Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Map generation
Генериране на Normal Map и Displacement Map за 3D модели
В този урок се разглежда процесът на създаване на специализирани текстурни карти (Normal Map и Displacement Map), които са ключови за запазване на детайлите от високополигонен модел върху нискополигонна версия. Тези карти позволяват модел с ниска полигонална мрежа да изглежда детайлен без да натоварва системните ресурси.
Стъпки за генериране на текстурни карти
- Уверете се, че имате селектиран и видим събтул с най-ниското ниво на полигони
- Проверете дали сте в най-ниското ниво на subdivision на геометрията
- Задайте размер на текстурата от менюто UV Mapping (препоръчително 4K - 4096 пиксела)
За създаване на Normal Map:
- Използвайте функцията Create Normal Map
- Клонирайте генерираната карта
- Експортирайте я с десен бутон → Export в PNG формат
За създаване на Displacement Map:
- Използвайте бутона Create Displacement Map
- Изберете Create and Export
- Запазете във формат TIFF
- При запитване за експорт на base mesh, изберете NULL
Важни команди и настройки
UV Mapping
- Меню за задаване размера на текстурата преди генериранеCreate Normal Map
- Функция за генериране на Normal Map от високополигонен към нискополигонен моделCreate Displacement Map
- Функция за генериране на карта за релефCreate and Export
- Опция за директно създаване и експортиране на текстурна карта
След генерирането на тези карти, следващата стъпка е експортирането на Low Poly модела, което ще бъде разгледано в следващия урок.