Превръщане на 3D обект в осветително тяло

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте.
В това видео ще ви покажа как можем да превърнем стандартен 3D обект в осветително тяло.
Ще използваме ето тази проста сцена.
С няколко примитива.
Върху примитивите вече са приложени полирани материали и сферата е метална.
А ето този пръстен, който е по средата, ще го превърна в осветително тяло.
Как става това нещо? Първо създаваме една светлина, която да бъде от типа "Arnold".
От "Shape" ще изберем да бъде "Mesh".
Кликвам някъде в сцената, за да я създадем.
Всеки 3D обект в сцената може да бъде превърнат в такова осветително тяло.
Но стандартните примитиви могат да бъдат превърнати също.
Без да бъдат конвертирани в "Editable Poly".
В настройките на светлината, когато е от типа "Mesh" имаме възможност да изберем обекта, който да трансформираме в осветително тяло.
Кликвам върху бутона "None" и посочвам в сцената пръстена.
Нека да го селектираме и да го вдигнем над обектите.
В околната среда с "8" от клавиатурата виждам, че нямаме никакъв "no exposure control" и околната среда също не използва никаква карта.
Да направим така един тестов "Render".
Интензитета е доста слаб.
Другото нещо, което искам да променим е всъщност да виждаме и осветителното тяло.
Така нека да увеличи малко интензитета на осветлението.
Да направим един нов тестов "Render".
Интензитета отново е слаб.
Ще го увеличим.
Но идеята, е че това тяло, което превърна в "Mesh" светлина, вече виждате как в отраженията започва да свети.
То всъщност излъчва светлина и в отраженията е бяло.
Но проблема е че осветителното тяло за момента не изглежда сякаш излъчва светлина.
Това нещо можем да го направим с един малък трик с материалите.
Да направим един нов материал, който обаче да бъде от типа "Standard Surface".
Цвета ще бъде бял на 100%.
Нека да направим "Indirect Diffuse" да е 0.
Също така ще променим "Emission".
Това е светлината, която излъчва материала, да бъде единица и да бъде бяло.
Тук няма нужда да оставяме никаква рефлексия.
Нека да приложим този материал върху пръстена.
Нека отново да увеличим интензитета и да направим така един тестов "Render".
Сега в сцената всеки 3D обект можем по същият начин да го трансформираме в осветително тяло.
В момента правя същото и с този обект.
Прилагам върху него също материала, който направихме.
И отново правим един тестов "Render".
За него е доста силен този интензитет, както се вижда.
Ще го намалим на 50.
Ще вдигне малко "Samples" и на двете светлини.
да намалим още интензитета.
Такава е идеята на "Mesh" светлините.
3D обектите да могат да бъдат превърнати в източници на светлина.
В следващият урок ще видим как да създадем дневна система.

Въпроси и отговори

  • Защо ми дава грешка при рендиране

    Maria B:

    Опитвам се да превърна стандартен примитив в осветително тяло, съсдавам светлина тип mesh, след което посочвам тялото, но нищо не се случва като му дам рендване ми излиза съобщение: " [Arnold]: max_ArnoldLight012 : no polymesh linked to mesh_light" Каква може да е причината?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, провери дали когато избереш съответното тяло се появява в свойствата на светлината срещу "Mesh", както е показано на прикаченото изображение.