Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Приключване на unwrap и импорт в Zbrush
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на UV unwrapping и подготовка за ZBrush
В този урок се разглежда финалната фаза на UV unwrapping процеса и подготовката на 3D модел за експорт към ZBrush. Най-важният момент е обединяването на всички UV острови от отделните елементи и правилното им мащабиране, за да се осигури еднаква плътност на текстурата върху целия модел. Това гарантира, че когато приложите една и съща текстура върху различните части, тя ще изглежда консистентно на всички елементи.
Стъпки за завършване на UV unwrapping и експорт към ZBrush
- Обединете всички UV острови от отделните елементи на модела
- Използвайте функциите
Rescale
иPack custom
за да постигнете пропорционално еднаква големина на UV островите - Завъртете островите според желаната посока на текстурата, използвайки UV checker за визуална проверка
- Колапснете геометрията, запазвайки информацията за ориентацията и положението на всеки остров
- Експортирайте модела към ZBrush в OBJ формат, като разделите различните елементи в отделни файлове:
- Експортирайте основата и подлакътниците като един файл
- Експортирайте възглавничките като отделни OBJ файлове
- Използвайте правилния preset за ZBrush при експортиране, за да запазите правилната ориентация
- В ZBrush, импортирайте файловете като отделни subtools
- Увеличете броя на полигоните чрез функцията
Divide
(аналогична на Turbosmooth в 3ds Max)
Полезни команди и функции
Rescale
иPack custom
- функции за мащабиране и подреждане на UV островите с еднаква плътностRearrange
- подрежда UV островите в пространството след правилното им мащабиранеDivide
в ZBrush - увеличава броя на полигоните, подобно наTurbosmooth
в 3ds Max- UV checker map - помощен инструмент за визуализация на UV картата (достъпен в раздел Freebies на Aula.bg)