Допълнения към урока
Учебна програма Управление на проекти с Jira Software
1. Въведение в Jira Software и основните понятия

Най-важното от урока: Разбиране на Issues, Issue Types и Issue Schemes в Jira

В Jira основната единица на работа се нарича Issue – всеки отделен “тикет” в системата, независимо от неговия вид. Issue може да бъде задача, бъг, история или епик, а ключът (Key) на всеки тикет е уникален в рамките на проекта. Важно е да се разбира разликата между видовете Issues и тяхната йерархия, както и ролята на Issue Schemes за организацията на проектите.

Основни видове Issues в Jira и тяхната функция

  • Epic – Големи цели или обемни задачи, които се разделят на по-малки Stories и често изискват няколко спринта.
  • Story – Описание на желана функционалност от гледна точка на потребителя, която се реализира в рамките на спринт.
  • Bug – Описва идентифицирани проблеми или дефекти в софтуера, които трябва да бъдат проследени и коригирани.
  • Task – Конкретни, малки задачи за изпълнение, които не са свързани с функционалности за крайния потребител.
  • Subtask – По-малки елементи, произтичащи от по-големи тикети – използват се за допълнително раздробяване на работата.

Организация чрез Issue Type Schemes

Администраторите на Jira могат да създават различни комбинации от Issue Types чрез Issue Type Schemes. Така се дефинира кои видове Issues ще са налични в даден проект и позволяват гъвкаво адаптиране към нуждите на екипа. Един и същ Issue Type Scheme може да се използва в повече от един проект, което улеснява стандартизацията и управлението.


Запомнете: Изучаването на различните видове Issues и тяхната роля в Jira е ключово за правилното управление и проследяване на задачите във вашите проекти.

Дискусия към урока