Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Генериране на Normal Map и Displacement Map за 3D модели

В този урок се разглежда процесът на създаване на специализирани текстурни карти (Normal Map и Displacement Map), които са ключови за запазване на детайлите от високополигонен модел върху нискополигонна версия. Тези карти позволяват модел с ниска полигонална мрежа да изглежда детайлен без да натоварва системните ресурси.

Стъпки за генериране на текстурни карти

  1. Уверете се, че имате селектиран и видим събтул с най-ниското ниво на полигони
  2. Проверете дали сте в най-ниското ниво на subdivision на геометрията
  3. Задайте размер на текстурата от менюто UV Mapping (препоръчително 4K - 4096 пиксела)
  4. За създаване на Normal Map:

    • Използвайте функцията Create Normal Map
    • Клонирайте генерираната карта
    • Експортирайте я с десен бутон → Export в PNG формат
  5. За създаване на Displacement Map:

    • Използвайте бутона Create Displacement Map
    • Изберете Create and Export
    • Запазете във формат TIFF
    • При запитване за експорт на base mesh, изберете NULL

Важни команди и настройки

  • UV Mapping - Меню за задаване размера на текстурата преди генериране
  • Create Normal Map - Функция за генериране на Normal Map от високополигонен към нискополигонен модел
  • Create Displacement Map - Функция за генериране на карта за релеф
  • Create and Export - Опция за директно създаване и експортиране на текстурна карта

След генерирането на тези карти, следващата стъпка е експортирането на Low Poly модела, което ще бъде разгледано в следващия урок.

Дискусия към урока