Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
UV unwrapping
Основни принципи на UV Unwrapping в ZBrush
В този урок научаваме как да създадем UV развивка (unwrap) на 3D модел, използвайки ZBrush. UV unwrapping е критична стъпка при оптимизирането на модела, която позволява правилното текстуриране и редактиране на повърхностите. Вместо да се опитваме да работим с автоматично генерираните UV острови от Metashape, които са многобройни и трудни за редактиране, използваме плъгина UV Master в ZBrush за създаване на по-организирана UV развивка.
Стъпки за UV Unwrapping в ZBrush
- Селектирайте и направете видима low-poly версията на модела
- Уверете се, че сте в най-ниското ниво на subdivision на геометрията
- Отворете плъгина UV Master от менюто с плъгини в ZBrush
- Натиснете бутона Unwrap и изчакайте процеса да приключи (около 3-4 минути)
Предимства на автоматичния UV Unwrap
- Спестява значително време в сравнение с ръчното unwrapping в програми като 3ds Max
- Създава единен UV остров, който е по-лесен за редактиране
- Позволява по-лесно генериране и редактиране на текстури
- Подготвя модела за следващите стъпки - създаване на Normal и Displacement карти
След завършване на UV unwrapping процеса, моделът е готов за генериране на текстурни карти, които ще бъдат разгледани в следващия урок.