Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Мастърклас по 3D Моделиране
1. Въвеждащ модул

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

Има два основни подхода към 3D моделирането: NURBS и полигонално моделиране. NURBS използва криви, които определят повърхнините и е предпочитан за инженерни и производствени цели; полигоналното моделиране разчита на полигони и е стандартът за визуализации и гейм индустрия поради лекотата и гъвкавостта си. В 3ds Max най-практичните стартови методи са от готови примитиви (конвертирани в Editable Poly) или от сплайнове, на които след това се придава обем и заглаждане с подходящи модификатори.

Теория накратко: видове моделиране и подходи в 3ds Max

  • Два основни типа:

    • NURBS: повърхнини, дефинирани от криви; плавни преходи; лесно и прецизно контролиране на формите.
    • Полигонално: мрежа от полигони между върхове (вертекси); изисква похвати за чиста топология и модификатори за заглаждане и финален вид.
  • Кога кой тип е подходящ:

    • NURBS за инженерни модели и за производство (CNC, фреза, лазер и др.).
    • Полигони за архитектурна и продуктова визуализация и за гейм проекти (по-леки модели, удобни за рендър и реалтайм).
  • Често използван софтуер:

    • NURBS: SolidWorks, CATIA, Rhino.
    • Полигони: 3ds Max, Maya, Modo, Blender, Cinema 4D, ZBrush.
  • Два стартови подхода в 3ds Max:

    • Примитиви (Box, Cylinder и др.), които бързо се конвертират в Editable Poly за детайлизиране и контрол на формата.
    • Сплайнове (Line, Circle и др.) за очертаване на силует, след което се придава обем чрез подходящи техники и модификатори.

Полезен ресурс: учебна версия на 3ds Max

https://www.autodesk.com/education/free-software/3ds-max

Инструкция за гледане на уроците:

  1. Изгледайте видеоурока.
  2. Повторете показаното в урока.
  3. Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
  4. Задайте въпрос, ако имате такъв.
  5. Преминете към следващият урок.