Допълнения към урока
Учебна програма 3D моделиране със SketchUp
2. Базови инструменти

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основни принципи на полигона и кръга в SketchUp

В този урок се разглеждат инструментите за създаване на полигони и кръгове в SketchUp. Двете фигури имат сходен принцип на изчертаване и са съставени от сегменти, но имат съществена разлика - при издърпване с Push/Pull инструмента, кръгът създава цилиндър, докато полигонът формира тяло от отделни сегменти и повърхнини.

Стъпка по стъпка: Създаване и модифициране на полигони и кръгове

  1. Създаване на полигон:

    • Изберете инструмента Полигон
    • Кликнете за начална точка
    • Изтеглете до желания размер
    • Преди да завършите командата, задайте брой страни чрез:
      • Задържане на Ctrl + + (увеличаване) или Ctrl + - (намаляване)
      • Или въведете число + S (например "8S") и натиснете Enter
  2. Създаване на кръг:

    • Следвайте същите стъпки като при полигона
    • Кръгът е полигон с много сегменти (над 24)
  3. Модифициране на готови фигури:

    • Използвайте инструмента Move за промяна на размера
    • Селектирайте специфична точка за промяна на радиуса
    • Намерете центъра чрез селектиране на страна → десен бутон → Find Center
  4. Работа с Entity Info:

    • Селектирайте фигура или елемент
    • Проверете и променете параметри като радиус и брой сегменти
    • Използвайте опциите Hide/Unhide за по-чиста работна среда
  5. Изчертаване върху 3D обекти:

    • За запазване на перспектива при чертане върху страна на 3D обект:
    • Поставете курсора върху избраната страна
    • Задръжте Shift и теглете, следвайки маркировката

Полезни команди и функции

  • Ctrl + +/- - Увеличаване/намаляване на броя сегменти
  • [число]S + Enter - Задаване на точен брой сегменти
  • Find Center - Намиране на центъра на фигура (от контекстното меню)
  • Hide/Unhide - Скриване/показване на обекти
  • Weld Edges - Обединяване на сегменти в крива
  • Shift (при чертане върху 3D обект) - Запазване на перспективата