Основи на полигонното моделирането – подобекти и методи за селектиране

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кой от изброените подобекти за селектиране не се отнася за 3D обект?
Segment
Vertex
Edge
Border

Въпроси и отговори

  • Защо програмата деформира полигоните при рендър?

    Екатерина Милева:

    Здравейте, при конвертирана вече в едитъбъл поли сфера, използвах командата cut, за да създам 2 ръба и при ренър новополучените полигони се появиха като триъгълници. Защо се получава така?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    пробвай първо да селектираш само деормираните полигони и да им дадеш Auto Smooth. Ако не стане, селектирай всички полигони, избери Clear All и след това Auto Smooth.

  • Защо новия полигон създаден с Cap e неравна повърхност ?

    Hristo Gyuzelev:

    След селекция на границите на отвор в геометрията, и запълването и с Cap, се получава това ...

    Ивайло Искренов:

    Здравей Христо, това е очакван резултат от командата Cap, защото тя създава един полигон, определен от дадена граница. В този новосъздаден полигон няма вътрешни ръбове, т.е. не се възстановява липсваща геометрия, а просто се затваря отвора, който имаш. След това може да си допълниш липсващите ръбове с инструмента Cut например. В твоя пример, тъй като новия полигон е определен от точки, които не са в една равнина, тогава новия полигон трябв ада се огъне някак за да запълни тази граница и след като няма вътрешни ръбове, които да определят как и къде да се огъне повърхността, тя сама определя как да стане това и за това имаш този ефект/дефект.

    Hristo Gyuzelev:

    Благодаря

  • Защо рендера ми прави отвратително рендериране?

    Йордан:

    защо имам ''шум'' в снимката след рендериране и излиза некачествено?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, мисля че основният проблем в случая е в геометрията - провери дали нямаш флипнати полигони или дали не се останали полигони, който да се припокриват и да са в една равнина. След това за да получиш по-добър рендер ще трябва да подобриш околната среда, материалите, осветлението, камерата и настройките на рендера, но това са доста неща и са комплексни и са обяснени по отделно и по-подробно в следващите видеа.