Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Ключови техники за подготовка на 3D модел за текстуриране

В този урок се разглежда важният процес на subdivide и projection, който позволява да подготвим оптимизирания (low poly) модел за генериране на displacement и normal maps. Тази техника е ключова за запазване на детайлите от high poly модела, като същевременно работим с по-лека геометрия, подходяща за игри и интерактивни приложения.

Стъпки за subdivide и projection на модела

  1. Уверете се, че имате два Subtool-а - high poly модела (с около 1.5 милиона полигона) и low poly модела (с около 70 хиляди полигона)

  2. Селектирайте low poly модела като активен

  3. В панела Geometry използвайте бутона Divide със Smooth опция, за да създадете ново ниво на subdivision

    • Това увеличава броя полигони до около 280 хиляди, но запазва връзката с оригиналния low poly модел
  4. Уверете се, че и двата Subtool-а са видими и сте на второто ниво на subdivision

  5. Използвайте Project All с настройки:

    • Distance: 1
    • Blur: максимална стойност (за по-плавен резултат)
  6. Повторете процеса за още едно ниво на subdivision:

    • Geometry > Divide със Smooth
    • Project All със същите настройки

Полезни команди и функции

  • Divide - Разделя полигоните на модела, създавайки ново ниво на subdivision с повече детайли
  • Subdivision Level - Позволява превключване между различните нива на детайлност на модела
  • Project All - Проектира геометрията на активния модел върху видимите модели, пренареждайки полигоните според high poly референцията
  • Distance - Контролира максималното разстояние на проектиране
  • Blur - Определя колко плавен ще бъде резултатът от проектирането

След този процес моделът е готов за unwrapping и генериране на displacement и normal maps, което ще бъде разгледано в следващия урок.

Дискусия към урока