Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Финализиране на текстурите
Ключови аспекти при финализиране на текстурите
В този урок научаваме как да коригираме и оптимизираме текстурите на 3D модел, създаден чрез фотограметрия. Основните текстури, с които работим - Diffuse, Displacement и Normal Map, често изискват финални корекции преди да бъдат приложени към модела. Особено важно е да се коригира огледалното обръщане на Displacement и Normal Map текстурите спрямо Diffuse текстурата, което се получава при експорта от ZBrush.
Стъпки за коригиране на текстурите
Коригиране на огледалните текстури:
- Отворете Displacement и Normal Map текстурите в Photoshop
- Дублирайте слоя с
Ctrl+J
- Активирайте Free Transform с
Ctrl+T
- Използвайте десен бутон и изберете Flip Vertical
- Слейте слоевете с
Ctrl+E
- Запазете промените с
Ctrl+S
Конвертиране на формати:
- Запазете Normal Map и Displacement като JPEG с максимално качество (12)
- Запазете Displacement в Grayscale режим
Корекции на Diffuse текстурата:
- Дублирайте основния слой с
Ctrl+J
- Използвайте Clone Stamp (
S
) за коригиране на проблемни области - Изберете източник с
Alt+клик
и настройте четката с нисък Flow (около 5%) - Коригирайте бели дефекти и проблемни зони по текстурата
- Дублирайте основния слой с
Финални подобрения:
- Добавете Hue and Saturation слой за намаляване на наситеността (около -50%)
- Приложете Sharpen Mask филтър с радиус около 2 пиксела за подчертаване на детайлите
Полезни команди в Photoshop
Ctrl+J
- Дублиране на слойCtrl+T
- Активиране на Free TransformCtrl+E
- Сливане на слоевеCtrl+S
- Запазване на файлаS
- Активиране на Clone Stamp инструментаAlt+клик
- Избор на източник за Clone StampAlt+десен бутон+влачене
- Настройка на размера и твърдостта на четката
След тези корекции текстурите са готови за използване при създаването на материал за 3D модела, което ще бъде разгледано в следващия модул.