Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
								 Допълнения към урока 
							
							
									 Дискусия към урока 
									
								
								
								 Учебна програма 
							
							
							
								
									Учебна програма
									
								
								
									
									Мастърклас по 3D Моделиране
								
							
							
							
																		
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
																	
						
						
						 
						 						
					
																												1. Въвеждащ модул
													
												- 1. Основни методи на моделиране
 - 2. Подготвяне на референции
 - 3. Как да ускорим работния процес
 - 4. Най-използваните модификатори в моделинга
 - 5. Използване на допълващи скриптове и плъгини в 3DS Max
 - 6. Свойства на Turbosmooth и Open Subdiv
 - 7. Особености при работа с Open Subdiv
 - 8. Създаване на цилиндрични Т-образни преходи
 
																												2. Модели с ниско ниво на трудност
													
												- 1. Моделиране на коркова подложка
 - 2. Създаване на контур на обект със Spline
 - 3. Създаване на обем на чаша от сплайн
 - 4. Как да оформим купа, стартирайки от цилиндър
 - 5. Оформяне на капак, използвайки различни селекции и функция Extrude
 - 6. Как от готов обем да получим подобен, реорганизирайки неговата геометрия
 - 7. Кана за мляко - Изграждане на основния обем на кана
 - 8. Кана за мляко – Наместване на обеми по референция
 - 9. Кана за мляко – Изграждане на дръжка
 - 10. Кана за мляко – създаване на дебелина
 - 11. Изграждане на чаша с преминаваща форма от кръг към многостен
 
																												3. Модели със средно ниво на трудност - първа част
													
												- 1. Моделиране на формата част на вазата със FFD
 - 2. Завършване на цялостния базов обем на вазата
 - 3. Начало на моделиране на мивка
 - 4. Добавяне на поддържащи еджове на мивката
 - 5. Моделиране отворите за отводняване на мивката
 - 6. Моделиране на преливник
 - 7. Моделиране на болтче
 - 8. Създаване на хромирани тапи на мивката
 - 9. Изрязване на отвори в извита повърхнина
 - 10. Довършване на тапите на мивката
 - 11. Изграждане на основните обеми на кухненски таймер
 - 12. Създаване на полусфери по корпуса на таймера
 - 13. Изграждане на маркера
 - 14. Добавяне на детайли в горната част
 - 15. Детайлизиране на ръкохватките
 
																												4. Модели със средно ниво на трудност – втора част
													
												- 1. Изграждане основни обеми на кухненския смесител
 - 2. Създаване на Т-образен преход
 - 3. Добавяне на детайли на Т-образния преход
 - 4. Изграждане на отвора за вода на смесителя
 - 5. Изграждане на кранът на смесителя
 - 6. Моделиране на ръкохватка на смесителя
 - 7. Моделиране на аератор
 - 8. Как да подходим към органичен обект - круша
 - 9. Изграждане на дръжка на крушата
 
																												5. Модели със средно ниво на трудност – трета част
													
												- 1. Моделиране на основните обеми на металната лъжица
 - 2. Изрязване на отвори в извитата част на лъжицата
 - 3. Моделиране на дръжка на лъжицата
 - 4. Моделиране на дървена бъркалка
 - 5. Моделиране на прибор за разбиване на яйца
 - 6. Изграждане на дръжка на бъркалката
 - 7. Моделиране на дървена лъжица
 - 8. Моделиране на дървена сокоизтисквачка
 
																												6. Модели с високо ниво на трудност - първа част
													
												- 1. Преглед на електрическата кана - въведение
 - 2. Блок аут на обемите
 - 3. Основа на електрическата кана - основен обем
 - 4. Основа на електрическата кана - добавяне на детайли
 - 5. Основа на електрическата кана - долна част
 - 6. Основа на електрическата кана - слагане на кабел
 - 7. Основа на електрическата кана - оформяне на централна част
 - 8. Моделиране на корпуса
 - 9. Моделиране на капачето на капака
 - 10. Подложка за капачката
 - 11. Моделиране елемент за изливане на водата 1
 - 12. Моделиране елемент за изливане на водата 2
 
																												7. Модели с високо ниво на трудност - втора част
													
												- 1. Моделиране на дръжкатa - общ преглед 1
 - 2. Моделиране на дръжката - изрязване и оформяне на отвор
 - 3. Моделиране на дръжката - основни извивки
 - 4. Моделиране на дръжката - ръбчета и дръжка
 - 5. Моделиране на дръжката - корекция на ширина
 - 6. Моделиране на дръжката - направа на фуги
 - 7. Моделиране на дръжката - напасване по корпуса
 - 8. Моделиране на копчета - оразмеряване и позициониране
 - 9. Моделиране на копчета - изрязване на отвори
 - 10. Моделиране на копчета - копиране на геометрия и коригиране
 - 11. Моделиране на копчета - наместване на бутони и основа
 - 12. Моделиране на копчета - огъване и напасване по дръжката
 
																												8. Подготовка на модели за материали
													
												Основни методи на моделиране
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното от урока
Има два основни подхода към 3D моделирането: NURBS и полигонално моделиране. NURBS използва криви, които определят повърхнините и е предпочитан за инженерни и производствени цели; полигоналното моделиране разчита на полигони и е стандартът за визуализации и гейм индустрия поради лекотата и гъвкавостта си. В 3ds Max най-практичните стартови методи са от готови примитиви (конвертирани в Editable Poly) или от сплайнове, на които след това се придава обем и заглаждане с подходящи модификатори.
Теория накратко: видове моделиране и подходи в 3ds Max
Два основни типа:
- NURBS: повърхнини, дефинирани от криви; плавни преходи; лесно и прецизно контролиране на формите.
 - Полигонално: мрежа от полигони между върхове (вертекси); изисква похвати за чиста топология и модификатори за заглаждане и финален вид.
 
Кога кой тип е подходящ:
- NURBS за инженерни модели и за производство (CNC, фреза, лазер и др.).
 - Полигони за архитектурна и продуктова визуализация и за гейм проекти (по-леки модели, удобни за рендър и реалтайм).
 
Често използван софтуер:
- NURBS: SolidWorks, CATIA, Rhino.
 - Полигони: 3ds Max, Maya, Modo, Blender, Cinema 4D, ZBrush.
 
Два стартови подхода в 3ds Max:
- Примитиви (Box, Cylinder и др.), които бързо се конвертират в Editable Poly за детайлизиране и контрол на формата.
 - Сплайнове (Line, Circle и др.) за очертаване на силует, след което се придава обем чрез подходящи техники и модификатори.
 
Полезен ресурс: учебна версия на 3ds Max
https://www.autodesk.com/education/free-software/3ds-max
Инструкция за гледане на уроците:
- Изгледайте видеоурока.
 - Повторете показаното в урока.
 - Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
 - Задайте въпрос, ако имате такъв.
 - Преминете към следващият урок.
 
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук