Независимо към коя индустрия погледнете, малко или много различни 3D софтуери имат отредена роля.
Дали в архитектурата, автомобилостроенето, специалните ефекти, игрите и много други, трудно е да си представим сфера, в която 3D софтуери да нямат важен принос при реализацията на проекти.
Имайки предвид множеството програми и това, което предлагат като функционалност, най-нормалната реакция за тези от вас, които проявяват интерес към 3D сферата е да имате купища въпроси.
С тази статия ще се опитаме да ви помогнем в ориентирането при 3D софтуерите, давайки отговор на най-често задаваните въпроси.
Начинаещ съм и искам да уча 3D моделиране. С кои 3D софтуери да започна?
3D моделирането е обширна сфера и можете да започнете в различни направления в зависимост от вашите интереси.
Аула разполага с курсове, които са предназначени както за начинаещи, така и за напреднали, разглеждайки специфични техники и добри практики. Нека ги разгледаме:
3Ds Max
Един от най-често използваните софтуери, що се отнася до 3D моделиране е 3Ds max. Може би е очевидно, че и нашия екип е голям застъпник на програмата. Именно поради това предлагаме богат избор от курсове.
3Ds Max за начинаещи, 3D рендериране и моделиране с 3Ds Max с Arnold и Моделиране в 3Ds Max са добро начало за хора без опит. След това можете да надградите с Мастър клас по 3D моделиране с цел опознаване на техники за създаване на различни обекти.
След това можете да задълбочите познанията си като придобиете умения по рендериране с V-Ray за 3Ds Max и/или 3Ds Max с Mental Ray.
Преминавайки тези курсове, ще разберете как да създавате и рендерирате модел, след което можете да надградите познанията си с по-специализирани обучения като Фотограметрия: Създаване на 3D модел от снимки и Интериорна визуализация в Сканди стил.
Както споменахме по-горе обаче, светът на 3D е доста обширен и за някои от вас моделирането на герои и същества може да е начинанието, в което искате да се развивате. Тогава е логично да попитате:
– А, какво е нужно, за да се науча да моделирам герои в 3D?
Zbrush
Към момента има няколко софтуерни претендента за скулптиране на персонажи, но нито един от тях не успява да измести Zbrush.
Zbrush е перфектният набор от инструменти, с които можете да създавате герои в различни стилове без никакви ограничения.
Имайки предвид това, първо ви предлагаме да започнете с нашето обучение Тайните на Zbrush. В него разкриваме какво представлява Zbrush и най-често използваните инструменти. Освен това ще преминете и през създаването на герой с идеята да тествате вашите познания.
След това ако сметнете, че искате да продължите развитието си в тази насока, можете да преминете към курса Моделиране на персонаж в Zbrush. В него ще научите основни практики за създаване на стилизиран герой и рендериране с Photoshop.
Освен скулптирането и моделирането на обекти, анимацията също заема централно място в 3D сферата. Следователно не е изключено да имате следния въпрос:
– Интересувам се от 3D анимация. С коя програма да започна?
Maya
В зависимост от интересите и индустрията, в която искате да се развивате, можете да запишете обучението ни по Анимация с Maya 4D.
Maya е широко използван софтуер в сферата на специалните ефекти, компютърната анимация и разработка на видео игри.
Cinema 4D
Ако проявявате любопитство към анимацията за реклама и продуктовото моделиране, то ви съветваме да се насочите към курса ни Cinema 3D Ultimate.
Тук е добре да вметнем, че е препоръчително да разширите познанията си и с Тайните на After Effects. Двете програми са индустриален стандарт в сферата на рекламата и вървят ръка за ръка.
Карта с обучения по 3D софтуери
Преди да продължите напред, бихме искали да ви представим и визуален ориентир на нашите обучения по 3D.
Макар и да изглежда, че това е края на статията, то темата съвсем не се изчерпва с нея.
Тук искаме да ви поканим да ни споделите от кои 3D софтуери и теми се интересувате.
Нещо повече – ако имате идеи за обучения и искате да ги споделите, напишете ни коментар. 🙂
One thought to “3D Софтуери. Откъде да започна?”