Допълнения към урока
Учебна програма Google Workspace
1. Запознаване с Google Workspace.

Настройване на пространство за споделени файлове

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Създаване на споделено работно пространство в Google Drive

В този урок научаваме как да създадем структурирано работно пространство в Google Drive с правилно настроени права за споделяне. Това е основна стъпка за ефективна екипна работа, която позволява на колегите от организацията да имат достъп до общи файлове и да работят заедно върху тях.

Стъпки за създаване на споделено работно пространство

  1. Създайте основна папка в Google Drive:

    • Кликнете на бутона "New" и изберете "Folder"
    • Дайте описателно име (например "Google Workspace от Aula.bg")
  2. Създайте две подпапки в основната папка:

    • "Моите файлове" - за лични работни файлове
    • "Споделени файлове" - за файлове, които ще споделяте с колеги
  3. Настройте правата за споделяне на папката "Споделени файлове":

    • Кликнете с десен бутон върху папката и изберете "Get Link"
    • От падащото меню до "Restricted" изберете името на вашата организация
    • Променете правата от "Viewer" на "Editor", за да позволите на колегите да редактират файлове
    • Натиснете "Copy link" и след това "Done"
  4. Споделете връзката с колегите си, когато сте готови да им покажете вашата работа

Полезни настройки за споделяне

  • Restricted - достъп само за изрично добавени хора
  • Anyone with a link - достъп за всеки с връзката (включително външни лица)
  • [Име на организацията] - достъп за всички колеги от вашата организация
  • Viewer - позволява само разглеждане на файлове
  • Commenter - позволява разглеждане и коментиране
  • Editor - пълни права за редактиране, преместване и създаване на файлове

Това споделено пространство ще ви служи през целия курс, а наученото можете да приложите и за създаване на реални работни папки във вашата организация.