Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Solidworks за напреднали
1. 3D скициране. Блокове. Винтова линия и спирала.

Скица блокове. Изграждане на блок с въртеливо и плъзгащо движение

- 100лв. за ЧЕРЕН ПЕТЪК:   Вземи курс "Solidworks за напреднали" за     299 лв. 199 лв.   ВИЖ ТУК

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

Скицовите блокове позволяват бързо да изграждаш механизми с реалистични ограничения и движение. Критично е правилното запаметяване/вмъкване на блокове и задаване на точните връзки, за да получиш комбинирано въртеливо и плъзгащо движение. Чрез последователни Coincident и Tangent връзки буталото плъзга линейно, а рамото извършва въртеливо движение.

Повторение стъпка по стъпка

  1. Стартирай нова част и скица на Front Plane. Изчертай базова геометрия (правоъгълници, радиуси), оразмери я и я групирай в блок. Преименувай на “Base” и го запази като файл.
  2. Вмъкни съществуващ блок “Support”. Задай Coincident между референтна точка на Support и осевата линия/Origin, и направи ключови линии Horizontal, за да стабилизираш ориентацията.
  3. Вмъкни “Cylinder”. Свържи характерна точка на Cylinder с Base (Coincident) и фиксирай спрямо Origin, за да елиминираш излишно хоризонтално преместване.
  4. Направи основните направляващи линии на Cylinder Horizontal.
  5. Вмъкни “Piston”. Направи водещата му линия Coincident с направляващата на Cylinder, за да осигуриш плъзгащо движение.
  6. Задай Tangent между окръжност в Piston и линия в Support, за да предадеш движение към опората.
  7. Редактирай Support и добави окръжност като референтен елемент; запази промените.
  8. Вмъкни “Arm”. Свържи характерна точка на Arm Tangent към новата окръжност. При нужда добави Collinear между водещи линии на Piston и Cylinder.
  9. Провери кинематиката чрез влачене на буталото — рамото се върти, цилиндърът се плъзга.

Използвани команди и връзки

  • Make Block – групира избрани скицови елементи в блок.
  • Save Block – записва блок като външен файл за повторна употреба.
  • Insert Block – вмъква предварително създаден блок от файл.
  • Coincident – съвпадение на точки/елементи за позициониране без луфт.
  • Tangent – допиране между линия/окръжност за предаване на движение.