Стандартни фотометрични светлини - IES

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В това видео ще ви покажа, как можем да използваме допълнителни "IS" файлове.
С които да симулираме светлина с някаква форма, която идва от различни светлинни източници.
В този пример ще ви покажа, за какво става въпрос само преди това да разгледаме сцената.
Тук използваме сцената от предишният урок, но този път нямаме никакво осветление.
В околната среда също нямаме нищо.
Ако пуснем тестов "render" сега ще имаме осветление само от "default" светлини на"max".
Нека да минем във "front view" и да създадем една светлина, която да бъде фотометрична и да има "target".
Кликвам и влача.
Десен бутон, за да приключи изчертаването на светлината.
По принцип, това разстояние между таргета и осветително тяло в момента няма никакво значение.
Просто с него определям посоката на светлината.
В "top view".
Ще преместя тази светлина да бъде в помещението.
Осветителните тела, поне тази икона в "viewport" е безразмерна.
Виждате, че тя се скалира също.
Ще я поставя така, че да бъде много на около четири, пет сантиметра пред стената.
Сега, кагато тръгна да влача по "y" и да я премествам, вижте ето тук в полето в "y" виждам, на какво разстояние се мести.
Не е необходимо да бъде изключително точно и прецизно.
За някоя "s" светлини, може да бъде от по-голямо значение, но за тази, която ще използваме ние за момента няма никакво значение.
Селектирам източника на светлината и в параметрите на светлината трябва да е включена.
Трябва да включим сенките защото, както казахме тези фотометрични светлини по подразбиране се създават в сцената с изключени сенки.
Да сменим типа на сянката на "ray traced shadow" за да бъде по-коректна и по-точна.
За момента няма да променяме интензитета.
Тъй като искаме да заредим файл, който да свети през това светител на тяло.
Това нещо става от ето това падащо меню, от "light distribution" можем да изберем фотометрик уеб.
Сега надолу се появи ето този "rollout", в който можем да изберем файл.
Към този урок, ще намерите прикачен ето този "ies" файл.
Това е неговият профил.
Аз съм тествал предварително този файл и знам, че това е доста силен интензитет.
Затова ще го намаля направо и ще селектирам осветителното тяло и таргета.
В "top view" ще направя още две "instance" копия.
Нека дори да направим още едно копие.
И да направим така нов тестов "render".
Преди това обаче, за интензитета, нека да сменим мерните единици в лумени.
Да променим тук интензитета на 450 лумена и да направим така тестовия "render".
Ето това, което се има предвид със светенето на осветителното тяло с форма.
Има различни такива "ies" файлове, с различна форма, различен интензитет.
Има доста големи колекции, с такива файлове в интернет.
Много често се използват за вторично осветление в интериорите.
И с този урок, така ще приключим темата за осветлението в "max".
Zапочваме следващият модул, в който ще разгледаме камерите.