Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Основни принципи на UV Unwrapping в ZBrush

В този урок научаваме как да създадем UV развивка (unwrap) на 3D модел, използвайки ZBrush. UV unwrapping е критична стъпка при оптимизирането на модела, която позволява правилното текстуриране и редактиране на повърхностите. Вместо да се опитваме да работим с автоматично генерираните UV острови от Metashape, които са многобройни и трудни за редактиране, използваме плъгина UV Master в ZBrush за създаване на по-организирана UV развивка.

Стъпки за UV Unwrapping в ZBrush

  1. Селектирайте и направете видима low-poly версията на модела
  2. Уверете се, че сте в най-ниското ниво на subdivision на геометрията
  3. Отворете плъгина UV Master от менюто с плъгини в ZBrush
  4. Натиснете бутона Unwrap и изчакайте процеса да приключи (около 3-4 минути)

Предимства на автоматичния UV Unwrap

  • Спестява значително време в сравнение с ръчното unwrapping в програми като 3ds Max
  • Създава единен UV остров, който е по-лесен за редактиране
  • Позволява по-лесно генериране и редактиране на текстури
  • Подготвя модела за следващите стъпки - създаване на Normal и Displacement карти

След завършване на UV unwrapping процеса, моделът е готов за генериране на текстурни карти, които ще бъдат разгледани в следващия урок.

Дискусия към урока