Как да оцветим клетки в Excel на базата на условия?

Как можем да оцветим клетки в Excel по зададено условие?

Това е един от въпросите, който получихме във форума на Aula. Казусът е интересен и доста често срещан в практиката. Поради тази причина днес решихме да покажем как можем да се справим с проблема. (още…)

Каква е разликата между Enter и Shift + Enter в Word?

Каква е разликата когато в Word слагаме нов ред само с Enter и когато слагаме нов ред със Shift + Enter?

Това е въпрос, който получихме във форума на Aula.bg

В повечето случаи хората си казват: „Натискам Enter и преминавам на следващия ред! Какво толкова сложно има в преминаването на следващ ред в Word?“

И съответно така и процедират – натискат Enter и са на новия ред. Дори хора, които знаят за разликатa между създаване на нов ред с Enter и Shift + Enter, използват Enter независимо от това, че ситуацията в която се намират налага използване на Shift + Enter.

Има разлика в това как преминаваме на следващ ред в Word и тя е наистина съществена. В този отговор на въвпрос ще изясним защо това е така.

(още…)

Как да създаваме предефинирани списъци в Excel?

Може ли да добавяме предефинирани списъци в Excel? Това е въпрос, който получаваме във форума и за това сме направили видео отговор за него.

Поради наистина многото дискусии и честото задаване на този казус, решихме да направим една статия придружена с видео тук във блога на Aula.

Във видеото можете да научите как се създават предефинирани списъци в Excel?

 

(още…)

Как можем да направим автоматично съдържание на цитираната литература в Word?

И тази седмица сме Ви подготвили разяснението на супер интересен казус от форума на Aula.bg.

01_fv-1_start_forum_article

Въпросът : Как да се направи автоматичен списък на цитираната литература в един документ създаден в Word?

В случая питането е за това как най – лесно да извадим съдържание с цитираната литература, в дипломна работа в която са използвани над 100 източника.
Но това далеч не е единствения случай в който може да се приложи.Сферите на приложение буквално са всички документи в който цитираме нормативна уредба, закони, стандарти, всякакъв вид литература.

Лесно щеше да е ако имаме документ от десетина страници и два цитирани литературни източника.В този случай всичко би станало бързо, без кой знае какви познания по Word и без голям шанс за грешка.

Ако тръгнем да го правим ръчно за 10, 20 …. 100 цитирани източника в обемен документ, би ни отнело доста време и вероятността за пропускане на някой източник клони към 90% :).

Какво може да направим при по – голяма бройка на цитираните източници!?!

(още…)