Създаване на първата презентация. Slide layouts

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Панелът Slide Layout дава възможност да изберем как да бъдат подредени обектите в съдържанието на слайда ?
Вярно
Невярно
 
От къде се добавя нов слайд ?
от менюто Insert
от менюто New slide
от менюто Design

Въпроси и отговори

  • Къде са шаблоните във версия 2007?

    Милена Цанкова:

    Моля да ми кажете къде се намират шаблоните във версия 2007.

    Благодаря предварително!
    Емилия Георгиева:

    Изключително полезни и ценни съвети.

    Silviya:

    Натиска се Microsoft Office бутона (в най-горната лява част на екрана) и се избира New. Там, в диалоговия прозорец за нова презентация се намират шаблоните (Templates).

    Надежда Димитрова:

    Здравейте,аз също не мога да намеря шаблоните,но във версия 2010,благодаря

    Zenny:

    Отивате на File -> New и там ще видите различните видове шаблони. Ако сте създали ваши ги търсете в My templates . Успех!

    Надежда Димитрова:

    Много Ви благодаря за информацията,Zenny:)

    Rosalina1024:

    Здравейте, При мен липсва корекция при написването на дума с правописна грешка

    :

    В меню Преглед- има иконка АВС с чекче /правописни грешки/първата в реда от нея се активира поправката.

    ани ованесова:

    Здравейте, при мен шаблоните са само бели. Как мога да ги направя цветни? Или има готови такива?

    Zenny:

    С иконката Fill Color може да си оцветите цял шаблон, част от него, колкото и които клетки искате, само трябва да ги изберете.

  • Как да променя вида на слайда?

    Виктор:

    Моля да ми обясните защо при желание да променя вида на вече създаден слайд (както показахте със слайда за "СЪН") се появява празен слайд, а не се преформатира вече създадения? Версия на РР 2010.

    Краси Кръстев:

    Здравейте,

    Сигурен ли сте че посочвате Layout ( снимка 1 позциия 1 ), А не New Slide ( снимка 1 позциия 2 ).

    Снимка_1

    Виктор:

    Да. Посочвал съм New slide, вместо Layout. Пробвах и се получи. Благодаря Ви.

  • Дарина Иванова:

    За да вземем дизайн от съществуваща презентация, от меню Design избираме Browse for themes ... В отворения прозорец за преглед на файловете, избираме презентацията, от която искаме шаблона.

    Ирена:

    От Design, от падащото мeню на Themes излиза този екран, който вие сте заснели. След потвърждаване Преглеждане на теми... излиза списък на файловете намиращи се на компютъра, така намирам файла с презентацията, която харесвам и вземам от нея шаблона. Благодаря!

  • Как да центрираме правилно текста?

    Виктория:

    Здравейте. Центрирането на текста, което дава възможност и за подреждането му правилно, не е ли задължително ?

    Краси Кръстев:

    Здравей, мисля че не е задължително как точно ще подравниш текста, дали ще е центриран, дали ще е ляво подравнен и т.н. ....... въпрос на гледна точка.

    Що се касае до самото подравнение, хубаво би било избирайки един вид подравнение в една презентация, то да се следва даден стил за всичките ѝ слйдове ... но това е само препоръка ... пак е въпрос на виждане.

    И ако следвате горната препоръка, когато става дума за подравнение, височина на теккста, формат и т.н. най - добре тези промени да стават навендъж посредством Master Slide в PowerPoint. Повече затова как работи Master Slide може да намерите още в следващите уроците в настоящия модул на курса.

    Виктория:

    Здравейте. Запознах се вече с функцията Master Slide и я изпробвах. Благодаря за отговора. Попитах тъй като са ми го изисквали и исках да знам дали по принцип е задължително.

    Зоя Желязкова :

    Не, не е задължително центриране на текста

  • Как мога да направя определен брой слайдове?

    Веселина Радева:

    Здравейте, Знам, че текущата презентация ще е 100 слайда. Слайдовете ще са еднакви, само информацията в тях ще се променя. Къде мога да задам определеният брой, за да не трябва да избирам постоянно с десен бутон НОВ СЛАЙД?

    Краси Кръстев:

    Ако съдържанието е едно и също за слайдовете, но информацията различна, имаш ли вариант да работиш с MasterSlide - имам предвид този урок:

    Редакция на цялата презентация наведнъж. Мастер слайдове

    Иначе вариант е да анправиш 5 слайда и след това да приложиш следния алгоритъм:

    Кликваш в странични прозорец (снимка 1 позциия 1), след което избираш Ctrl +A от клавиатурата, за да селектираш всичките, избираш десен бутон на мишката и избираш Dublicate Slide (снимка 1 позиция 2).

    Снимка_1

    Този алгоритъм може да го направиш на един макрос и с стартирането на макроса няколко пъти да имаш 100 -тина слайда.

    Може да потърсиш и за готово VBA код за копиране на слайдове.

    Силно препоръчвам да позлваш Мастер Слайдовете, към които те насочих в началото на темата, т.к. ако се наложи корекция на шрифтове, фонт, въобще цялостна визизия следва промяната да стане бързо и лесно за тези 100 слайда, директно от Мастер Слайда... все пак 100 слайда си е доста доста информация.

    Един въпрос, който гризе любопитството ми, тези 100 слайда, за колко време ще трябва да се презентират?

    Веселина Радева:

    Много благодаря! По повод на любопитството :-)) - ще презентирам седмици наред. Много добре ми дойде възможността да ползвам Power point и наученото, за да направя Flash cards с Fry instant words (думи на английски за детето). Вместо да разхвърляме картончета из цялата къща. Да не говорим, че в крайна сметка целият пакет е от 1000 думи. Методът вече сработи. Но все пак ми остава да направя още 9 файла от по 100 думи. Та всякакво облекчение от към време си е добре дошло. Masrter slides използвах веднага. И какво направих - направих 10 слайда и ги копирах - с dublicate със сигурност е по-добре. Но така ми се искаше да ми се отвори прозореца и да напиша, че искам 100 :-)))) Впускам се да намеря VBA код.

    Краси Кръстев:

    Интересна идея, Веселина.

    Дарина Иванова:

    Първият създаден файл със 100 думи, записваш под ново име и редактираш.

    Дарина Иванова:

    Една бърза комбинация от клавиши: Ctrl+M - добавя стандартен нов кадър в презентацията.

    Краси Кръстев:

    Здравей, Дарина.

    Благодаря за споделената бързата клавишна комбинация.

    С бързи клавишни комбинации, винаги е по-лесно :) когата работиш често с даден софтвуер, така че ... страхотно допълнение към темата!

    Веселина Радева:

    Много благодаря, Дарина! Идеята за запис с ново име не ми допадна още първоначално, защото така пък започвам да искам :-) да имам опция ctrl+a+ delete (just the text), което ще ми остави 100 идентични празни слайдове. Но пък клавишната комбинация е страхотна идея!!! Щеше да е чудесно да има за dublicate slide, за да добавя удобно форматиран същият слайд, но .... Изобщо заучените клавишни комбинации пестят много време. Аз много ги обичам ;-) Благодаря ви и на двамата с Краси. Дискусиите тук са изключително полезни. Научавам доста от казусите, поставени под уроците и отговорите към тях.

    Дарина Иванова:

    Shift+Ctrl+D - това трябва да дублира създаден кадър.

    На следващия линк има и други комбинации и последователности от клавиши:

    https://www.veodin.com/keyrocket/shortcut-database/powerpoint-2013-shortcuts/

    Веселина Радева:

    Това е! И с леко задържане постигам резултата за няколко секунди. Благодаря и за линка :-)))

    Веселина Радева:

    За аудиторията добавям: по-натам в дискусиите, един от участниците отбеляза, че същото се постига като се натисне 1 (става и с което и да е число) и после Enter.

  • Здравейте!Когато въведох текста с големина 28 в една от таблиците,ми излезна извън таблицата.Как да го вместя отново,след като трябва да спазвам тази големина?

    Deyan:

    Здравейте!Защо при зададения от мен шрифт 28 в една от таблиците,буквите излезнаха извън нея?Защо се получава така и как да го коригирам?