

  • Защо Excel ми превръща числата в дати?

    Магда Мичева Иванова:

    excel 2003- като напиша стойност в една клетка от 1 до 12 /напр. 12.30/ и премина в друга клетка, числото се променя и става месец- т.е. дек.30 .Има ли значение дали десетична запетая или точка се използва или може би е въпрос на някаква настройка.

    Иван Цукев:

    Има две неща, които трябва да се знаят в този случай. Разглеждаме ги в следващите уроци по-подробно, така че ще може да ги видиш и като видео отговор.

    Първо, дали десетичната запетая е точка (.) или запетайка (,) зависи от настойката на Windows - регионални настройки. Това може да се промени в Control Panel -> Region and Language в Windows.

    Второто важно нещо е, че клетката е в категория General (обща), Excel не знае дали 1/2 e първи януари или 0.5 или дали 1.2 е първи януари или числото 1,2. Excel прави няколко предположения, но най-често го обръща в дата. За целта трябва да кажем на Excel тази клетка каква е и задаваме категори - число, дата, валута и т.н.

    Особено второто го показвам многократно в следващите уроци и е основна част от модул 3.

    Николай:

    Когато работим с десетични дроби в Excel, ние трябва да поставяме коректния десетичен разделител, за който е настроен компютъра. В много от случаите, когато клетката е в категория General и ние поставим неправилния десетичен разделител (ако при нас е точка, а ние поставим запетая или обратно - ако е запетая, пък ние поставим точка), Excel възприема написаното като текст и то остава от лявата страна на клетката. За да не се получава това, не е необходимо да се променят настройките на компютъра, а просто да се използва за поставянето на десетичен разделител клавиша Del от цифровия блок на клавиатурата. Той поставя правилния десетичен разделител, точка или запетая в зависимост от настройките на Windows.

    Иван Цукев:

    Ето менюто, чрез което се коригират настройките на Windows, от където Excel взима данните (освен ако в опциите не му е настроено ръчно каква да е десетичната запетая.

    Велина:

    Научих нещо много полезно относно разширяването на ширината на колоната. Винаги ръчно съм си местила границата, докато си събера текста, а то било толкова лесно. Клик-клик, два пъти, и текста е побран автоматично в дадената клетка!

    Tanya Drakalieva:

    Това и аз не го знаех, за което много благодаря:-)


    Недялков:

    Имаше май някакъв начин в клетката като е доста по-голям текста да се разположи в няколко реда?Това ми е интересно!

    Maratop:

    Това става от бутона "пренасяне на текста" в параграф "подравняване" :)


    Недялков:

    Благодаря за отговора и полезните уроци!

    Dzhemile Misirkova:

    Изтриването на съдържанието на клетките без преместване на самата клетка може да стане като кликнем с десния бутон на мишката и изберем Clear contents 

    Evgeny Tswetkoff:

    Другата малка подробност за определяне на това, дали да пише дати или числа в клетките се намира в настройките на самата програма. От раздела инструменти и раздела опции премахнете чавката за автоматично определяне на вкараната стойност, за да не прави каквото му текне...

    георги:

    Проверете - разделителят точка или запетая е.

    Zlatka Ilieva:

    много полезен урок...пак благодаря...

    Диана Николова Йорданова:

    Защо трудно влизам и достигам до ненаучените уроци


    Ани Минкова:

    format/cell/general

    Vesela Hristova:

    Благодаря и за този урок!

    Николай:

    Относно въпроса на Недялков за разполагане на по-голям текст на няколко реда: Маркираме клетката с текста и от tab HOME, палет Alignment избираме Wrap Text. След това променяме ширината на колоната и реда, в която е клетката с този текст, за да бъде видим целият текст, ако част от него не се вижда и да разположим текста на желания брой редове.

    Златко Петов:

    маркирайте клетката -> след това от гл. меню Edit-Clear-All. Чукнете с десния бутон на мишката в клетката и изберете  format cells. В подпрозореца number изберете тип на данните в клетката NUMBER. НЕ ИЗПОЛЗВАЙТЕ "ТОЧКА" ЗА РАЗДЕЛИТЕЛЕН СИМВОЛ МЕЖДУ ЦЯЛАТА И ДРОБНАТА ЧАСТ НА ЧИСЛО, ЗАЩОТО ТОЧКАТА Е РАЗДЕЛИТЕЛЕН СИМВОЛ ЗА ДАННИ ТИП "ДАТА" В Excel има специален бърз бутон с формата на запетая, който принудително установява запетайката като разделителен символ в числата с дробна част!

    Eвелина:

    Текст на три реда в клетката. Как да намаля междуредието? Празното пространство между редовете.

    Лидия Димитрова:

    Благодаря за уроците.Толко подробно  и ясно представени.

    Penka Ivanova:

    @Евелина, стъпи върху клетката и последвай тази пътечка: Format Cells / Alignment / Vertikal /Center / ОК ----сега текста трябва да се е събрал в центъра;

    Бистра Станева:

    Пробвах и трите начина на смяна запетая с точка и не задействаха моята запетая и текст

    Татяна Петрунова:

    Когато вече си написал колоната на числата с десетична запетая.......може ли да се смени десетичната запетайка с точка за да може да сумира?


    Мария Цанева:

    На мен тази опция с двойното кликване на колоната за да я разшири неми се получава. Някаква настройка ли трябва да се промени ? Свалих си специално ms office 2013.

    Райна:

    Бистра, не става, защото изтриваш само съдържанието, трябва да се изтрие формата на клетката.

    Borislava:

    Много полезен урок. Благодаря!

    Юлия Иванова:

    На въпроса на Евелина: Няма как да се промени междуредието вътре в клетката. То е зададено според размера на шрифта.

    Десислава:

    Опитах горе-описания "път" за промяна на междуредието. Юлия Иванова благодаря за уточнението, въпреки че съм виждала клетки със супер малко междуредие, според мен има и друг фактор освен шрифта. Отново благодаря!

    Таня:

    Здравейте, имам проблем при работа с excel 2007. Въпроса ми е следния: когато създавам падащо меню от Data Validation, при въвеждане на числото 1.5, автоматично се форматира в дата?

    Даниела:

    Всичко публикувано е много полезно - и уроците и въпросите и отговорите.Всеки път се научава нещо ново!Искам да споделя нещо,което научих скоро.Получавах документи с данни в екселски таблици и не можеха да се извършват никакви операции.Вместо точка имаше запетая и след количеството l /литри/.Ето какви опции зададох: От Home - Find & Select - Replace появява се прозорче.На първия ред посочвате симлол,който искате да премахнете или замените,на втория с какво да се замени,ако с нищо реда остава празен - Replace all.Така за цифри,букви,символи както в клетки,така и в колони или целия Shit. И си смятате....

    Даниела:

    Относно въвеждането на цифри и дати - от Home - Number Format /при мен е на падащо меню/ - Number за цифров режим на клетките или колоните, Short Date - за дати.

    Никола Петров:

    Има още един начин за автоматично разширение на колона или ред като отговор на Велина Костадинова: след написването на, например, дълго изречение или текст, който е извън клетката, маркирайте първата клетка, отидете на Home,Cells, Format и от падащият списък изберете AutoFit Column Width или AutoFit Row Height Като резултат имаме това Лек ден и успехи!

  • Научих нова информация за добавянето на нови редове.

    Стойкова:

    Аз с десен бутон на мишка избирам Format sells и определям каво да е дадено число.
    Windows 2010 и Windows 7.

    Иван Цукев:

    В повечето операции имаме 3 основни начина да направим операцията.

    1. С бутон от интерфейса
    2. С клавишна комбинация (В случая CTRL+1 за properties)
    3. С десен клик върху обекта/клетката и избор на опция от падащото меню.

    Човек трябва да избере този начин, който счита за най-удобен и най-бърз за себе си.
    Галина Петрова:

    Много полезно. Благодаря!

    Feodor51:

    Научих нови неща

    Feodor51:

    За да стане текста в една клетка на два или повече реда натискате стрелката в долния десен ъгъл на групата подравняване. Отваря ви се прозорец където щтраквате в квадратчето за текст на повече редове.

    Shirin Solak-djebedji:

    CTRL+1 ->  ok

    Надежда Дякова:

    В този урок определено имаше неща, за които не съм и подозирала. Добре е, че ще мога да го изгледам още няколко пъти, за да го науча.

    мадлена антонова:

    Здравейте ! Тъй като много рядко ще ми се налага да използвам тези знания, но те са изключително ценни за мен, как мога да си запиша уроците, за да ги ползвам за в бъдеще, ако нещо съм позабравила ? Благодаря !

    Надежда Хаджиева:

    Не зная какво значи замразяване на клетка/колона. За какво служи?

    Краси Кръстев:

    Здравейте Надежда, замразяването на ред/колона е една удобна функция когато имаме големи ( и не само ) таблици и в първия ред/колона се съдържа информацията за самата редица/колона.Ето например примера даден в този урок - на снимка 1 не съм замразил първия ред и така когато съм "scroll - нал" ( дръпнал ) надолу с мишката аз невиждам първия ред и така немога да разбера колоната C,D,E,F.... каква информация ми носят.На снимка 2 съм замразил първия ред съответно придърпам надолу с мишката първия ред си стой там замразен и съответно лесно се вижда че колона C носи информация за  Януари, D - Февруари и т.н.Надявам се с този простичък пример да сте разбрали каква е идеята да се замразяват колони/редове.

    Надежда Хаджиева:

    Благодаря! Това винаги ми е пречило, защото понякога таблиците ми са големи. Много полезно нещо! Поздрави!

    Даниела:

    Здравейте,

    Искам да попитам как мога да замразя точно определен ред или колона, която не е първа?Мога ли да замразя повече от един ред или колона и как става това?
    Марина Радева:

    а как всъщност се замразява?


    Марина Радева:

    намерих от къде се замразява, но защо не ми дава да замразя най-горен ред и 1-ва колона заедно? С офис 2010 съм

    Цветелин Стоянов:

    Маркираш клетката в ъгъла, м/ду реда и колоната, които искаш да замръзиш, избираш "View" > "Freze panes"  и си готова :)

    Лидия Димитрова:

    В по- стара версия ,мога ли да замразя ред и колона ?


    Краси Кръстев:

    @Лидия, от 2003  до 2013 опцията Freeze Panes я има за тези версии съм сигурен че я има.

    Mila Georgieva-Petrova:

    Благодаря и аз!Отдавна не бях ползвала опцията Freeze Panes... Много е полезна!

    Росица Найденова Кузманова:
    До Марина Радева-в 2010 при мен също се замразява само пъви ред.

    Работя на Word 2010 къде е тази опция Freeze Panes.Нали всичко е на български език.


    Антоанета:

    Командата View- Split не върши ли същата работа?

    инж. Нели Георгиева:

    Здравейте! Ето пример как да се замразят колона и ред едновременно: искам да замразя ред 1 и колона А. Кликвам в В2 от електронната таблица-->View-->FreezePanels. На подсказката пред FreezePanels всъщност е показано кое ще се замразиscreenshot2ba4c57-16ff74def.jpg

    Николай Николов:

    До Росица Найденова Кузманова: В българския вариант е "Изглед" -> "Фискирай прозорците". Между другото тази възможност на Word съществува още от времето на "Правец 16". Българския вариант се казваше "Докс" :)

    Ваня Сиракова:

    Това със замразяването е много полезно.Благодаря!

    Диана Желязкова:

    Не разбрах как точно става замразяването на редове и колони за Excel 2003. Опитах се, но нещо  не се получава...?

    Диана Желязкова:

    Маркирах клетката, която искам да замразя, избирам Window и Freeze panes и не се получава това, което искам?

    Райна:

    Опитай пак Диана, погледни по-горе на изображението на Нели Георгиева.

    А по темата за добавяне  и изтриване на колони/ редове най-лесно става като:
    маркираме ред/колоната и натискаме  Ctrl и + за добавяне на ред/колона;
     Ctrl и -  за изтриване на ред/колона
    Станка Панева Дойчинова:

    Рядко използвах досега Ексел - чрез налучкване и с помощ от приятел. Благодаря за курса! 

    Александър:

    Когато създавате нова таблица и пишете в клетките съдържание с различна дължина, най-лесно и първо приближение на изгледа и ,става чрез маркиране на цялата таблица. Маркирайте триъгълника в клетката от която започват редовете и колоните. След това постъпвате като в урока по-горе - поставяте курсора между две колони и натискате два пъти бутона на мишката. Така всички колони вече са форматирани, така че да се вижда и най-дългия текст.

    Юлия Иванова:

    На въпроса на Магда: Първо: прочетете статията (http://aula.bg/uroci-eto-kakvo-da-pravite-ako-excel-vi-obrashta-chislata-v-data) за регионалните настройки, за да разберете защо настройките на Уиндоус и на Ексел са важни и защо Ексел се държи по различен начин на различни компютри.

    Второ: Внимавайте какъв е символът за десетична запетая според горните настройки – запетая или точка. Да приемем, че е запетая „ , “. Ако неволно копи-пейстнете някаква стойност отнякъде и тя е с точка, Ексел няма да го приеме за число и НЯМА да го сметне, ако участва във формула. За да сте сигурни, че няма да стане грешка при такъв копи-пейст, може да ползвате Find & Replace и да замените всички точки в съответната колона или диапазон със запетаи.

    Трето: Настройте си какъв тип данни ще въвеждате в дадена колона/клетка преди да въведете данните (число, текст, дата, сума, процент...), за да кажете на Ексел какво да очаква, колко знака да има след запетаята, да сложи ли „лв.“, да му кажете да не маха нулата в началото на телефонния номер и т.н. Така няма да ви се случва когато напишете число Ексел да го превърне в дата.

    Защо предварително? Датата е най-добрият пример. Ако напишем 01.04 и Ексел го превърне в 1.април и след това отидем във Format cells (десен бутон - > Format cells) и му зададем да е число, Ексел ще ни върне 42461. Това е така, защото компютърът не знае какво е дата. Програмистите са избрали 1 дата за отправна точка (леко несъществуващата) 00.01.1900 г. Така за компютъра 1ви януари 1900 г. е числото 1, 15ти януари 1900 г. е числото 15, 1 февруари 1900 г. е числото 32 и т.н., докато стигнем до 01.04.2016 г., което е числото 42461, защото е 42461-вия ден след базисната дата. Затова първо казвате на Ексел, че ще въвеждате число и после го въвеждате ;)

    Друг пример. Аз често въвеждам списъци в Ексел. Например: 1. Планиране 1.1. Разпределяне на задачи 1.2. Подготвяне на проектобюджет 1.3. Списък с материали 2. Изпълнение (...) и т.н. Така – ако съм задала форматиране като цяло число на колоната и изпиша подточките със запетая, Ексел ще ми ги закръгли. Ако ги изпиша с точка, Ексел ще ми върне числото, равнозначно на съответната дата: 1.1=42370; 1.2=42371 и т.н. В случая тези подточки е добре да се форматират като текст. Това може да стане или с избиране на този тип данни от Format cells или с изписване на апостроф (този при кавичките) преди изписването на 1.1 -> апострофът няма да се изпише в клетката, а само ще укаже на Ексел, че в нея се съдържа текст.

    Четвърто: Колко е досадно когато напиша телефонен номер и нулата отпред изчезне! Това може да се оправи по 2 начина: 1) като форматирате клетката/колоната като текст 2) като форматирате чрез Custom. Там можете да зададете от колко знака да ви бъде числото, чрез въвеждане на съответния брой нули. Например за телефонен номер (мобилен телефон) ще зададете десет нули. Може да го ползвате и за номер на фактура и за други случаи. За телефона например можете да го зададете така: „0000000000“, а може и така: „0000 000 000“ – с интервали за по-добра четимост. По този начин можете да слагате интервал за разделител между хилядите и стотиците, например: „2 000“, вместо „2000“. Възможностите са много – разцъкайте, опитайте... Може даже и с тирета: ако имам числото 5 и поради някаква причина ми трябва да имам единица и тире, след което 4 знака, то ще изпиша персоналното форматиране така: „1-0000“ и в клетката, където е стояла моята петица, автоматично ще се изпише „1-0005“.

    Пето: По въпроса с изтеглянето на долния десен ъгъл на клетката и защо ако изпишем 1 и го изтеглим в новите клетки ще се изпише 1 (в случаите, когато не държим ctrl), вместо 2, пък с датите става... ами така са си решили програмистите. Ето и какво са решили: Дърпане надолу на черното квадратче долу вдясно на клетката: - при 1 час ми дава следващия час автоматично - при дата ми дава следващата дата автоматично - при понедленик ми дава понеделник - при понеделник вторник ми дава сряда - при понедлелник сряда ми дава понеделник сряда - при 1 ми дава 1 - при 1 2 ми дава 3 - при 10 9 ми дава 8 - при 1 2 2 ми изчислява прогресия 2,66666666666667 - при стока1 дава стока2 - при дата и час (в 1 и съща клетка -> възможно с Custom форматирането) продължава часовете докато стигне 23:59 ч. и след 00:00 ч. ми дава следващата дата - при формула се копира формулата, но за новите колона и ред (освен ако не сложим доларчета $, но това е друга тема) - Дърпайки така формула се появява едно контекстуално поп-ъпче с опции – да копира само форматирането, да копира само стойностите без форматирането, да копира и двете

    Ами това беше по тази тема от мен... Дано да е било полезно!

    Юлия Иванова:

    По въпроса на Диана Желязкова - ако искате да замразите колона А и ред 1 едновременно, клетката, която трябва да е маркирана преди да изберете Freeze Panes трябва да е B2, а не А1. Ексел работи с горния ред и предната колона пред маркираните (както при вмъкване на нови редове и колони). Така например ако искате да замразите първите 4 реда и първата 1 колона, клетката, която трябва да маркирате е В5.

    инж. С.Цонков:

    Много са точни и просто изложени поясненията на г-жа Ю. Иванова

    Rivolina:

    Става ми все по-интересно! Аз все още съм лаик, но споделям полезността на наученото и неговото уместно приложение!

    Gergana Grancharova:

    Благодаря за тази възможност да науча толкова полезни неща! Аз съм начинаеща и следя уроците с внимание и удоволствие...и мога да кажа,че напредвам стъпка по стъпка...:)

    Zlatinka Todorova:

    Много нови неща научих,за което искам да ви благодаря!

  • Ivan Dimitrov:

    Избирате командата Форматиране на клетка. В прозореца избирате етикета подравняване и маркирате опцията "Текст на повече редове". След това в клетката, въведения текст се разпростира надолу, запазвайки ширината на колоната.

    Пепа:

    Ето моят начин: format cells, alignment, vertical, justify, ok и си готов.

    Stef693:

    Позиционирате курсора на мястото на пренасянето и използвате клавишната комбинация Alt + Enter. Пренасянето ставана желаното място и не се влияе от ширината на колоната.

    Христина Машева:

    Здравей, за по-бързо може да използваш иконките. Избираш клетката, после иконка [1] и ако искаш да го форматираш в средата на клетката иконка [2]

    Надежда Вълева:

    За Excel  2010 на български език - Начало - маркиране на  клетката - панел подравняване - пренасяне на текста - и готово!

    Simeon:

    За изтривание на клетки може да използвате функцията за разможаване, но към клетката или клетките които искате да изтриете

    инж.Добрина Попова:

    Това става като избереш Ctrl + 1, Allgument, Wrap text. 

    Anna :

    Здравейте. Преминаването на друг ред в една клетка става с ляв бутон Alt и Enter

    Ivanka:

    markirane s kursora

    Здравка Величкова:

    Моля, има ли кратко кликване за промяна на височината на един ред (както има за промяна на ширината на колона) или само през опцията AutoFit Row Height ?

    Mariya:

    И аз научих много от този урок. Много благодаря

    Azsunny:

    Благодаря за хубавия урок!

    Румяна Христова:

    Много е удобна комбинацията alt + enter, благодаря- досега съм използвала форматиране на клетката за текст на повече редове

    Галина Иванова:

    Ексела , които използвам, не ви позволява да създам нова колона. Единствено като копирам създадените вече колони и след това ги пейстна където искам, тогава се преместват колоните и мога да създам колона. С меню инсърт като го правя не ми позволява. Ексала ми е 2007 година.

    Галина Иванова:

    Когато поставя курсора между двете колони, и курсора на мишката се промени, можем да направим първата колана, която желаем да увеличим толкова колкото е голяма думата детска градина.

    Mila Georgieva-Petrova:

    Много благодаря и за това напомняне. Аз  също съм го правила с ALT+ENTER, но има и други начини, които е хубаво човек да знае.

    Росица Найденова Кузманова:

    В word 2010 про натискане на Ctrl+1 хоризонталните цифри се получава НОВ прозорец-Форматиране на клетки.Двойният клик за автоматично оразмеряване в тази версия не става.

    За добавяне на ред или колона най-мързеливият начин е задържане на Ctrl и добавяне на "+" или "-" за изтриване.
    Красимира Пеновска:

    Много благодаря на всички за информацията за промяната на височината на ред.

    пенка кръстева:

    Как да поставя на следващите, например 30 листа една готова от първия лист таблица?

    Антон Иванов:

     За потребителите на Mac - аналогът на Alt+Enter е Alt+Cmd+Enter.

    Юлияна Борисова:

    За копиране на готова таблица в нов работен лист: Кликваш на името на готовата таблица и с ляв бутон на мишката ти излиза меню. Избираш от него Move or copy, и в прозореца, който се отвори чекваш create a copy и ОК. Копира ти се готовата таблица във вида, който си я подготвила на нов работен лист. Повтаряш колкото пъти искаш. Успех!

    Райна:

    За да копираме таблица от един лист и за да излезе контекстното меню с командата Move or copy, трябва да кликнем върху името на листа с десен бутон. Друг вариант е  при натиснат клавиш Ctrl с влачене на листа, който ще копираме да го размножим колкото ни е необходимо.

    Tatyana:

    Благодаря Ви за този лесен начин  Alt i Enter

    Райна:

    Alt и Enter използваме за нагъване на текста по време на въвеждане на текста, но ако е въведен вече, тогава 

    Райна:

    командата Wrap Text, (1)

    Mariya:

    защо ми се появява този прозорец и при delete с 1 мишка и с 2 меню

    Антон Иванов:

    Вероятно защото с Delete се изтрива клетка и софтуерът те пита накъде да премести съседните клетки поради освободеното от изтритата клетка място или дали искаш да изтриеш цял ред или колона.

    В случай, че си искала да изтриеш само съдържанието, трябва да избереш Clear Content вместо Delete.

    Райна:

    избрана е една клетка, която принадлежи и на ред и колона, т.е не е еднозначно указано какво искаме и затова се появява този диалогов прозорец, за да уточним действието си - дали да изтрием съдържанието на клетката и останалите данни да изместят на ляво; на горе; да изтрием целия ред или цялата колона, на която принадлежи избраната клетка.

    Михаил Михайлов:

    Пренасянето на нов ред в една клетка с Alt + Enter беше ново за мен. Това с форматирането на клетката не е много удачно, защото се влияе от размера на клетката /височина и широчина/ както и от шрифта, а при този вариант височината на клетката се променя автоматично. : )

    Юлия Иванова:

    Към Здравка Величкова - редовете се оразмеряват автоматично според текста в тях по същия начин като колоните - с двойно кликване между двата реда.

    Катерина Духалова:

    Ако искаме цялата таблица наведнъж да се оразмери спрямо дължината на въведения текст, маркираме я цялата като кликнем върху горния й ляв ъгъл и после двойния клик между две колони

  • Защо след въвеждане на телефонни номера, цифрите ми излизат със символа "#"?

    Ивалина:

    Здравейте, въпроса ми е: в таблица в офис пакет 2003, след въвеждане на телефонни номера, дори и с достатъчна големина на клетката цифрите ми се превръщат в ########. Защо?

    Краси Кръстев:

    Здравей, мисля че проблема може да идва от форматирането на клетката.На снимката в позиция едно клетката е форматирана като Number ( виж позиция 2 ) и всичко е OK, в позиция 3 обаче е изписано същото число, но е със зададен формат Time.Съжалявам че sreenshot - овете са на версия 2007, но нямам компютър с инсталиран 2003 пакет.Надявам се да съм бил полезен с отговора все пак.

    Ивалина:

    Благодаря инж. Кръстев, когато отида на работа що проверя дали ще се оправи, в момента и аз съм на версия 2007. 

    Domnika:

    Mоже да е и от повече  интервали между цифрите.

    Николай Николов:

    Възможно е клетката де не е форматирана правилно. Понякога при въвеждане на цифри като ЕГН или телефонен номер, Excel се опитва да го форматира и на мен ми се е случвало вместо въведеното число да ми изпише дата. В такива случаи форматирам клетката за текст, въпреки че в нея има числа. По този начин телефонният номер 0888 ХХХ ХХХ или ЕГН-то 024125ХХХХ излизат както са въведени. Друг вариант е да въведеш една тилзичка  -  " ` " преди въведената стойност, което ще принуди програмата да прочете въведеното като текст.


    Антоанета Минчева:

    При мен се е случвало така, когато дадената клетка е с определена формула и не е зададен правилен параметър в предишните клетки, т.е. ако имаме предходни клетки 3 х 2 лв, клетката с формулата ще даде тази грешка, тъй като след 2 не трябва да има лв.

    Златко Петов:

    това е несериозно и не е вярно. добавянето на "лв." не оказва вличние, ако е направено с "FORMAT CELLS -> CUSTOM". Ако сте написали на ръка "лв." разбира се, че няма да работи! А това за знака # - просто няма начин да е вярно... Ако разпънете достатъчно и пак е така значи много сте се постарали... :):):)  научете и мен как го правите :):)

    Емилия Григорова:

    Имате някакво форматиране на клетката.Изберете с десен бутон Format Cells и променете формата на клетката .на General=

    Елена Тодорова:

    Този знак означава, че мястото за стойността в клетката е недостатъчно, дори и да е правилно форматирана като тип на данните. Просто клетката трябва да се разшири.

    Taтяна Видолова:

    Последователни ####, означава недостатъчно пространство за визуализация на данните. С двоен клик между колоните се визуализират данните.

    Anelia:

    Много благодаря!

  • Христина Машева:

    Здравей, ако съм разбрала правилно имаш текст, който разполагаш в три реда както е показано на снимката. За целта ако искаш да обединиш трите реда, можеш да използваш командата Merge. Маркираш три реда, натискаш Merge and Center (2) и изписваш текста. Получава се показаното с маркер (3).

    Николай Николов:

    Ако искате текста да Ви излиза винаги по един и същ начин, а не при разпъване на клетката съдържанието да става в два или един ред, при въвеждането отделяйте с Alt+Enter всеки ред. 

    Цветолина Николова:

    blagodaria, mnogo polezna informatsia, urotsite sa mnogo dobri

    РУМЯНА ЖЕЛЕВА:

    Това ми хареса.

  • Христина Машева:

    Здравей,

    пробвай с клавишната комбинация Ctrl+6 или в Options - Advanced както е показано на изображението. Сложи отметката на "For objects, show:" на All. Ако не стане сложи я на другата отметка затвори ексел, после отвори и я сложи пак на All. Ако и така не стане, пиши да мислим друг вариант. 
    Златко Петов:

    Според мен:  Всяка sheet има точно 65536 реда. Ако на последния ред от таблицата / 65536 ред/ има въведени някакви данни - няма начин да добавите нов ред в тази sheet. Подобно ще се държи и ако се опитате да добавите колона, ако в 256 колона имате попълнено нещо в някоя от клетките.

    Ваня Сиракова:

    Много полезен урок.Благодаря!

    Райна:

    Бързо добавяне на редове/колони става като маркираме ред/колона и натиснем Ctrl и "+", за изтриване Ctrl и "-"

    Цветелин Стоянов:

    Това беше готино !

    Юлияна Борисова:

    Райна, това беше супер, благодаря много!

    златка георгиева:

    и за мен този начин е по-лесен-благодаря!

    Марина Станилова:

    Опитах с Ctrl и "+" но не забелязах, че съм на кирилица и всъщност се получи Ctrl и "." а ефектът беше, че отидох в края на шийта. В зависимост от това дали се опитваш да вкараш ред или колона, Ctrl и "." те праща в долния или в десния край на екселската страница. Връщането става при повторното натискане на същата комбинация.

    Райна:

    доц.Станилова, Ctrl и "-", а не Ctrl и "." е необходимо за изтриване на маркиран ред или колона.

    P. Chardakova:

    Доц. Станилова, защо не използвате + и - от малката клавиатура?

    мариана:

    този начин е много лесен!

  • Христо:

    Не съм сигурен къде се намира опцията " freeze " в excel 2003, но това е командата за замразяване на ред(колона).

    L.panayotova:

    В случая, трябва да изберете с показалеца на мишката клетка В2 и после от менюто избирате Window ->Freeze panes

    Iva Nikolova:

    И дори ако имаш конкретно запитване бих ти помогнала с няколко варианта на замразяване-само, ред, ред и колона или от определена клетка в таблицата ти.

    Penka Ivanova:

    @Дончо Василев - За да замразите едновременно и колона А и ред 1 трябва да  застанете в клетка B2.......и след това  следвайте инструкциите  в урока; Ако е необходимо  го  изгледайте пак! Успех!

  • Наталия Йосифова:

    Когато щракнеш двукратно между имената на колоните или редовете те се разширяват колкото най-дългия текст/или най-високия/

    Наталия Йосифова:

    Но това го има в урока...

    Здравка Величкова:

    Ще прослушам урока още веднаж. Дано да  чуя и този трик. :)

    Здравка Величкова:

    Прослушах урока още веднаж. Не чух отговор на въпроса ми. Явно, не съм го задала подобаващо.

    Живка Караманолова:

    В урок 9 е обяснено.

    Живка Караманолова:

    По- точно в урок 10.

  • Защо вмъкването на колони с курсора на мишката не ми работи /Excel 2007/

    Vessi Andonova:

    Здравейте! Защо опцията за разместване на редове и колони при която използваме курсора, който става на четири стрелкички ми работи само при редовете. При колоните не се получава.

    Краси Кръстев:

    Здравей, когато се опиташ да правиш такова действие изписва ли ти някакво съобщение или просто курсора не ти се променя ? Да не би да имаш обединени клетки в една с Merge от даден ред и да искаш да преместиш колона която съдържа такова обединение - на мен това ми идва първо като евентуален проблем.Сложи една снимка за имаме по - ясна представа тук във форума и да видим откъде идва проблема.

    Vessi Andonova:

    Вероятно това е бил проблема, защото сега ми се получи. Много благодаря!

    Vessi Andonova:

    И още един въпрос. Не мога да вмъквам редове в таблица над сборния ред и колони преди сборната колона.

    Vessi Andonova:

    ето снимка на екрана

    Краси Кръстев:

    Пробвай да вмъкнеш само с Insert, а не с Insert Copy Cells.

    Vessi Andonova:

    Не става. Горното съобщение излиза още при стартиране на файла

    Краси Кръстев:

    Може ли да ми пратите файла на kr_krastev@abv.bg да го погледна.Трябваше да кажете че още в началото на отваряне имате проблем, пратете го да го погледна и да видим коя клетка е с двойна връзка с друга такава.

    Vessi Andonova:

    ОК, предварително благодаря!

    Антон Иванов:

    Колони вляво от най-лявата и редове над най-горния може да се вмъкват най-лесно с маркиране на най-лявата колона, десен бутон и Insert или съответно маркиране на най-горния ред, десен бутон и Insert.

  • Защо ексел ми превръща числата в дати?

    Цветелина Петкова:

    Excel 2003-2007 -  при мен положението е същото както и при г-жа Магда Иванова. Пробвах това, което Вие написахте, но няма промяна.

    Краси Кръстев:

    Здравей, тук на този линк : 


    aula.bg/uroci-eto-kakvo-da-pravite-ako-excel-vi-obrashta-chislata-v-data

    може да видите от какво идва този проблем и как може да се разреши.

    Прочете го внимателно и ако срещнете отново неразбиране, то кажете къде точно не се получават нещата.

    Във форума има също доста дискусии на тази тема така че съвета ми е и да ползвате търсачката 

    и да ги намерите като теми.. ще ви помогнат много тъй като наистина това е един от най 

    коментираните въпроси .... ето една от популярните теми с този казус тук във форума :

    http://aula.bg/question#id-88153600001
  • Как мога да се обучавам (без да давам мангизи)?

    Misho:

    excel 2013

    Иван Цукев:

    Бенджамин Франклин е казал: "Обучението е инвестицията с най-голяма възвращаемост".

    Не те убеждавам да си купиш нещо от Аула, но ако за всички обучения гледаш на разход, вместо като на инвестиция, ще ти е много трудно да постигнеш професионални, лични и финансови успехи в живота.

  • Защо липсва възможност за избор на скорост на клипа?

    Desislava:

    Може ли да обърна внимание чисто информативно, че в този урок не може да се избере скорост на клипа, защото липсва иконката за това. Опитах и с друг браузър. За мен няма проблем, но забелязах и споделям.

    Краси Кръстев:

    Здравей, още ли има този проблем с този урок при теб.


    При мен нещата са ОК с chrome и mozilla firefox няма никакви проблеми скороста да е X2  да речем - ( на снимка 1 съм показал ... увеличи снимката и ще видш че скороста е X2 )

    Виж дали ползваш видео Player - a който позволява да се ползва опцията за косрост на видеото.
    Виолета Тодорожа:

    Здравейте, допълненията към уроците са в формат xlsx. Аз работя с по-ниска версия, коя програма трябва да се свали и инсталира, за да мога да отварям файловете? 

    Milen Hristov:

    С chrome съм и при мен всичко е наред със скоростта.

    Ангелина Пищалова:

    Презареди урока отново и всичко би трябвало да е ок. При мен се получава този проблем, когато преминавам към следващ урок след няколко последователно изгледани урока.

  • Краси Кръстев:

    Здравей, 




    Снимките са за версия 2013, но за 2007 следва да е на същото място.

    Отиваш на File бутона ( при 2007 не пише файл ами е един бутон microsoft - горе най - вляво )

    След което избери Options ( снимка 1 позиция 1 ) 

    В новотворилия се прозорец Excel Options ( снимка 2 позиция 1 ) отиди на Advances

     ( снимка 2 позиция 2 ) и там намери раздела Editing Options ( снимка 2 позиция 3 ) 

    и на там където има отметка на After pressing Enter, move selection поне него 

    има Direction ( снимка 2 позиция  4) за Direction задай Right и вече след 

    въвеждане на Enter ще се преместваш в дясната съседна клетка.След което 

    затвори прозореца ( снимка 2 позиция 5 ) с OK.




    Надявам се да съм бил полезен с отговора.
    Дарина Иванова:

    Когато преминаваме от една клетка в друга можем да използваме клавишите стрелки за придвижване в съответна посока спрямо текущата клетка (нагоре, надолу, надясно и наляво). Според мен това е по-добрият начин за придвижване по таблицата докато я попълваме. С натискането на ENTER идеята е да се запази промяната в редактираната клетка и съответно да се премине на следващия ред.

    ДИМИТЪР ШУШУЛОВ:

    Благодаря за отговорите! На г-жа Иванова бих споделил, че има разлика когато се въвежда дадена информация в клетка и се налага след това придвижване в следваща клетка и ако трябва да е в друга посока освен регламентирана за ентер, че не се получава същия резултат при придвижването със стрелките. Готов съм да дам повече пояснения при интерес по-нататък. А относно моето питане благодаря на г-н Кръстев, но бих желал да кажа как стана точно за моята версия: Excel 2007, версия на български: 1. бутон microsoft - горе най - вляво не изкарва меню Options, а имам лента най-отгоре с падащо меню: "персонализиране на лентата с инструменти за бърз достъп". 2. от там избирам подменю: "още команди". 3. излиза нов прозорец, в лявата лента на който избирам меню "разширени". 4 най-отгоре излизат настройките за ентер и може да се избере посоката. В обобщение само първата стъпка при мен беше по-различна и това може да се дължи на оформление на изгледа на файла. Надявам се да бъда полезен и на други участници в дискусийте.

    Краси Кръстев:

    @Димитър, 


    OK, идеално вече има обяснение и за версия 2007 :).
    ДИМИТЪР ШУШУЛОВ:

    опитах да го визуализирам и като трик, но не знам дали е станало!

    Краси Кръстев:

    @Димитър,


    Ако си го направил в трик има извесно време за одобрение от сис. администратори.
    Дарина Иванова:

      @ДИМИТЪР ШУШУЛОВ  Да бих искала да разбера какво имате предвид като пишете: "бих споделил, че има разлика когато се въвежда дадена информация в клетка и се налага след това придвижване в следваща клетка и ако трябва да е в друга посока освен регламентирана за ентер, че не се получава същия резултат при придвижването със стрелките." С пример мисля, ще е най-разбираемо.

    Райна:

    При натискане на клавиша Tab курсора се примества надясно; от бутончето Enter на ивицата Formula bar остава в същата клетка и стандартната настройка на клавиша Enter е да се премести надолу.

    ДИМИТЪР ШУШУЛОВ:

    За г-жа Дарина Иванова. Ако въвеждате някаква информация в клетка и трябва да промените част от информацията вътре, не може директно със стрелките да отидете в следващата клетка. Давам пример: имате в клетка дата 23.10.2015г. и влизате и променяте само месеца от .10. на .11. ако след това натиснете стрелка надясно просто ще преместите курсора с една позиция надясно, а няма да отидете в следващата клетка вдясно, докато с ентер може от всяка една позиция вътре в клетката на курсора да отидете направо в друга клетка. В същото време искам да благодаря и на Райна, научих нещо ново за табулатора, наистина върши същата работа, за която използвах ентера.

    Румен Николов Баксанов:

    За Димитър Шушулов. Ако сте в режим на редакция в самата клетка, трябва първо да излезете от този режим (с Esc), след което може да навигирате със стрелките.

  • Как можем да добавим ред

    Борислав Стоянов:

    Мога да добавя, че нов ред се добавя с CTRL и +, и съответно премахване CTRL и -

    Краси Кръстев:

    Да :), добро допълнение.

  • Как да пуснем "Enable Editing" ?

    Борислав Стоянов:

    Здравейте, за да натиснем бутона "Enable Editing" не трябва ли първо да отидем в FILE -> Options -> Trust Center ->Trust Center Settings и там да махнем отметките ?

    Краси Кръстев:

    Здравей, ако говориш за отметките които са за отваряне на определени файлове в режим Prоtected View ( снимка 1 ) ,

    Снимка_1

    по - скоро тези отметки трябва да са сложени, защото когато са поставени отметките се получа именно отваряне на определени файлове в режим Protected View, съответно и съобщението ( снимка 2 )

    което в случая те предупреждава че файла е свален от Интернет и ако искаш да го модифицираш съответно трябва да натиснеш бутона Enable Editing.

    T.e. ако са сложени отметките ти казваш на Excel позволявам ти ( Enable ) да отваряш определените файлове ( това са файлове от интернет, файлове от външен хард и т.н. ) в режим на работа Protected View.

  • защо сумата от 20 в една клетка в другата и следващи клетки става 20.01,20.02?

    вержиния:

    защо когато попълвам 1ред суми,в следващия ред сумата от горния ред в дадената клетка изчезва-това не става ако съм сейфала 1ред!нямам файл на лентата с инстрементите.откъде да си я изтегля?

    Краси Кръстев:

    Здравей, ето тук :

    Автоматична смяна на данни в редове и колони

    в тази тема ще намериш отговор на въпроса си.

  • Защо не мога да копирам няколко маркирани непоследователни реда?

    Milen Hristov:

    Защо не мога да копирам няколко маркирани непоследователни реда?

    Краси Кръстев:

    Здравей, най - вероянто идва от селекцията.

    Може ли един screenshot на това какво точно си селектирал.

    Предполагам каква може да е грешката ако имам селектирани два масива с различна големина ( снимка 1 позиция 1 и 2 ) следва при команда Copy да ми се появи съобщението показано на снимка 1 позиция 3

    Снимка_1

    Ако колоните в двата масива са равни следва да може да копираш данните - снимка 2

    Снимка_2

    Daniela:

    Може да не може да се копират маркираните непоследователни реда, понеже форматирането им е различно.

    Milen Hristov:

    Благодаря, беше полезно

  • Как да направя така нче дадена клетка да я огранича до 10 символа примерно за ЕГН мейла е ik_vl@yahoo.com

    Vladislav Iakimov:

    Как да направя така нче дадена клетка да я огранича до 10 символа примерно за ЕГН мейла е ik_vl@yahoo.com

    Стоян Кадиев:

    Кликваме два пъти с мишката.

  • Краси Кръстев:

    Здравей, Бистра.

    Може да маркираш непоследователни клетки или непоследователни редове, като по време на селектирането задържиш клавиша контрол Ctrl от клавиатурата.

    Например:

    Селектирал съм ред 3 (снимка 1 позиция 1) и искам да селектирам ред 14

    Снимка_1

    ЗАДЪРЖАМ Ctrl и селектирам и ред 14 (снимка 2 позиция 1).

    Снимка_2

    Задрържам Ctrl и мога да селектирам и отделни клетки, освен вече селектираните редове (снимка 3 позиция 1)

    Снимка_3

    Никола Петров:

    Също може и при селекцията на колони - начинът е този, който е посочил инж. Кръстев! Лек ден и успехи!