Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Solidworks за напреднали
1. 3D скициране. Блокове. Винтова линия и спирала.

Използване на дъги в 3D скиците

- 100лв. за ЧЕРЕН ПЕТЪК:   Вземи курс "Solidworks за напреднали" за     299 лв. 199 лв.   ВИЖ ТУК

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

Най-същественото е овладяването на трите начина за чертане на дъги в 3D скица и избора на правилната равнина за контрол върху формата. Работи се в Top, Front и Right, за да се задават точни зависимости и симетрия. Разликата между Spline и Style Spline е ключова: Style Spline остава допирателен към направляващи прави. Финалното оформяне с закръгления и фаски гарантира чисти преходи.

Повтори показаното: стъпка по стъпка

  1. Активирай наличния скеч и, ако пречат, скрий размерите.
  2. Дъга с център (Top): посочи център, стартирай от средата на линия, завърши в друга точка.
  3. Тангенциална дъга (Front): започни от точка; тя става допирателна към вертикална линия; завърши в средата на друга линия.
  4. Дъга с три точки (Right): старт от среда на линия, втора точка върху окръжност, оформи дъгата.
  5. Добави конструктивна Centerline, успоредна на Z, и съедини крайни точки за по-симетрична геометрия.
  6. Spline през точки (Front): старт от център на линия, постави поредица точки, завърши върху окръжност.
  7. Style Spline: начертай направляващи прави; сплайнът остава допирателен към тях; при нужда удължи права до окръжност и свържи точките.
  8. Закръгления: постави 2 mm по върхове и 3 mm в друг ъгъл. Фаска: 4 mm на съседен ъгъл. Потвърди.

Използвани инструменти и команди

  • Centerpoint Arc – Дъга чрез център, начална и крайна точка.
  • Tangent Arc – Дъга, която започва допирателно към избрана права/елемент.
  • 3 Point Arc – Дъга, определена от три точки.
  • Style Spline – Сплайн, допирателен към направляващи прави; контрол чрез сегменти.
  • Sketch Fillet – Закръгление в скица; задаване на радиус и избор на ръбове/върхове.

Дискусия към урока