Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Ретопологизиране с ZRemesher - ключови концепции

Ретопологизирането с ZRemesher е критична стъпка в процеса на създаване на 3D модели от фотограметрия. Този инструмент позволява значително намаляване на броя полигони, като същевременно запазва важните детайли и правилната геометрия на модела. Крайната цел е да създадем оптимизиран Low Poly модел, който ще използваме за генериране на Displacement и Normal maps на база разликата с High Poly версията.

Стъпки за ретопологизиране в ZBrush

  1. Създайте дубликат на вашия High Poly модел чрез бутона Duplicate в панела SubTool

  2. Селектирайте новосъздаденото копие, върху което ще работите

  3. Отворете инструмента ZRemesher и задайте Target Poly Count (целеви брой полигони)

  4. Изберете подходящ брой полигони според сложността на модела и нужното ниво на детайлност

  5. Натиснете бутона ZRemesher и изчакайте процеса да приключи

  6. Проверете резултата и ако е необходимо, повторете процеса с различен Target Poly Count

Важни настройки и концепции

  • Target Poly Count - определя приблизителния брой полигони (в хиляди) на крайния модел

  • Изборът на брой полигони зависи от:

    • Сложността на модела
    • Желаното ниво на детайлност
    • Големината на обекта
    • Крайната цел на използване
  • По-тъмните области при сравнение на моделите показват къде High Poly и Low Poly версиите имат обща геометрия

  • По-светлите области показват къде детайлите от High Poly модела са заменени с по-големи полигони в Low Poly версията

След успешното ретопологизиране, следващата стъпка е subdivide-ване (разделяне) на мрежата и проектиране на детайлите от High Poly модела върху оптимизираната геометрия.

Дискусия към урока