Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Export high-poly 3D model
Експортиране и първоначална оптимизация на високополигонален 3D модел
В този урок се разглежда процесът на експортиране на готов високополигонален 3D модел от Metashape и първоначалната му оптимизация в 3ds Max. Ключовият момент е да запазите позицията на модела непроменена след импортирането, за да можете по-късно да проектирате текстурите правилно след оптимизацията в ZBrush.
Стъпки за експортиране и първоначална оптимизация
Експортирайте модела от Metashape:
- Кликнете с десен бутон върху чънк → Export → Export model
- Задайте местоположение и име на файла (например "HiPoly Metashape Export")
- Изберете формат OBJ и експортирайте заедно с текстурата в JPEG формат
Импортирайте модела в 3ds Max:
- Използвайте File → Import → Import
- Намерете и изберете OBJ файла
- Кликнете Open и след това Import
Извършете първоначална оптимизация:
- Премахнете ненужните части от turntable-а (масата)
- Селектирайте основния елемент и натиснете Ctrl+I за избор на всичко останало
- Изтрийте ненужните елементи с Delete
- Не местете, не завъртайте и не скалирайте модела
Експортирайте оптимизирания модел:
- Селектирайте модела
- Експортирайте като OBJ файл
- Можете да презапишете първоначалния файл
Важни команди и функции
Ctrl+I
- Инвертира текущата селекцияDelete
- Премахва избраните елементиFile → Import → Import
- Команда за импортиране на 3D модел в 3ds MaxExport → Export model
- Команда за експортиране на модел от Metashape
След тази първоначална оптимизация, моделът е готов за финално оптимизиране в ZBrush, където ще бъде завършена геометрията, след което моделът ще бъде върнат в Metashape за експортиране на финалните текстури.