Възглавничка за сeдене - 1 част
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на моделирането на възглавничка за седене
В този урок се фокусираме върху създаването на възглавничка за седене като част от моделирането на допълнителни сегменти. Основният подход включва започване с прост box примитив, който постепенно се трансформира в реалистична възглавничка чрез прилагане на модификатори и прецизно оформяне на геометрията. Особено внимание се обръща на плавния преход при заострения десен ръб на възглавничката.
Стъпки за моделиране на възглавничката
- Започнете с прост box примитив като основа
- Приложете допълнително разделение (tessellate) на геометрията
- Използвайте подравняване на пивота за определяне на оста на симетрия
- Приложете Symmetry модификатор и го колапснете за получаване на пълната геометрия
- Използвайте FFD (Free Form Deformation) модификатор за постигане на желаната форма
- Прецизирайте формата с помощта на Soft Selection за оформяне на финалния външен вид
- Обърнете специално внимание на плавния преход при заострения десен ръб
Полезни техники и команди
FFD (Free Form Deformation)
- мощен модификатор, който може да се прилага както върху целия обект, така и върху селектирани части от негоSoft Selection
- техника за плавно оформяне на геометрията с постепенно затихващ ефектSymmetry
- модификатор за създаване на симетрични обектиTessellate
- функция за допълнително разделяне на геометрията, необходима за по-прецизно моделиране
Важно е да се отбележи, че при недостатъчно разделена геометрия, FFD модификаторът ще изисква по-големи премествания на контролните точки за постигане на видим резултат. Дори малките неравности в текстилната повърхност могат да добавят реализъм чрез създаване на фини сенки и вариации в рендера.