Упражнение – Chess board

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Ще използваме знанията, които имаме дотук за да направим една дъска за шах.
Ще започна от Extended Primitives.
с един час релакс Ще го създам с произволни размери в изгледа.
И след това ще ги променя от "Modify" панела.
То ще бъде с размери 5 на 5 и един сантиметър височина.
За момента няма да задам никакъв "filled".
Tъй като искам да използвам ръбовете, като snap точки за да мога, след това лесно да копирам тази фигура.
Искам да направя половината шахматна дъска, и другата половина да бъде огледално копие на това което създадем.
Ще сменя цвета на сиво.
Ще включа "Edge faces" и "High Quality" режим на viewport.
Ще изключим и сенките.
Селектирахме отново фигурата, която получихме.
Да махнете отметката Smooth.
Tъй като за момента нямам достатъчно на брой сегменти и този smooth напрактика няма да върши никаква работа.
Активирана е командата 3D snap.
И с "Shift" и преместване, ще направя три копия.
И докато е селектиран последният ми обект, с Shift и преместване ще направя още седем "instance" копия.
И това нещо ще го повторя и за другите обекти.
7 instance копия.
Отново седем "Instance" копия.
И за последният също с "Shift" и преместване.
Oтново седем "instance" копия.
Ще оставя височината на първият ред да бъде един сантиметър.
За първият ред на фигурите, обаче ще направя височината да бъде два сантиметра.
За последният ред на фигурите неща да правя височината да бъде 3 сантиметра.
За позициите, на които трябва да са цар и царица, искам да са с един сантиметър по-високи от другите от съседните кубчета.
Но понеже всички кучета този ред са "instance" копия, ако започна да увеличавам тази височина, тя се увеличава динамично на всички обекти.
Затова докато си селектирани тези две кубчета, Избирам бутона "Make Unique".
И излиза това съобщение, което ме пита дали да развали връзка и между тези два обекта.
Тук избирам "Не".
И в момента, когато променя височината на единия, то се променя динамично и на другия.
И след като са готови половината елементи, ще ги селектирам и ще направя едно огледално копие на тях.
Избирам да бъде по оста X.
Да се запази връзката с първоначалните копие и те да бъдат отдалечени на разстояние четири кубчета по пет сантиметра.
Избирам ОК.
Сега когато променям параметрите на квадратчетата за белите, динамично ще се променят и тези за черните фигури.
Сега вече тъй като вече съм подредил, всички кубчета мога да определя и заоблянето.
Ще го направя на 0,05 с три "fillet" сегмента.
Виждате, че друга страна автоматично се промени, спрямо промените които направихме отдясно.
В момента само за да разделим визуално кубчетата ще ги селектирам, така както биха били разделени по цветове или по материали.
Ще им сменя "wireframe" цвета и когато вземем материалите, ще се върнем на упражнението за да приложим нови материали.
Да продължим и с дъската върху която ще са подредени кубчетата, която ще бъде стандартен примитив - "Box".
Неговите размери ще бъдат 56 на 56 на височина един сантиметър.
Тук искам още малко да модифицираме тази дъска.
Затова ще я конвертираме в "editable poly".
Ще селектираме този полигон с "F2", за да виждаме селектираните полигони оцветени.
И с командата "Insert", ще направим "Insert" на един сантиметър.
След това ще използваме командата "Еxtrude", на един сантиметър.
И върху същият полигон ще използваме командата "Bevel", който да бъде отново на един сантиметър.
Това го правя само за да можем да променим малко профила.
Ето тук ясно се вижда.
Ще селектирам тези кучета, които направихме и с тях ще направя група.
Името, няма значение.
За да мога лесно да ги поздравя по дъската ще използвам командата "Align".
Първоначално по 3D оси център по център.
Apply.
И след това само по Z, най-ниската част на кубчетата да бъде подравнена с най-високата част на дъската.
"Alt + W" и проверявам в другите изгледи.
Избирам F3.
Дали всичко е както трябва? Когато се уверя, че това е така запазвам файла.

Въпроси и отговори