Допълнения към урока
Учебна програма Управление на проекти с Jira Software
5. Основни видове Boards в Jira - Kanban и Scrum

Ключови аспекти на Backlog управлението в Jira

Backlog секцията в Jira е централно място за управление на всички задачи, които предстоят да бъдат изпълнени. В Scrum бордовете, Backlog съдържа всички задачи с изключение на EPICs, докато в Kanban бордовете може да включва и EPICs. Основната цел на Backlog е да осигури видимост на предстоящите задачи и да позволи на екипите да планират работата си ефективно.

Практически стъпки за работа с Backlog

  1. Създаване и подреждане на задачи:

    • Използвайте бутона "Create Issue" за добавяне на нови задачи
    • Прилагайте Drag&Drop за промяна на ранга на задачите в списъка
  2. Редактиране на задачи директно от Backlog:

    • Задръжте курсора върху името на задачата и използвайте иконата с молив
    • Променяйте директно полета като Summary, Epic, Status, Story Points, Priority и Assignee
  3. Масово редактиране на задачи:

    • Маркирайте няколко задачи чрез чекбоксовете вляво
    • Изберете "Edit" и задайте нови стойности на избраните полета
    • Потвърдете промените и изберете дали да се изпратят нотификации
  4. Работа с EPIC панел:

    • Активирайте EPIC панела от View Settings
    • Разгледайте статус лентата, показваща прогреса на задачите в EPIC-а
    • Филтрирайте задачи по конкретен EPIC чрез кликване върху него
  5. Управление на версии:

    • Активирайте Version Panel от View Settings
    • Преглеждайте старт и релийз дати на версиите
    • Филтрирайте задачи по версии

Полезни функции в Backlog изгледа

  • Drag&Drop - Преподреждане на задачи и промяна на техния ранг
  • Edit (иконата с молив) - Бързо редактиране на полета директно от списъка
  • Bulk Edit - Масово редактиране на множество задачи едновременно
  • Flag - Маркиране на важни задачи с жълт флаг и добавяне на коментар
  • EPIC Panel - Визуализация и управление на EPICs и техните подзадачи
  • Version Panel - Управление на задачи по версии на продукта

Разлики между Scrum и Kanban Backlog

В Scrum бордовете Backlog е отделен от EPICs и позволява създаване на спринтове, докато в Kanban бордовете Backlog трябва да бъде активиран чрез конфигуриране на борда и може да включва всички типове задачи, включително EPICs. В Kanban, задачите от Backlog преминават директно към следващия статус в работния поток без нуждата от спринтове.

Дискусия към урока