Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Ключови фактори при избора на обект за фотограметрия

При избора на обект за 3D сканиране чрез фотограметрия е важно да се съобразим с няколко ключови фактора. Повечето обекти могат да бъдат сканирани успешно, но контролираната среда значително повишава шансовете за качествен резултат. Основните предизвикателства са свързани с осветлението, материала на обекта и неговата геометрия.

Предизвикателства и решения при сканирането

Осветление: - Избягвайте директно осветяване, което създава остри сенки и силни хайлайти - Предпочитайте дифузна светлина (облачен ден или контролирана среда) - За премахване на сенки от текстурата може да използвате Agisoft Delighter

Материали: - Рефлективни повърхности (керамика, метал) създават отблясъци, които объркват софтуера - Решения: поляризационен филтър на обектива или матиращ спрей - Прозрачни/стъклени елементи са особено проблематични за сканиране

Геометрия: - Избягвайте обекти с дълбоки вдлъбнатини и скрити зони - Внимавайте с много малки детайли, които могат да не бъдат уловени - Снимайте така, че целият обект да е на фокус

Подходящи обекти за сканиране

Най-подходящи за сканиране са обекти с: - Богата текстура и детайли по повърхността - Предимно изпъкнали форми без скрити зони - Матови повърхности без силни отражения

Храни (като хлебчета) са отлични за сканиране поради тяхната текстура и форма. Дори метални обекти могат да бъдат сканирани успешно, ако отраженията са матови или се използват специални техники за намаляване на блясъка.

Избраният обект за курса

За целите на курса е избран конник (рицар) - сложен обект с множество детайли, тънки елементи и богата текстура. Този обект представлява подходящо предизвикателство, което ще позволи да се демонстрират различни техники за справяне с потенциални проблеми при сканирането.

Инструкция за гледане на уроците:

  1. Изгледайте видеоурока.
  2. Повторете показаното в урока.
  3. Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
  4. Задайте въпрос, ако имате такъв.
  5. Преминете към следващият урок.

Дискусия към урока