Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Diffuse texture reprojection
Ключови аспекти на репроекцията на дифузна текстура
В този урок се разглежда важен процес при оптимизацията на 3D модели - замяната на High Poly модел с Low Poly версия и правилното прехвърляне на текстурите. Най-важното е да се запази точната позиция на Low Poly модела спрямо оригиналния, за да може текстурите да се проектират коректно върху новата геометрия.
Стъпки за репроекция на дифузна текстура
- Отворете проекта в Metashape до етапа с готов High Poly модел
Импортирайте Low Poly модела чрез:
- Десен бутон върху chunk → Import → Model
- Изберете OBJ файла, експортнат от ZBrush
- Потвърдете замяната на стария модел с новия
Генерирайте нова текстура за Low Poly модела:
- Отидете в Workflow
- Активирайте опцията "Keep UV" за използване на UV координатите, създадени в ZBrush
- Задайте размер на текстурата (4K в примера)
- Потвърдете с OK
Експортирайте новата дифузна текстура:
- Десен бутон върху chunk → Export → Export Texture
- Изберете Diffuse в JPEG формат
- Запазете файла
Полезни функции и настройки
Keep UV
- опция, която запазва UV координатите, създадени в ZBrush, вместо да генерира новиExport Texture
- функция за експортиране на текстурата в различни формати (JPEG, PNG и др.)Import Model
- функция за импортиране на 3D модел, който може да замени съществуващ