Допълнения към урока
Учебна програма Управление на проекти с Jira Software
2. Създаване на Jira инстанция и навигация

Добавяне на потребители към Jira инстанцията и създаване на екипи


Ключови аспекти на управлението на потребители в Jira

Добавянето на потребители и създаването на групи в Jira са фундаментални административни задачи, които изискват глобални административни права. Групите в Jira предоставят ефективен начин за управление на потребителски права, като позволяват категоризиране на потребителите според техните роли и отговорности. Това значително улеснява администрирането на достъпа и правата в системата, особено при по-големи екипи.

Стъпки за добавяне на потребители в Jira

  1. Влезте в системата с потребител, който има глобални административни права
  2. Натиснете бутона за настройки и изберете "User Management"
  3. В административния портал на Atlassian, използвайте опцията за добавяне на потребители
  4. Въведете имейл адресите на потребителите, които искате да поканите
  5. Поканените потребители ще получат имейл с линк за присъединяване
  6. След като приемат поканата, статусът им ще се промени от "Invited" на "Active"

Управление на потребителски групи

  • Create Group - Създаване на нова група с име и цел, към която можете да добавяте потребители
  • Show Details - Преглед на детайлна информация за потребител, включително достъп до продукти и роли
  • Suspend Access - Временно спиране на достъпа на потребител до платформата
  • Resend Invite - Повторно изпращане на покана към потребител, който не я е приел

Групите в Jira са особено полезни при настройване на Permission Schemes, Project Roles, автоматизации и дашборди. Те позволяват бързо предоставяне на права на множество потребители едновременно, вместо да се задават индивидуални настройки за всеки потребител.

Дискусия към урока