Subdivide mesh and projection
Ключови техники за подготовка на 3D модел за текстуриране
В този урок се разглежда важният процес на subdivide и projection, който позволява да подготвим оптимизирания (low poly) модел за генериране на displacement и normal maps. Тази техника е ключова за запазване на детайлите от high poly модела, като същевременно работим с по-лека геометрия, подходяща за игри и интерактивни приложения.
Стъпки за subdivide и projection на модела
Уверете се, че имате два Subtool-а - high poly модела (с около 1.5 милиона полигона) и low poly модела (с около 70 хиляди полигона)
Селектирайте low poly модела като активен
В панела Geometry използвайте бутона Divide със Smooth опция, за да създадете ново ниво на subdivision
- Това увеличава броя полигони до около 280 хиляди, но запазва връзката с оригиналния low poly модел
Уверете се, че и двата Subtool-а са видими и сте на второто ниво на subdivision
Използвайте Project All с настройки:
- Distance: 1
- Blur: максимална стойност (за по-плавен резултат)
Повторете процеса за още едно ниво на subdivision:
- Geometry > Divide със Smooth
- Project All със същите настройки
Полезни команди и функции
Divide
- Разделя полигоните на модела, създавайки ново ниво на subdivision с повече детайлиSubdivision Level
- Позволява превключване между различните нива на детайлност на моделаProject All
- Проектира геометрията на активния модел върху видимите модели, пренареждайки полигоните според high poly референциятаDistance
- Контролира максималното разстояние на проектиранеBlur
- Определя колко плавен ще бъде резултатът от проектирането
След този процес моделът е готов за unwrapping и генериране на displacement и normal maps, което ще бъде разгледано в следващия урок.