Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Винтова линия и спирала
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното накратко
Винтовите линии (helix) и плоските спирали са основа за реалистични пружини и сложни 3D форми. Най-важното е правилният избор на метод на дефиниране (по стъпка и навивки, по обща височина и навивки, или по височина и стъпка) и коректният начален ъгъл. От една и съща скица можете да получите както цилиндрична пружина, така и плоска спирала, готови за последващо моделиране чрез sweep. За прави краища на пружините използвайте отнемане на материал с обръщане на страната на среза.
Повторете упражнението стъпка по стъпка
- В
Top Planeсъздайте скица и начертайте окръжност с диаметър 100 mm. Завършете скицата. - От
Features > Curves > Helix and SpiralзадайтеStart angle0° и дефинирайте винтовата линия (напр. Height 120 mm и 10 Turns). Потвърдете. - В
Right Plane(в началото на винтовата линия) скицирайте окръжност Ø4 mm. - Стартирайте
Swept Boss/Base: профил – малката окръжност; път – винтовата линия. Потвърдете, за да получите цилиндрична пружина. - В
Front Planeскицирайте правоъгълник, послеExtruded CutсThrough Allв двете посоки и отметкаFlip Side to Cut, за да изправите двата края. - Редактирайте кривата с
Edit Featureи превключете наSpiral. Задайте например Pitch 20 mm и 6 Turns. - В
Right Planeскицирайте правоъгълник (дебелина 1 mm, височина 10 mm), позициониран на 50 mm от центъра. ИзползвайтеSwept Boss/Baseс профил правоъгълника и път плоската спирала за плоска пружина.
Ключови команди и опции
Helix and Spiral– създава винтова линия или плоска спирала; режими: Pitch & Revolutions, Height & Revolutions, Height & Pitch; настройкаStart angle.Swept Boss/Base– изтегля профил по зададен път (винтова линия/спирала) за пружини и профили.Extruded Cut– отнемане на материал сThrough All(Both Directions) и опцияFlip Side to Cutза прави краища.Edit Feature– редакция на вече създадена крива/функция (превключване от helix към spiral и промяна на стъпка/навивки).