Селектиране на обекти

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
За какво служи Lasso tool?
За създаване на произволна форма на прозореца за селекция
За кръгла форма на селекция
За правоъгълна форма на селекция
За деселектиране на обекти
 
Кой е бързия клавиш за пускане на Select tool-а?
Q
W
E
R
 
Има ли значение реда на селектиране на обекти?
Да, когато функцията която използваме зависи от реда на селектиране
Изобщо няма значение
Винаги има значение
Maya не запомня реда на селектиране
 
Как се селектират множество обекти?
Всички изброени
Чрез Lasso tool
Чрез правоъгълна селекция
Чрез клик с левия бутон на мишката и задържане на клавиша SHIFT
 
Как се създава правоъгълна селекция?
Чрез задържане на левия бутон на мишката и влачене
Чрез Lasso tool
Чрез задържане на клавиша SHIFT
Чрез клик на левия бутон на мишката бърху обект

Въпроси и отговори

  • Кирил Пеков:

    Здравей. По-принцип това си е стандартния клавиш за пускане на selection tool-а. Ако не си променял бързите клавиши, то най-често проблема е че си сменил езика на писане на български, тогава Maya не разбира каквото и да се натиска.

  • Как избрания обект влияе на останалите?

    Александър Желязков:

    Здравей, малко глупав въпрос, но при софт селекшън и по-специално начина на влияние. Как избрания обект влияе на останалите ? Променя ли ги по някакъв начин, сянка, аромат? Falloff mode менюто не можах да разбера. Поздрави!!

    Кирил Пеков:

    Здравей! Fallof mode ни позволява да окажем на Soft selection режима по какъв начин да влияе на един или повече обекти в нашата сцена. Първите два режима на Fallof mode - (Volume и Surface) влияят само на селектирания от нас обект, докато другите два (Global и Object) влияят на всички обекти в сцената ни, които попадат в зоната на влияние на Soft selection-a.Сега ще се опитам да ти обясня всеки режим поотделно:

    Режим Volume: Ако имаме един обект, който е изграден от два отделни други, чрез командата Combine примерно, и селектираме компонент от този обект, този режим ще влияе на целия обем на обекта, без значение че е изграден от няколко отделни меша.

    Както виждаш тук имаме два куба, обединени чрез командата Combine, но които не са свързани чрез геометрия. Като пуснем режим Volume, виждаш как зоната на влияние обхваща и двата куба, тоест целия обем на общата фигура.

    Режим Surface:

    Както виждаш тук имаме пак двата куба. Като пуснем режим Surface, виждаш как зоната на влияние обхваща само единия куб, и неговите компоненти които сме избрали.Така не влияем на другия куб, нищо че са обединени в един обект. Това е така защото двата куба не са физически свързани с геометрия помежду си.Просто са обединени заедно чрез командата Combine.

    Режим Global:

    Този режим влияе на всички обекти в сцената ни, които попадат в зоната на влияние, като ги деформира спрямо селектирания от нас обект, или компонент на този обект.

    Както виждаш от картинката, аз съм избрал компонент на един от обектите и съм го преместил, като по този начин съм деформирал и останалите обекти в сцената.

    Режим Object:

    Този режим влияе на всички обекти в сцената ни, които попадат в зоната на влияние, като ги премества( но не ги деформира!!!!) спрямо селектирания от нас обект, или компонент на този обект.

    Както виждаш от картинката, аз съм избрал компонент на един от обектите и съм го преместил, като по този начин останалите обекти в сцената само са се преместили (не са се деформирали) , пропорционално на зоната на влияние.

    Дано си ме разбрал, че малко дълго обяснение направих. Поздрави!

    Диана Маринова :

    Мога ли да премина през курса с версия от 2016?