Move
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни функции на инструмента Move в SketchUp
Инструментът Move в SketchUp е многофункционален - позволява не само да премествате обекти в сцената, но и да трансформирате геометрията, да създавате копия и дори да въртите елементи. Ключовото при работа с Move е да разбирате разликата между преместване на цели обекти и трансформиране на отделни елементи (точки, линии, повърхности), както и предимствата на работата с групирани обекти.
Как да използвате Move ефективно - стъпка по стъпка
За преместване на цял обект:
- Селектирайте обекта с инструмента Select
- Изберете инструмента Move
- Кликнете върху обекта и го преместете на желаното място
- За прецизно позициониране, следвайте координатните линии
За трансформиране на геометрия:
- Изберете директно инструмента Move (без предварителна селекция)
- Кликнете върху конкретна точка, линия или повърхнина
- Преместете избрания елемент, за да трансформирате формата
За прецизно преместване на определено разстояние:
- Активирайте Move и захванете обекта
- Изберете посоката на движение
- Въведете желаното разстояние и натиснете Enter
За създаване на копия:
- Селектирайте обекта и активирайте Move
- Натиснете клавиша Control (появява се плюс до курсора)
- Преместете обекта, за да създадете копие
- За деактивиране на режима за копиране, натиснете отново Control
За създаване на множество копия:
- В режим на копиране, преместете първото копие
- Въведете число, последвано от "x" и Enter (например "3x" за 3 копия)
- За създаване на редици, използвайте наклонена черта (/)
Полезни команди и функции
Move
- основен инструмент за преместване на обекти и трансформиране на геометрияCtrl
- активира режим за копиране при работа с Move[число]x
+Enter
- създава определен брой последователни копия[число]/
+Enter
- създава определен брой редици от копияHidden Geometry
- разкрива скритата геометрия, полезно за прецизно позициониране
Съвети за прецизно позициониране
При позициониране на обекти е важно да изберете правилната точка за захващане. Винаги проверявайте от различни ъгли дали обектът е правилно позициониран в пространството. За центриране на обекти (като сфера върху цилиндър), използвайте Hidden Geometry, за да видите и захванете централните точки.