Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Solidworks за напреднали
5. Анимация. Движение и анализ на движението (SOLIDWORKS Motion). Статични анализи.

Анализ на движението чрез Basic Motion

- 100лв. за ЧЕРЕН ПЕТЪК:   Вземи курс "Solidworks за напреднали" за     299 лв. 199 лв.   ВИЖ ТУК

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

Basic Motion позволява бърза, физически реалистична анимация с контакти и пружини, но е по-малко точен от Motion Analysis. Най-важното: осигурете постоянен контакт между гърбицата и кубилицата чрез правилно предварително натягане на пружината и повишена точност на изчисленията. Когато симулацията „заяде“, коригирайте параметрите на пружината и настройките на изследването, не само двигателя. Basic Motion е различен от Animation – тук имате пружини и контакти, но точността зависи от настройките.

Повтори показаното стъпка по стъпка

  1. Отворете assembly файла на клапанния механизъм и превключете изследването на Basic Motion.
  2. Добавете Rotary Motor на оста на разпределителния вал; посока по избор; скорост 600 rpm (константна).
  3. Създайте Contact между гърбицата на вала и кубилицата.
  4. Добавете втори Contact между кубилицата и клапана.
  5. Вмъкнете Spring между съответните две повърхности; задайте предварително натягане (напр. 45 mm). При нужда коригирайте диаметъра на телта (твърдостта) и/или увеличете предварителното натягане (напр. 46), за да няма откъсване.
  6. Отворете Motion Study Properties и плъзнете точността на геометрията и 3D contact resolution на максимум.
  7. Скъсете времевата линия до 1 s, използвайте Zoom to Fit, намалете скоростта на възпроизвеждане и натиснете Calculate.
  8. Наблюдавайте движението; ако има отделяне, увеличете натягането на пружината и преизчислете.

Ключови инструменти и настройки

  • Basic Motion – режим за бързи симулации с контакти/пружини; по-малко точен от Motion Analysis.
  • Rotary Motor – въртящ двигател с константна скорост; опция Reverse за посока.
  • Contact – междуповърхностен контакт между детайли; влияе от 3D contact resolution.
  • Spring – пружина между две лица; предварително натягане чрез дължина; диаметърът на телта задава твърдостта.
  • Motion Study Properties – плъзгачи за точност и 3D контакти; задайте ги на максимум преди Calculate.

Дискусия към урока