Възглавничка за сeдeне - 2 част
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за моделиране на възглавничка в 3ds Max
В този урок продължаваме работата по възглавничката за седене, като използваме Edit Poly вместо колапсване на OpenSubDiv за по-добър контрол над геометрията. Основният фокус е върху създаването на реалистични гънки и шевове чрез комбинация от support loops и прецизно екструдване.
Стъпка по стъпка процес за създаване на гънки и шевове
- Отваряме Edit Poly над съществуващата геометрия вместо да колапсваме OpenSubDiv
- Използваме една итерация на OpenSubDiv за достатъчно нагъста мрежа, която позволява заобляне
- Добавяме гънка чрез два support loop-а около желаната линия
- Екструдваме вътрешния loop, което след заобляне създава илюзия за шев и гънка
- Преместваме първия support loop само по височина, за да получим леко вдлъбване
- Прилагаме преместване с constraints по edges и без constraints за допълнително деформиране около шева
- Правим планарни корекции чрез скалиране и преместване на нулата (кликване с десен бутон върху спина)
- Коригираме ширината, за да се подсигурим, че всички линии седят добре
Полезни команди и техники
Edit Poly
- Позволява директна работа с геометрията без да колапсваме модификатори
OpenSubDiv
- Модификатор за заобляне и нагъстяване на мрежата с итерации
Support loops
- Допълнителни линии около ръбовете, които контролират заоблянето
Constraints по edges
- Ограничаване на преместването само по посока на ръбовете
Десен бутон върху спина
- Бърз начин за задаване на нулева стойност при преместване