Мапиране на неправилни обекти - Unwrap UVW

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Unwrap UVW е: 
Модификатор, който се използва за текстуриране на обектите
Името на команда за смяна на координатната система
Специализиран модификатор, който заобля обектите
Метод за правене на текстури с Photoshop

Въпроси и отговори

  • Може ли да наместя текстурата?

    Йордан:

    Привет на всички! Може ли малък съвет!? Проблема ми е текстурата на стените какво ли не правих,разпъвах ,усуквах,вдигах,свалях,какво ли не правих с UVW MAP,но не можах да наместя текстурата правилно.Текстурата винаги се повтаряше и когато тръгна да я намествам с uvw map тя или се разпъваше много и каманите изглеждаха огромни след рендера или ги намествах перфектно с идеалната големина ,но се повтаряше текстурата многократно ,ще дам пример на вече рендерираната ми сцена с отметки... и понеже не успях сложих друга текстура с друг вид камани на стените и ги оставих да седят леко казано...Масивни :) понеже отново текстурата започна да се повтаря :

    Ивайло Искренов:

    Здравей, в случая няма много какво да направиш - текстурата е малка а обектати е голям, понеже не можеш да смениш обекта, трябва да смениш текстурата. Най-добре ако текстурата е seamless иначе в PS може да наставиш няколко сорса, да ги ромениш и да си я направиш сиимлес лед това - с други думи да си избереш няколко карти и да си сглобиш твоя. Това е при условие, че не намериш на готово някоя голяма карта, затова провери първо какво можеш да намериш и след това прецени какво трябва да преработиш.

    Йордан:

    Благодаря!

  • Как да  намсестя този надпис  точно в средата и  всичко друго да е бял цвят без да ми се повтарят буквите?

    Йордан:

    Как да намсестя този надпис точно в средата и всичко друго да е бял цвят без да ми се повтарят буквите???

    Георги :

    В момента имаш текстура която е точно по размера на твоя надпис.Предполагам че представлява нещо подобно Пробвай да я отвориш в Фотошоп и да увеличиш малко размера на Канваса Alt+Ctrl+C Така ще получиш бели полета отстрани текста. Пробвай с с размера на тези полета и ще успееш.

    Ивайло Искренов:

    Здравейте,
    решението което е дал Георги с увеличнавнето на канваса и чази част ковто е без надпис, е доста хитро. При този подход дори не е необходимо да си прецизен в това с колко да увеличиш канваса - просто след като приложиш текстурата я скалирай едновременнто във всички посоки от UVW Map и така ще определиш крайният и размер. Другият вариант за който се сещам е просто да махнеш тайлинга на самата текстура и така ще се нанася само веднъж, виж прикаченото изображение =>

    Йордан:

    Благодаря и на 2 мата:)

  • Как да Unwrap на тази кабинка?

    Йордан:

    Гледам различни клипчета в Интернет,но нищо не им разбирам един хваща полигони и натиска релакс,друг линии и после релаксва и малко се обърквам и не знам защо го правят Когато имам модел с детайли : всеки един детайл ли трябва да се Unwrap не и релаксне ? Трябва ли обекта да ми е една фигура ( тъй де да е атачнато всичко или с пробулен направено на една фигура) или може всички части и детайли да са отделелна фигура -ще дам пример със снимка. И най жажното,как да го направя !!! трябва ли да се Unwrap ва всеки един детайл или да атачна всяка страница по отделно и да я релаксна или трябва всяка гънка и неравност да се Unwrap не ? На снимката всички неща който съм отбелязъл са отделни ... да ги атачна ли заедно ? Ако знаете клипче където да обяснат как се работи с Unwrap UVW с такъв обект правоъгален ) споделете :) Благодаря!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, по принцип не е необходимо всеки детайл да се ънрапва, но е необходимо да зададеш правилни координати за текстурите. Това можеш да го направиш (особено за детайли с правилна форма - паралелепипед, цилиндър, сфера) и с един прост UVW Map модификатор върху съответният детайл. Такива детайли например от твоят обект са - 1,2,5,11,8,9,18 ... От друга страна детайлите с подобни форми може да са атачнати - така ще ползват един и същ модификатор и размера на текстурата ще е еднакъв. Ползвай ънрапа за по-сложни и органични форми - например детайл 3. Има една допълнителна програма която се казва Headus UV Layout, която е специализирана в тази дейност и се справя доста добре с ънрапа. Може да видиш еди кратък туториал за нея тук :
    https://www.youtube.com/watch?v=bkk8GoQ7g6A

    Йордан:

    Благодаря!

    Йордан:

    Аз ънрапа не го ползвам ,защото не знам как :) много ми е сложен,а и нямам урок в който да разбера кое за какво и защо се прави в ънрапа :)

    Йордан:

    А,защо когато искам да изрежа отвори с пробулен и субстрацтион ( както показа в урока с 2 та цилиндара) ми остава 50% от обекта все едно го правя с пробулен- мърч