Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Build dense cloud, mesh, texture
Ключови етапи в създаването на 3D модел от снимки
В този урок се разглеждат три основни етапа от процеса на фотограметрия: изграждане на гъст облак от точки (Dense Cloud), създаване на мрежа (Mesh) и генериране на текстура. Тези стъпки са критични за трансформирането на снимките в детайлен 3D модел, като всяка от тях допринася за реалистичността и точността на крайния резултат.
Стъпка по стъпка процес на генериране на 3D модел
Изграждане на Dense Cloud
- Отворете менюто Workflow и изберете Build Dense Cloud
- Изберете качество (препоръчително Ultra High за максимален детайл)
- Процесът може да отнеме значително време (около час при високо качество)
Създаване на Mesh (мрежа)
- След завършване на Dense Cloud, отворете Workflow и изберете Build Mesh
- Задайте Face Count (максимум около 3.5 милиона полигона)
- По-високият брой полигони осигурява по-детайлна повърхност
- Процесът отнема около 10 минути при високо качество
Генериране на текстура
- От менюто Workflow изберете Build Texture
- За първоначален преглед използвайте Generic mapping
- Изберете размер на текстурата (например 4K)
- Процесът отнема около 3-4 минути
Полезни функции и настройки
Dense Cloud
- Гъст облак от точки, проектирани от всяка камера, върху който се изгражда геометриятаFace Count
- Определя броя полигони в модела; по-високите стойности дават по-детайлна геометрияGeneric mapping
- Временен метод за текстуриране преди създаване на собствени UV координати- Бутон за превключване между изгледи: точки, солиден обект, текстуриран модел
Следващи стъпки
След генерирането на първоначалния модел с висок брой полигони, следва оптимизация в програми като ZBrush, където ще се намали броят полигони и ще се коригират проблемни зони. Високополигоналният модел служи като основа за създаване на детайлни текстури, които ще се приложат върху оптимизирания модел.