Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови аспекти на UV unwrapping и подготовка за ZBrush

В този урок се разглежда финалната фаза на UV unwrapping процеса и подготовката на 3D модел за експорт към ZBrush. Най-важният момент е обединяването на всички UV острови от отделните елементи и правилното им мащабиране, за да се осигури еднаква плътност на текстурата върху целия модел. Това гарантира, че когато приложите една и съща текстура върху различните части, тя ще изглежда консистентно на всички елементи.

Стъпки за завършване на UV unwrapping и експорт към ZBrush

  1. Обединете всички UV острови от отделните елементи на модела
  2. Използвайте функциите Rescale и Pack custom за да постигнете пропорционално еднаква големина на UV островите
  3. Завъртете островите според желаната посока на текстурата, използвайки UV checker за визуална проверка
  4. Колапснете геометрията, запазвайки информацията за ориентацията и положението на всеки остров
  5. Експортирайте модела към ZBrush в OBJ формат, като разделите различните елементи в отделни файлове:
    • Експортирайте основата и подлакътниците като един файл
    • Експортирайте възглавничките като отделни OBJ файлове
  6. Използвайте правилния preset за ZBrush при експортиране, за да запазите правилната ориентация
  7. В ZBrush, импортирайте файловете като отделни subtools
  8. Увеличете броя на полигоните чрез функцията Divide (аналогична на Turbosmooth в 3ds Max)

Полезни команди и функции

  • Rescale и Pack custom - функции за мащабиране и подреждане на UV островите с еднаква плътност
  • Rearrange - подрежда UV островите в пространството след правилното им мащабиране
  • Divide в ZBrush - увеличава броя на полигоните, подобно на Turbosmooth в 3ds Max
  • UV checker map - помощен инструмент за визуализация на UV картата (достъпен в раздел Freebies на Aula.bg)