Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Ключови аспекти на успешното 3D сканиране на орех

В този урок е представен успешен пример за фотограметрично сканиране на орех, демонстриращ как правилната светлинна постановка влияе върху качеството на крайния 3D модел. За разлика от предишния пример с маймунката, този обект е матов и има характерна текстура, което значително улеснява процеса на сканиране и реконструкция.

Оптимална светлинна постановка за матови обекти

Използваната светлинна схема в този пример се различава от стандартната: - Една широка светлина, позиционирана отгоре (вместо две странични) - Включена светкавица на фотоапарата за изравняване на текстурата - Обектът е поставен на въртяща се поставка (turntable) в палатка

Тази комбинация осигурява равномерно осветление и помага за улавяне на всички детайли по повърхността на ореха, дори и най-малките неравности.

Резултати и оптимизация на модела

  • Първоначалният модел от Metashape е с 605,000 полигона и улавя всички детайли
  • Оптимизираният модел е редуциран до само 4,000 полигона
  • Малките детайли са запазени чрез Displacement и Normal maps
  • За разлика от примера с маймунката, тук не се губят детайли при оптимизацията
  • Матовата повърхност с характерни точки в текстурата улеснява работата на софтуера

Този пример показва как правилният избор на обект и светлинна постановка може да доведе до отлични резултати при фотограметрично сканиране, особено когато работим с матови обекти с богата текстура.

Дискусия към урока