Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Предизвикателства при сканиране на гланцирани обекти

В този урок се разглежда практически пример за фотограметрия на статуетка "Three Wise Monkeys" и предизвикателствата, които създават гланцираните повърхности. Основният проблем при такива обекти е, че отраженията и хайлайтите объркват софтуера както при нареждането на камерите, така и при изграждането на геометрията, което води до загуба на фини детайли и появата на дупки в модела.

Полезни техники за подобряване на резултатите

За преодоляване на проблемите при сканиране на гланцирани обекти можете да използвате:

  • Шаблони (патърни) за търнтейбъла, които служат като маркери за по-добро позициониране на камерите
  • Създаване на маски за по-прецизна селекция
  • Поставяне на контролни точки за по-добро подреждане на камерите
  • Поляризационни филтри (макар че в този случай не са помогнали достатъчно)

Ограничения и резултати

Въпреки многократните опити за сканиране на обекта, крайният резултат показва:

  • Загуба на фини детайли по повърхността
  • Дупки в геометрията, особено в зоните с продължително осветление
  • Необходимост от допълнителна обработка в програми като ZBrush за запълване на липсващите части

Този пример демонстрира, че матовите повърхности са значително по-подходящи за фотограметрия от гланцираните, които създават множество технически предизвикателства и често водят до незадоволителни резултати.

Дискусия към урока