Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Ключови етапи в създаването на 3D модел от снимки

В този урок се разглеждат три основни етапа от процеса на фотограметрия: изграждане на гъст облак от точки (Dense Cloud), създаване на мрежа (Mesh) и генериране на текстура. Тези стъпки са критични за трансформирането на снимките в детайлен 3D модел, като всяка от тях допринася за реалистичността и точността на крайния резултат.

Стъпка по стъпка процес на генериране на 3D модел

  1. Изграждане на Dense Cloud

    • Отворете менюто Workflow и изберете Build Dense Cloud
    • Изберете качество (препоръчително Ultra High за максимален детайл)
    • Процесът може да отнеме значително време (около час при високо качество)
  2. Създаване на Mesh (мрежа)

    • След завършване на Dense Cloud, отворете Workflow и изберете Build Mesh
    • Задайте Face Count (максимум около 3.5 милиона полигона)
    • По-високият брой полигони осигурява по-детайлна повърхност
    • Процесът отнема около 10 минути при високо качество
  3. Генериране на текстура

    • От менюто Workflow изберете Build Texture
    • За първоначален преглед използвайте Generic mapping
    • Изберете размер на текстурата (например 4K)
    • Процесът отнема около 3-4 минути

Полезни функции и настройки

  • Dense Cloud - Гъст облак от точки, проектирани от всяка камера, върху който се изгражда геометрията
  • Face Count - Определя броя полигони в модела; по-високите стойности дават по-детайлна геометрия
  • Generic mapping - Временен метод за текстуриране преди създаване на собствени UV координати
  • Бутон за превключване между изгледи: точки, солиден обект, текстуриран модел

Следващи стъпки

След генерирането на първоначалния модел с висок брой полигони, следва оптимизация в програми като ZBrush, където ще се намали броят полигони и ще се коригират проблемни зони. Високополигоналният модел служи като основа за създаване на детайлни текстури, които ще се приложат върху оптимизирания модел.

Дискусия към урока