Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Основни принципи при ребилдване на HP модела

В този урок се разглежда процесът на ребилдване (възстановяване) на High Poly модела, като акцентът е върху внимателното доизграждане на основните елементи и изглаждане на повърхностите. Ключовото е да се придържаме максимално към оригиналния сканиран обект, без да добавяме нова геометрия, която не съществува в оригинала, тъй като това би създало проблеми при последващото проектиране на текстурите в Ameta Shaper Pro.

Стъпки за ребилдване на модела

  1. Използвайте малка четка (около размер 10) за прецизна работа
  2. Работете с Clay четката за добавяне на материал (ляв бутон + влачене)
  3. Отнемайте материал с Alt + влачене
  4. Изглаждайте повърхностите с Shift + влачене
  5. Регулирайте интензитета на изглаждането според нуждите
  6. Настройте Smooth Brush Modifiers за по-добър контрол (минимум на смуутването = 1)
  7. Фокусирайте се върху запълване на дупки и изравняване на повърхности
  8. Избягвайте прекалено скулптиране и добавяне на несъществуваща геометрия

Полезни команди и настройки

  • Clay четка - добавя материал при влачене с ляв бутон
  • Alt + влачене - отнема материал от повърхността
  • Shift + влачене - изглажда (смуутва) повърхността
  • Ctrl + Z - връща последната операция
  • Десен бутон - бърз достъп до настройките на четката
  • Smooth Brush Modifiers - настройки за контрол на изглаждането

След завършване на ребилдването, моделът е готов за следващата стъпка - ретопологизиране към Low Poly версия с помощта на Zremesher.

Дискусия към урока