- 1. Въведение в продуктите на Atlassian
- 2. Основни понятия и компоненти на Jira Software
- 3. Основни приложения на Jira Software
- 4. Други видове Jira, мобилно приложение, планове и цени на Jira Software
- 5. Ключови елементи: Projects - основни шаблони, настройки и характеристики
- 6. Ключови елементи: Issues, основни Issue Types и Issue Schemes
- 7. Ключови елементи: Workflows - видове статуси, Transitions, Resolutions
- 8. Ключови елементи: Issue Fields, видове полета и Issue Security
- 9. Ключови елементи: Dashboards, Gadgets и техните ползи
- 10. Надграждане на Jira: Plans, плъгини и интеграции
- 1. Създаване на Atlassian account
- 2. Създаване на Jira инстанция и основни настройки
- 3. Глобалнo управлявани и проектно управлявани нива на достъп в Jira проектите
- 4. Добавяне на потребители към Jira инстанцията и създаване на екипи
- 5. Интерфейс - основни менюта и изгледи, част 1
- 6. Интерфейс - основни менюта и изгледи, част 2
- 7. Управление и разлики на Jira абонаментите, надграждане
- 8. Настройки на личния Jira профил и нотификациите
- 9. Търсене и навигация към проекти в Jira
- 10. Намиране на issues и разликите между Basic и Advanced search
- 11. Задача за Модул 2 - Създаване на Jira инстанция
- 1. Създаване на проект от нулата в Jira
- 2. База с шаблони за Jira Software проекти (Templates)
- 3. Основно меню: Секция Boards
- 4. Основно меню: Секции Issues и Code
- 5. Основно меню: Създаване, настройка и запазване на Components
- 6. Основно меню: Създаване, настройка и използване на Releases (Versions)
- 7. Project Pages, Shortcuts и генерални настройки на Jira проектите
- 8. Работа със Schemes, Част 1 - Issue types и Workflows
- 9. Работа със Schemes, Част 2 - Screens, Fields и Notifications
- 10. Работа със Schemes, Част 3 - Нива на Issue Security
- 11. Създаване на Issues (тикети) и Задача за Модул 3 - създаване на Jira проект с използване на шаблон и конфигурация на Issue Type, Field, Workflow и Screen
- 1. Основни атрибути на тикетите и конфигурация
- 2. Видове полета в Jira - Standard Custom Fields
- 3. Видове полета - Advanced Custom Fields
- 4. Управление на статуса на тикети в Jira (Workflows)
- 5. Колаборация в Jira чрез коментари
- 6. Свързване на тикети и зависимости (Issue links)
- 7. Създаване на подзадачи (Sub-tasks)
- 8. Прикачване на файлове в Jira тикети
- 9. История на промените в Jira тикетите
- 10. Преместване на тикет в друг проект и/или Issue type
- 11. Задача - създаване на тикети, под-задачи, компоненти, версии и лейбъли, свързване на тикети, промяна на статуси и issue types, промяна от под-задача към тикет (в проекта от Модул 3)
- 1. Разликите между Kanban Board и Scrum Board
- 2. Основни елементи на Boards в Jira
- 3. Създаване на Boards и Sample Boards
- 4. Общи настройки на Boards
- 5. Увод в основните Scrum принципи
- 6. Управление и настройки на Backlog
- 7. Създаване и управление на Scrum спринтове
- 8. Избиране на правилния борд спрямо нуждите на екипа
- 9. Създаване и използването на Quick Filters
- 10. Добри практики в управлението на Boards
- 11. Задача - създаване на Board (на база на проекта от Модул 3 и тикетите от Модул 4)
- 1. Въведение в Jira Query Language (JQL) и основни понятия
- 2. Advanced Search и приложенията на заявките (queries) в Jira
- 3. Полета, оператори и стойности в JQL
- 4. Ключови думи (Keywords) и тяхното значение за заявките
- 5. Създаване на заявка (query) - основни функции и синтаксис
- 6. Създаване на заявка - разширени функции
- 7. Запазване на заявки като филтри (Filters)
- 8. Задаване на достъп до филтрите
- 9. Използване и комбиниране на филтри в JQL
- 10. Търсене и запазване на филтри (Filters)
- 11. Задача - писане на query, запазване на филтър, промяна на филтър, комбиниранте на филтри (на база на тикетите от Модул 4)
- 1. Увод към Dashboards в Jira
- 2. Системен (Default) Dashboard в Jira и настройка като администратор
- 3. Създаване на нов Dashboard
- 4. Избор на подходяща подредба и видове Layouts
- 5. Настройки на достъп за преглед и конфигурация на Dashboards
- 6. Видове системни графики и елементи (Gadgets) - част 1
- 7. Видове системни графики и елементи (Gadgets) - част 2
- 8. Настройки на елементите на Dashboards и работа с Wallboard
- 9. Търсене и запазване на Dashboards
- 10. Задача - създаване на Dashboard и управление на настройките му, Gadgets, запазване и намиране на Dashboard
Създаване на Issues (тикети) и Задача за Модул 3 - създаване на Jira проект с използване на шаблон и конфигурация на Issue Type, Field, Workflow и Screen
Основни стъпки за създаване на тикети в Jira
Създаването на тикети (issues) в Jira е изключително лесен процес, въпреки сложните възможности за конфигурация. За да създадете тикет, просто кликнете върху синия бутон "Create" в горната лента. В отворилия се прозорец трябва да попълните задължителните полета: проект, тип на тикета (issue type) и кратко описание (Summary). Добра практика е да предоставяте възможно най-пълна информация в тикетите, тъй като по тях често работят много хора.
Практическа задача за Модул 3
За да затвърдите знанията си от Модул 3 за управление на проекти в Jira, изпълнете следните стъпки:
Отворете Jira инстанцията, която създадохте в Модул 2, и се впишете с профила си
Създайте нов Kanban проект с име и Key по ваше желание
Създайте нов проект от типа Bug Tracking с име и Key по ваше желание
- По желание може да експериментирате с Team и Company Managed типове
- Важно е да имате поне един Company Managed проект, за да видите пълния набор от функционалности
Намерете трите проекта (включително този от създаването на инстанцията) и ги добавете в любими (Star)
Създайте и конфигурирайте собствени:
- Issue Type
- Field
- Workflow
- Screen
За напреднали: опитайте да създадете собствени схеми и споделете опита си във форума