Transform region
Правилно позициониране на 3D модела в пространството
В този урок научаваме как да позиционираме правилно 3D модела в пространството, което е важна стъпка преди генерирането на финалния модел. Правилната ориентация на модела осигурява по-интуитивна навигация и по-ефективна работа. След като завършим тази трансформация, не трябва да местим повече модела, тъй като това ще повлияе на последващото проектиране на текстурите.
Стъпки за трансформиране на модела
Използвайте командата Model > Transform Object > Rotate Object за да завъртите самия обект в правилната ориентация
Проверете позицията от различни ъгли, включително от Top View (клавиш 7), за да се уверите, че ориентацията е правилна
След позициониране на обекта, трансформирайте региона (Bounding Box) чрез Model > Transform > Region > Rotate
Уверете се, че Bounding Box обхваща целия модел, но не включва твърде много от фона или търнтейбъла
Оставете малко "въздух" около модела, за да няма отрязани части при генерирането
Ключови команди и функции
Model > Transform Object > Rotate Object
- Позволява завъртане на самия 3D обект, без да се променя координатната система
Model > Transform > Region > Rotate
- Завърта Bounding Box (работната област), без да променя позицията на модела или координатната система
Resize
- Опционална функция за прецизно оразмеряване на работната област
Клавиш 7
- Превключва към Top View за по-добра ориентация при позициониране
Важни забележки
Bounding Box определя пространството, в което ще се извършват изчисленията за генериране на модела. Колкото по-малко обхваща извън самия обект, толкова по-бързи ще бъдат изчисленията. След като приключите с ориентацията на модела, не го премествайте повече, тъй като това ще наруши последващото проектиране на текстурите.