Ретопологизиране - Zremesher
Ретопологизиране с ZRemesher - ключови концепции
Ретопологизирането с ZRemesher е критична стъпка в процеса на създаване на 3D модели от фотограметрия. Този инструмент позволява значително намаляване на броя полигони, като същевременно запазва важните детайли и правилната геометрия на модела. Крайната цел е да създадем оптимизиран Low Poly модел, който ще използваме за генериране на Displacement и Normal maps на база разликата с High Poly версията.
Стъпки за ретопологизиране в ZBrush
Създайте дубликат на вашия High Poly модел чрез бутона Duplicate в панела SubTool
Селектирайте новосъздаденото копие, върху което ще работите
Отворете инструмента ZRemesher и задайте Target Poly Count (целеви брой полигони)
Изберете подходящ брой полигони според сложността на модела и нужното ниво на детайлност
Натиснете бутона ZRemesher и изчакайте процеса да приключи
Проверете резултата и ако е необходимо, повторете процеса с различен Target Poly Count
Важни настройки и концепции
Target Poly Count
- определя приблизителния брой полигони (в хиляди) на крайния моделИзборът на брой полигони зависи от:
- Сложността на модела
- Желаното ниво на детайлност
- Големината на обекта
- Крайната цел на използване
По-тъмните области при сравнение на моделите показват къде High Poly и Low Poly версиите имат обща геометрия
По-светлите области показват къде детайлите от High Poly модела са заменени с по-големи полигони в Low Poly версията
След успешното ретопологизиране, следващата стъпка е subdivide-ване (разделяне) на мрежата и проектиране на детайлите от High Poly модела върху оптимизираната геометрия.