Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Solidworks за напреднали
5. Анимация. Движение и анализ на движението (SOLIDWORKS Motion). Статични анализи.

Анимация чрез графично позициониране.

- 100лв. за ЧЕРЕН ПЕТЪК:   Вземи курс "Solidworks за напреднали" за     299 лв. 199 лв.   ВИЖ ТУК

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

Най-бързият начин за анимация в SolidWorks е чрез влачене на подвижни компоненти върху времевата линия – това автоматично създава ключови точки. Контролирай времето и състоянията с просто копиране и преместване на ключови точки. Освен движение, можеш да анимираш и външния вид: цвят, видимост и показване като телена решетка. Плейбек режимите помагат да преглеждаш резултата гладко и прецизно.

Практически стъпки (повтори демонстрацията)

  1. Отвори възела Plunger и избери раздела Motion Study. Задай времева скала ~10 s и постави плъзгача на 0 s.
  2. Премести плъзгача на 5 s и с мишка влачи компонента ArmLeft във вертикално положение (създава се ключова точка).
  3. Кликни ключовата точка на ArmLeft, натисни Ctrl + C, после със задържан Ctrl я плъзни на 2 s (задържа вертикалното положение от 2 до 5 s).
  4. Натисни Calculate и провери движението. По желание настрой Playback Mode на Normal/Loop/Reciprocate.
  5. Премести плъзгача на 9.5 s. Скрий ArmLeft и ArmRight с десен бутон → Hide.
  6. На 5 s промени външния вид на Base Plunger: AppearanceColor → избери син цвят. Потвърди и наблюдавай магентената лента за плавната промяна до 5 s.
  7. Осигури неизменен вид на Plunger до 5 s, като копираш и поставиш ключова точка в Appearances на 5 s (Copy/Paste).
  8. На 9.5 s за Plunger задай Component DisplayWireframe.
  9. Натисни Play From Start; за по-лесно наблюдение може Playback Mode → Reciprocate.

Използвани инструменти и команди

  • Motion Study – времева линия, ключови точки и управление на анимацията.
  • Calculate – пресмята и обновява анимацията.
  • Playback Mode – Normal, Loop, Reciprocate за контрол на възпроизвеждането.
  • Appearance (Color) – анимира цвета на детайл във времето.
  • Component Display: Wireframe – показва детайла като телена решетка в избран момент.

Дискусия към урока

Въпроси
Отговори