Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Скица блокове. Изграждане на блок с въртеливо движение
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното от урока
Скицa блоковете превръщат група скични елементи в “твърди тела”, които се местят като едно цяло и запазват връзките помежду си. С минимален набор от връзки (фиксиране към началото и хоризонтала) може бързо да се симулира въртеливо движение и да се изследват варианти на механизми. Ключът е: фиксирай референтна точка, определи основна посока и тествай движението чрез влачене. Така бързо се прототипира коляно-мотовилков тип кинематика още на ниво скица.
Повтори показаното стъпка по стъпка
- Стартирай скица върху Front Plane и начертай прост контур от свързани линии (елементарен механизъм).
- За всяка линия: маркирай я и от Tools избери Blocks > Make Block, потвърди в PropertyManager. Ще се появят Block1, Block2… под Sketch.
- Излез от скицата, после отново влез да зададеш връзки: избери най-лявата долна точка и я фиксирай към Origin, добави връзка хоризонтална на базовата линия. Излез от скицата.
- Влачѝ свободната точка, за да видиш въртеливото движение.
- За да промениш геометрията на даден блок: в дървото на скицата кликни с десен върху блока и избери Edit Block, добави елементи (например правоъгълник/окръжност), излез с Esc. Внимавай: избор на Sketch редактира цялата скица, не само блока.
Използвани команди и връзки
Tools > Blocks > Make Block– създава блок от избраните скични елементи.Edit Block– редактира вътрешната геометрия на блока без да нарушава външните връзки.Fix– фиксира точка/елемент (често къмOrigin) за стабилна референция.Horizontal– добавя хоризонтална връзка към линия за контрол на посоката.Sketch– стартира/редактира скица върху избраната референтна равнина (напр.Front Plane).