Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Лични съобщения и групови чатове
Ключови принципи за избор между лични съобщения и групови чатове
Личните съобщения се отличават с по-голяма бързина и ефективност поради личната отговорност на получателя, докато груповите чатове осигуряват прозрачност и споделено знание за целия екип. Изборът между двата типа комуникация зависи от нуждата от поверителност, скоростта на реакция и броя на участниците, които трябва да бъдат информирани.
Кога да използваме лични съобщения
- Когато се нуждаете от бърз отговор - личните съобщения създават по-голямо чувство на отговорност
- При поверителна информация, която не трябва да се споделя с целия екип
- Когато искате да избегнете "колективната безотговорност", при която всеки очаква друг да отговори
- За ситуации, в които трябва да създадете по-силно чувство на лична ангажираност
Предимства на груповите чатове
- Осигуряват прозрачност - всички участници виждат комуникацията
- Спестяват време при синхронизиране на информация между много хора
- Позволяват получаване на разнообразни идеи и обратна връзка от целия екип
- Създават архив на комуникацията, към който всеки може да се върне
Практически насоки за ефективна комуникация
- В организации с фокус върху прозрачността използвайте предимно групови чатове
- При работа по екипни задачи комуникирайте в групов чат, като тагвате конкретните хора
- В среда с висока поверителност (юридически кантори и др.) разчитайте на лични съобщения
- Дори при поверителна работа, споделяйте подходящо резюме в груповия чат
- Редовно преценявайте каква информация е подходяща за групов и каква за личен чат