- 1. Въведение в продуктите на Atlassian
- 2. Основни понятия и компоненти на Jira Software
- 3. Основни приложения на Jira Software
- 4. Други видове Jira, мобилно приложение, планове и цени на Jira Software
- 5. Ключови елементи: Projects - основни шаблони, настройки и характеристики
- 6. Ключови елементи: Issues, основни Issue Types и Issue Schemes
- 7. Ключови елементи: Workflows - видове статуси, Transitions, Resolutions
- 8. Ключови елементи: Issue Fields, видове полета и Issue Security
- 9. Ключови елементи: Dashboards, Gadgets и техните ползи
- 10. Надграждане на Jira: Plans, плъгини и интеграции
- 1. Създаване на Atlassian account
- 2. Създаване на Jira инстанция и основни настройки
- 3. Глобалнo управлявани и проектно управлявани нива на достъп в Jira проектите
- 4. Добавяне на потребители към Jira инстанцията и създаване на екипи
- 5. Интерфейс - основни менюта и изгледи, част 1
- 6. Интерфейс - основни менюта и изгледи, част 2
- 7. Управление и разлики на Jira абонаментите, надграждане
- 8. Настройки на личния Jira профил и нотификациите
- 9. Търсене и навигация към проекти в Jira
- 10. Намиране на issues и разликите между Basic и Advanced search
- 11. Задача за Модул 2 - Създаване на Jira инстанция
- 1. Създаване на проект от нулата в Jira
- 2. База с шаблони за Jira Software проекти (Templates)
- 3. Основно меню: Секция Boards
- 4. Основно меню: Секции Issues и Code
- 5. Основно меню: Създаване, настройка и запазване на Components
- 6. Основно меню: Създаване, настройка и използване на Releases (Versions)
- 7. Project Pages, Shortcuts и генерални настройки на Jira проектите
- 8. Работа със Schemes, Част 1 - Issue types и Workflows
- 9. Работа със Schemes, Част 2 - Screens, Fields и Notifications
- 10. Работа със Schemes, Част 3 - Нива на Issue Security
- 11. Създаване на Issues (тикети) и Задача за Модул 3 - създаване на Jira проект с използване на шаблон и конфигурация на Issue Type, Field, Workflow и Screen
- 1. Основни атрибути на тикетите и конфигурация
- 2. Видове полета в Jira - Standard Custom Fields
- 3. Видове полета - Advanced Custom Fields
- 4. Управление на статуса на тикети в Jira (Workflows)
- 5. Колаборация в Jira чрез коментари
- 6. Свързване на тикети и зависимости (Issue links)
- 7. Създаване на подзадачи (Sub-tasks)
- 8. Прикачване на файлове в Jira тикети
- 9. История на промените в Jira тикетите
- 10. Преместване на тикет в друг проект и/или Issue type
- 11. Задача - създаване на тикети, под-задачи, компоненти, версии и лейбъли, свързване на тикети, промяна на статуси и issue types, промяна от под-задача към тикет (в проекта от Модул 3)
- 1. Разликите между Kanban Board и Scrum Board
- 2. Основни елементи на Boards в Jira
- 3. Създаване на Boards и Sample Boards
- 4. Общи настройки на Boards
- 5. Увод в основните Scrum принципи
- 6. Управление и настройки на Backlog
- 7. Създаване и управление на Scrum спринтове
- 8. Избиране на правилния борд спрямо нуждите на екипа
- 9. Създаване и използването на Quick Filters
- 10. Добри практики в управлението на Boards
- 11. Задача - създаване на Board (на база на проекта от Модул 3 и тикетите от Модул 4)
- 1. Въведение в Jira Query Language (JQL) и основни понятия
- 2. Advanced Search и приложенията на заявките (queries) в Jira
- 3. Полета, оператори и стойности в JQL
- 4. Ключови думи (Keywords) и тяхното значение за заявките
- 5. Създаване на заявка (query) - основни функции и синтаксис
- 6. Създаване на заявка - разширени функции
- 7. Запазване на заявки като филтри (Filters)
- 8. Задаване на достъп до филтрите
- 9. Използване и комбиниране на филтри в JQL
- 10. Търсене и запазване на филтри (Filters)
- 11. Задача - писане на query, запазване на филтър, промяна на филтър, комбиниранте на филтри (на база на тикетите от Модул 4)
- 1. Увод към Dashboards в Jira
- 2. Системен (Default) Dashboard в Jira и настройка като администратор
- 3. Създаване на нов Dashboard
- 4. Избор на подходяща подредба и видове Layouts
- 5. Настройки на достъп за преглед и конфигурация на Dashboards
- 6. Видове системни графики и елементи (Gadgets) - част 1
- 7. Видове системни графики и елементи (Gadgets) - част 2
- 8. Настройки на елементите на Dashboards и работа с Wallboard
- 9. Търсене и запазване на Dashboards
- 10. Задача - създаване на Dashboard и управление на настройките му, Gadgets, запазване и намиране на Dashboard
- 1. Въведение в автоматизациите на Jira
- 2. Основни елементи на Jira автоматизациите
- 3. Видове Templates за Jira автоматизации
- 4. Създаване на автоматизация - предпоставки (Тriggers)
- 5. Създаване на автоматизация - действия (Аctions)
- 6. Създаване на автоматизация - условия (Conditions)
- 7. Създаване на автоматизация - добавяне на допълнителни елементи и разклонения (Branches)
- 8. Запазване и управление на автоматизации
- 9. Практически урок - примерна автоматизация
- 10. Добри практики в автоматизациите
- 11. Задача - създаване на автоматизация
- 12. Бонус урок - Import (Bulk Upload) в Jira от CSV файл
- 13. Бонус урок - Изтриване на Jira проект и инстанция, прекратяване на Jira абонамент
Ключови елементи: Issues, основни Issue Types и Issue Schemes
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното от урока: Разбиране на Issues, Issue Types и Issue Schemes в Jira
В Jira основната единица на работа се нарича Issue – всеки отделен “тикет” в системата, независимо от неговия вид. Issue може да бъде задача, бъг, история или епик, а ключът (Key) на всеки тикет е уникален в рамките на проекта. Важно е да се разбира разликата между видовете Issues и тяхната йерархия, както и ролята на Issue Schemes за организацията на проектите.
Основни видове Issues в Jira и тяхната функция
Epic
– Големи цели или обемни задачи, които се разделят на по-малки Stories и често изискват няколко спринта.Story
– Описание на желана функционалност от гледна точка на потребителя, която се реализира в рамките на спринт.Bug
– Описва идентифицирани проблеми или дефекти в софтуера, които трябва да бъдат проследени и коригирани.Task
– Конкретни, малки задачи за изпълнение, които не са свързани с функционалности за крайния потребител.Subtask
– По-малки елементи, произтичащи от по-големи тикети – използват се за допълнително раздробяване на работата.
Организация чрез Issue Type Schemes
Администраторите на Jira могат да създават различни комбинации от Issue Types чрез Issue Type Schemes. Така се дефинира кои видове Issues ще са налични в даден проект и позволяват гъвкаво адаптиране към нуждите на екипа. Един и същ Issue Type Scheme може да се използва в повече от един проект, което улеснява стандартизацията и управлението.
Запомнете: Изучаването на различните видове Issues и тяхната роля в Jira е ключово за правилното управление и проследяване на задачите във вашите проекти.