Създаване на първата презентация. Slide layouts

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Нека вече да отвори "Powerpoint" и да създадем нашата презентация.
Това, което аз ще направя е да използвам някои от вградените шаблони.
Използването на шаблони има своите предимства и своите недостатъци.
Даже трябва да кажа, че в предишните версии горещо съм препоръчвал да се започне с празна презентация и това да бъде празен бял лист.
Но шаблоните станаха доста по-добри в новите версии, така че можем да започнем нашата презентация с един шаблон, което ще ни даде един по-интересен вид отначало.
Като си оставяме възможността да променим този вид, когато пожелаем.
Когато стартирате в "Powerpoint" имате опции, няколко шаблони за презентации.
и може да си изберете това, което на вас ви се струва, че е подходящо за съответната презентация.
Аз ще хвана и ще кликна на тази презентация, този шаблон, който мога да използвам за моята презентация.
В ляво се е получил "document recovery".
Това е един панел, който се получава, когато "Powerpoint" забие или не е загасен правилно.
Аз ще го затворя.
Това е шаблона за моята презентация.
С пунктир виждаме очертани местата, където можем да добавяме нашата информация.
Те не се виждат за потребителите просто на нас ни дават ориентир, какви са ограниченията, в които да разполагаме нашия текст или изображения.
Нека да напишем заглавието на нашата презентация.
Кликвам вътре и започвам да пиша Отдолу ще напиша под заглавие.
Да видим дали ще може да спазим нашето обещание, което слагаме тук в презентацията.
Направихме един слайд, за да добавим нов слайд, трябва да отидем в раздела "home" или в раздела "insert" и да ползваме опцията или иконката "new slide".
Когато натиснем тук за следващо слайд, натискам нов слайд и имаме много опции, много възможности.
Примерно това е слайд със заглавие.
Слайд със заглавие и съдържание.
Тук имаме друг вариант за междинен секционен слайд, а тук само със заглавие.
Може да се ориентирате по картинката, как горе-долу изглеждат тези слайдове.
Може да са с по една колона, може да се с три колони, може и с две колони.
Да кажем, че този слайд, който най-често ще използваме, ще изберем него.
Кликвам тук и ще напиша първата стратегия, която е Сън.
Докато въвеждам текста няма да обяснявам, каква е идеята зад съдържанието на презентацията.
Идеята е да покажем, как се създава презентацията и после може вече да направим една окончателна презентация, която подробно разказва всичко.
Това което виждате на екрана ще бъде само рамката, по която ще се говорят детайлните неща по време на презентацията.
След което отиваме в мястото за написване на подробните точки и ще напишем подробните точки.
За да сложа следващата точка натискам "enter" и я въвеждам.
Тук още първоначално виждам един проблем, за който ще говорим допълнително.
Това е една от другите правила.
Минималният шрифт, който използваме като височина е 28.
Това е минималният шрифт за презентация.
Голяма част от шаблоните, както е в този случай имат този проблем, че по подразбиране шрифта е прекалено малък.
Който не се чете добре по време на презентацията.
Отделно ни заблуждава, че имаме прекалено много място и претрупва ме слайда с информация само и само, за да запълним пространството.
Затова ще избера тази зона, ще кликна върху рамката и ще сложа минималният шрифт за презентация 28.
След което ще избера заглавието ще кликна върху рамката, за да се избере всичко вътре и ще сложа 48, по-голямо за този слайд.
Мога да добавя още един слайд като той ще бъде друг тип.
Той ще бъде със съдържание в две колони.
Тук ще искам да сложа едно изображение, затова на този етап ще го оставя празно.
Тук ще сложа заглавието и то ще е...
Да кажем, че в този слайд ще говорим, колко е важно човек да е хидратиран, за да има енергия през деня.
Тук ще напиша някои неща като съвети.
Точка и запетайка, натискам "enter".
Точка и запетая, но тук заради точката след минути "Powerpoint" ми направи главна буква, затова ще я коригирам.
И последното нещо, което създавам като текст.
След това ще избера това и отново ще променя шрифта.
Когато зададем вече коректните години на шрифта виждате, че всъщност нямаме много място и не можем да правим много повече от три подробни точки.
След което ще натиснем за нов слайд и ще изберем още един слайд.
Той ще бъде отново с две заглавия и този път по-бързо ще напиша, тук ще говорим за захарта и захарните изделия.
Виждаме, че тук ни подчерта, като кликнем с десния бутон на мишката виждаме че съм направил правописна грешка.
Отново ще избера и ще променя шрифта.
По този начин може да добавяме слайдове.
Може да коригираме, за да не правя тази промяна за всеки слайд, да сменям големината на шрифта.
Може да го направим веднъж на всички слайдове, но ще видим това как става, чрез мастер слайдовете в един от допълнителните уроци.
На този етап аз се сетих, че е по-добре да имам изображение за всеки един слайд.
А тук не предвидихме изображение.
Вариантите ми са или да го коригирам, да намаля и да вкарам изображение, или ще се върне назад и от тази опция да сменя типа на слайда.
Веднага "Powerpoint" ще смени вида на слайда все едно първоначално съм избрал такъв слайд, който да е с две колони.
Тук обаче виждам, че са само две колони, тук са две колони със заглавие отгоре - да видим.
Да, по-скоро това е типа, има две колони с различни видове.
Един път с, един път без заглавие като това и един път със заглавие ще избера това, за да са еднакви всички слайдове.
И всъщност оттук нататък преди да продължа с добавянето на останалите слайдове ще ви покажа едно правило и ще ви покажа, как се работи с мастер слайдовете.
За да не се налага на всеки един блок с текст да го контролирам и да го правя един по един.
Нека да видим, как става това в следващия урок.

Тест за преминаване към следващия урок

 
От къде се добавя нов слайд ?
от менюто Insert
от менюто New slide
от менюто Design
 
Панелът Slide Layout дава възможност да изберем как да бъдат подредени обектите в съдържанието на слайда ?
Вярно
Невярно

Въпроси и отговори

  • Къде са шаблоните във версия 2007?

    Милена Цанкова:

    Моля да ми кажете къде се намират шаблоните във версия 2007.

    Благодаря предварително!
    Емилия Георгиева:

    Изключително полезни и ценни съвети.

    Silviya:

    Натиска се Microsoft Office бутона (в най-горната лява част на екрана) и се избира New. Там, в диалоговия прозорец за нова презентация се намират шаблоните (Templates).

    Надежда Димитрова:

    Здравейте,аз също не мога да намеря шаблоните,но във версия 2010,благодаря

    Zenny:

    Отивате на File -> New и там ще видите различните видове шаблони. Ако сте създали ваши ги търсете в My templates . Успех!

    Надежда Димитрова:

    Много Ви благодаря за информацията,Zenny:)

    Rosalina1024:

    Здравейте, При мен липсва корекция при написването на дума с правописна грешка

    :

    В меню Преглед- има иконка АВС с чекче /правописни грешки/първата в реда от нея се активира поправката.

    ани ованесова:

    Здравейте, при мен шаблоните са само бели. Как мога да ги направя цветни? Или има готови такива?

    Zenny:

    С иконката Fill Color може да си оцветите цял шаблон, част от него, колкото и които клетки искате, само трябва да ги изберете.

  • Как да променя вида на слайда?

    Виктор:

    Моля да ми обясните защо при желание да променя вида на вече създаден слайд (както показахте със слайда за "СЪН") се появява празен слайд, а не се преформатира вече създадения? Версия на РР 2010.

    Краси Кръстев:

    Здравейте,

    Сигурен ли сте че посочвате Layout ( снимка 1 позциия 1 ), А не New Slide ( снимка 1 позциия 2 ).

    Снимка_1

    Виктор:

    Да. Посочвал съм New slide, вместо Layout. Пробвах и се получи. Благодаря Ви.

  • Дарина Иванова:

    За да вземем дизайн от съществуваща презентация, от меню Design избираме Browse for themes ... В отворения прозорец за преглед на файловете, избираме презентацията, от която искаме шаблона.

    Ирена:

    От Design, от падащото мeню на Themes излиза този екран, който вие сте заснели. След потвърждаване Преглеждане на теми... излиза списък на файловете намиращи се на компютъра, така намирам файла с презентацията, която харесвам и вземам от нея шаблона. Благодаря!

  • Как да центрираме правилно текста?

    Виктория:

    Здравейте. Центрирането на текста, което дава възможност и за подреждането му правилно, не е ли задължително ?

    Краси Кръстев:

    Здравей, мисля че не е задължително как точно ще подравниш текста, дали ще е центриран, дали ще е ляво подравнен и т.н. ....... въпрос на гледна точка.

    Що се касае до самото подравнение, хубаво би било избирайки един вид подравнение в една презентация, то да се следва даден стил за всичките ѝ слйдове ... но това е само препоръка ... пак е въпрос на виждане.

    И ако следвате горната препоръка, когато става дума за подравнение, височина на теккста, формат и т.н. най - добре тези промени да стават навендъж посредством Master Slide в PowerPoint. Повече затова как работи Master Slide може да намерите още в следващите уроците в настоящия модул на курса.

    Виктория:

    Здравейте. Запознах се вече с функцията Master Slide и я изпробвах. Благодаря за отговора. Попитах тъй като са ми го изисквали и исках да знам дали по принцип е задължително.

    Зоя Желязкова :

    Не, не е задължително центриране на текста

  • Как мога да направя определен брой слайдове?

    Веселина Радева:

    Здравейте, Знам, че текущата презентация ще е 100 слайда. Слайдовете ще са еднакви, само информацията в тях ще се променя. Къде мога да задам определеният брой, за да не трябва да избирам постоянно с десен бутон НОВ СЛАЙД?

    Краси Кръстев:

    Ако съдържанието е едно и също за слайдовете, но информацията различна, имаш ли вариант да работиш с MasterSlide - имам предвид този урок:

    Редакция на цялата презентация наведнъж. Мастер слайдове

    Иначе вариант е да анправиш 5 слайда и след това да приложиш следния алгоритъм:

    Кликваш в странични прозорец (снимка 1 позциия 1), след което избираш Ctrl +A от клавиатурата, за да селектираш всичките, избираш десен бутон на мишката и избираш Dublicate Slide (снимка 1 позиция 2).

    Снимка_1

    Този алгоритъм може да го направиш на един макрос и с стартирането на макроса няколко пъти да имаш 100 -тина слайда.

    Може да потърсиш и за готово VBA код за копиране на слайдове.

    Силно препоръчвам да позлваш Мастер Слайдовете, към които те насочих в началото на темата, т.к. ако се наложи корекция на шрифтове, фонт, въобще цялостна визизия следва промяната да стане бързо и лесно за тези 100 слайда, директно от Мастер Слайда... все пак 100 слайда си е доста доста информация.

    Един въпрос, който гризе любопитството ми, тези 100 слайда, за колко време ще трябва да се презентират?

    Веселина Радева:

    Много благодаря! По повод на любопитството :-)) - ще презентирам седмици наред. Много добре ми дойде възможността да ползвам Power point и наученото, за да направя Flash cards с Fry instant words (думи на английски за детето). Вместо да разхвърляме картончета из цялата къща. Да не говорим, че в крайна сметка целият пакет е от 1000 думи. Методът вече сработи. Но все пак ми остава да направя още 9 файла от по 100 думи. Та всякакво облекчение от към време си е добре дошло. Masrter slides използвах веднага. И какво направих - направих 10 слайда и ги копирах - с dublicate със сигурност е по-добре. Но така ми се искаше да ми се отвори прозореца и да напиша, че искам 100 :-)))) Впускам се да намеря VBA код.

    Краси Кръстев:

    Интересна идея, Веселина.

    Дарина Иванова:

    Първият създаден файл със 100 думи, записваш под ново име и редактираш.

    Дарина Иванова:

    Една бърза комбинация от клавиши: Ctrl+M - добавя стандартен нов кадър в презентацията.

    Краси Кръстев:

    Здравей, Дарина.

    Благодаря за споделената бързата клавишна комбинация.

    С бързи клавишни комбинации, винаги е по-лесно :) когата работиш често с даден софтвуер, така че ... страхотно допълнение към темата!

    Веселина Радева:

    Много благодаря, Дарина! Идеята за запис с ново име не ми допадна още първоначално, защото така пък започвам да искам :-) да имам опция ctrl+a+ delete (just the text), което ще ми остави 100 идентични празни слайдове. Но пък клавишната комбинация е страхотна идея!!! Щеше да е чудесно да има за dublicate slide, за да добавя удобно форматиран същият слайд, но .... Изобщо заучените клавишни комбинации пестят много време. Аз много ги обичам ;-) Благодаря ви и на двамата с Краси. Дискусиите тук са изключително полезни. Научавам доста от казусите, поставени под уроците и отговорите към тях.

    Дарина Иванова:

    Shift+Ctrl+D - това трябва да дублира създаден кадър.

    На следващия линк има и други комбинации и последователности от клавиши:

    https://www.veodin.com/keyrocket/shortcut-database/powerpoint-2013-shortcuts/

    Веселина Радева:

    Това е! И с леко задържане постигам резултата за няколко секунди. Благодаря и за линка :-)))

    Веселина Радева:

    За аудиторията добавям: по-натам в дискусиите, един от участниците отбеляза, че същото се постига като се натисне 1 (става и с което и да е число) и после Enter.

  • Здравейте!Когато въведох текста с големина 28 в една от таблиците,ми излезна извън таблицата.Как да го вместя отново,след като трябва да спазвам тази големина?

    Deyan:

    Здравейте!Защо при зададения от мен шрифт 28 в една от таблиците,буквите излезнаха извън нея?Защо се получава така и как да го коригирам?