Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови техники за моделиране на възглавничка в 3ds Max

В този урок продължаваме работата по възглавничката за седене, като използваме Edit Poly вместо колапсване на OpenSubDiv за по-добър контрол над геометрията. Основният фокус е върху създаването на реалистични гънки и шевове чрез комбинация от support loops и прецизно екструдване.

Стъпка по стъпка процес за създаване на гънки и шевове

  1. Отваряме Edit Poly над съществуващата геометрия вместо да колапсваме OpenSubDiv
  2. Използваме една итерация на OpenSubDiv за достатъчно нагъста мрежа, която позволява заобляне
  3. Добавяме гънка чрез два support loop-а около желаната линия
  4. Екструдваме вътрешния loop, което след заобляне създава илюзия за шев и гънка
  5. Преместваме първия support loop само по височина, за да получим леко вдлъбване
  6. Прилагаме преместване с constraints по edges и без constraints за допълнително деформиране около шева
  7. Правим планарни корекции чрез скалиране и преместване на нулата (кликване с десен бутон върху спина)
  8. Коригираме ширината, за да се подсигурим, че всички линии седят добре

Полезни команди и техники

Edit Poly - Позволява директна работа с геометрията без да колапсваме модификатори

OpenSubDiv - Модификатор за заобляне и нагъстяване на мрежата с итерации

Support loops - Допълнителни линии около ръбовете, които контролират заоблянето

Constraints по edges - Ограничаване на преместването само по посока на ръбовете

Десен бутон върху спина - Бърз начин за задаване на нулева стойност при преместване