Допълнения към урока
Учебна програма Фотограметрия - 3D модел от снимки

Ключова роля на маркерите във фотограметрията

Маркерите в Metashape са мощен инструмент, който помага на софтуера да се ориентира правилно при генерирането на 3D геометрия. Те представляват характерни точки, които потребителят ръчно задава на различни изображения, за да укаже, че това е една и съща физическа точка, видяна от различни ъгли. Основната цел на маркерите е да подобрят точността при определянето на позициите на камерите.

Как да работим с маркери - стъпка по стъпка

  1. Отворете изображение в Metashape
  2. Деактивирайте инструмента за навигация
  3. Изберете характерна точка от обекта (например ъгъл, ръб или друга лесно разпознаваема особеност)
  4. Кликнете с десен бутон върху тази точка и изберете "Add Marker"
  5. Отбележете появилото се флагче (Point 1) в списъка с маркери
  6. Отворете друго изображение, където същата точка е видима
  7. Кликнете с десен бутон на съответното място и изберете "Place Marker", след което изберете вече създадения маркер (Point 1)
  8. Повторете процеса за всички изображения, където тази точка е видима
  9. При необходимост коригирайте позицията на маркера чрез кликване и влачене

Видове характерни точки в Metashape

  • Key Points - характерни точки, които софтуерът автоматично разпознава като повтарящи се в различни изображения
  • Type Points - точки, които потребителят ръчно задава (включително маркерите и маскираните области)

Правилното поставяне на маркери може значително да подобри качеството на крайния 3D модел, особено при сложни обекти или когато автоматичното подравняване на камерите не дава задоволителни резултати.

Дискусия към урока