Карти с реални размери – „Real world map size“

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
При работа с „Real-world map size“:
е необходимо да знаем размера на изображението (текстурата)
можем да използваме този тип текстуриране само при стандартни примитиви
3Ds Max сам решава дали да ги изполва или не – нямаме достъп до този избор
не е необходимо да се указва в параметрите на текстурата, че използваме „Real-world map size“

Въпроси и отговори

  • Защо, защо не мога да приложа текстура?

    Йордан:

    При мен,не е възможно да приложа текстура!!! (Тя може и да се прилага но без цвят...!) Правя всички стъпки,но когато цъкна show shaded material ,нищо не се променя.Защо?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, текстурата ти не се вижда във viewporta защото в момента върху обектите е приложен сивият материал, а не този с текстурата ->

    Йордан:

    Здравей,но нали трябва първо да се приложи под дефолд сивият цвят и после на него текстурата (поне така видях в клипчето) Може ли да ми обясниш,ко е така защо се прави първо сив цвят под дефолд и след това се поставя текстурата? Може и да бъркам за което се извинявам!

    Йордан:

    ето още един пример: правя стъпките както на клипа и при мен текстурата не се вижда ,ако не натисна show shaded ,a в клипчето ,не е натиснато ,но текстурата се вижда.Някъде бъркам и не мога да си хвана грешката.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в урока никъде не се казва, че трябва първо да се приложи сив цвят за дифюза, просто новата сфера, която използвам в примера е с такъв цвят, но в момента в който сложиш текстура в този канал, няма значение цвета, защото се визуализира текстурата. Иначе в последният пример, материала с дървената текстура е приложен някъде върху обекта, който е селектиран, но не се вижда през камерата. Не съм сигурен, че е на тези обекти в сцената. Белити триъгълници около сферата ми показват това - за тях е обяснено в урока с материалите. Иначе ако всичко е наред и са приложени материали с текстури и след кликване на бутона Show Shaded Material in Viewport, отново не се появяват, тогава отиди в Display и провери дали настройките са ти така, както на прикаченото изображение ->

  • Защо не мога да приложа текстура?

    Йордан:

    На 2 рия обект като приложих отново текстурата на дънков плат ..този път ми излезе само в син цвят( без да прилича на визуално на плат или материал)

    Ивайло Искренов:

    Здравей, текстурата изглежда е приложена, но мапинга не е както трябва - трябва да определиш дали да е в Real world scale или колко пъти да се тайлира. Както изглежда ти си го определил за текстурата, но мисля, че не е определено за обекта. Другото което е важно е и реалният размер на обекта.

    Aneta Stoqnova Videva:

    Здравей, от къде и как се эареждат иэображения, эа текстура?