Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Ключови аспекти на репроекцията на дифузна текстура

В този урок се разглежда важен процес при оптимизацията на 3D модели - замяната на High Poly модел с Low Poly версия и правилното прехвърляне на текстурите. Най-важното е да се запази точната позиция на Low Poly модела спрямо оригиналния, за да може текстурите да се проектират коректно върху новата геометрия.

Стъпки за репроекция на дифузна текстура

  1. Отворете проекта в Metashape до етапа с готов High Poly модел
  2. Импортирайте Low Poly модела чрез:

    • Десен бутон върху chunk → Import → Model
    • Изберете OBJ файла, експортнат от ZBrush
    • Потвърдете замяната на стария модел с новия
  3. Генерирайте нова текстура за Low Poly модела:

    • Отидете в Workflow
    • Активирайте опцията "Keep UV" за използване на UV координатите, създадени в ZBrush
    • Задайте размер на текстурата (4K в примера)
    • Потвърдете с OK
  4. Експортирайте новата дифузна текстура:

    • Десен бутон върху chunk → Export → Export Texture
    • Изберете Diffuse в JPEG формат
    • Запазете файла

Полезни функции и настройки

  • Keep UV - опция, която запазва UV координатите, създадени в ZBrush, вместо да генерира нови
  • Export Texture - функция за експортиране на текстурата в различни формати (JPEG, PNG и др.)
  • Import Model - функция за импортиране на 3D модел, който може да замени съществуващ

Дискусия към урока