Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Експортиране и първоначална оптимизация на високополигонален 3D модел

В този урок се разглежда процесът на експортиране на готов високополигонален 3D модел от Metashape и първоначалната му оптимизация в 3ds Max. Ключовият момент е да запазите позицията на модела непроменена след импортирането, за да можете по-късно да проектирате текстурите правилно след оптимизацията в ZBrush.

Стъпки за експортиране и първоначална оптимизация

  1. Експортирайте модела от Metashape:

    • Кликнете с десен бутон върху чънк → Export → Export model
    • Задайте местоположение и име на файла (например "HiPoly Metashape Export")
    • Изберете формат OBJ и експортирайте заедно с текстурата в JPEG формат
  2. Импортирайте модела в 3ds Max:

    • Използвайте File → Import → Import
    • Намерете и изберете OBJ файла
    • Кликнете Open и след това Import
  3. Извършете първоначална оптимизация:

    • Премахнете ненужните части от turntable-а (масата)
    • Селектирайте основния елемент и натиснете Ctrl+I за избор на всичко останало
    • Изтрийте ненужните елементи с Delete
    • Не местете, не завъртайте и не скалирайте модела
  4. Експортирайте оптимизирания модел:

    • Селектирайте модела
    • Експортирайте като OBJ файл
    • Можете да презапишете първоначалния файл

Важни команди и функции

  • Ctrl+I - Инвертира текущата селекция
  • Delete - Премахва избраните елементи
  • File → Import → Import - Команда за импортиране на 3D модел в 3ds Max
  • Export → Export model - Команда за експортиране на модел от Metashape

След тази първоначална оптимизация, моделът е готов за финално оптимизиране в ZBrush, където ще бъде завършена геометрията, след което моделът ще бъде върнат в Metashape за експортиране на финалните текстури.

Дискусия към урока