Unwrap - 1 част
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основи на Unwrapping в 3ds Max
В този урок се разглежда процесът на подготовка и започване на UV unwrapping на 3D модел. Unwrapping е критична стъпка, която позволява правилното текстуриране на модела, като трансформира 3D повърхността в 2D UV координати. Преди да започнете unwrapping, е необходимо да колапснете всички модификатори като OpenSubdiv, TurboSmooth и Symmetry, за да работите с чиста геометрия.
Стъпки за UV Unwrapping
- Подгответе модела, като премахнете всички модификатори (OpenSubdiv, TurboSmooth, Symmetry)
- Коригирайте презастъпващите се части на геометрията, за да са допрени, а не пресичащи се
- Центрирайте гизмото на всички обекти
- Ако е необходимо, използвайте модификатора UVW Map Clear, за да премахнете съществуващи UV координати
- Отделете различните части на модела в отделни UV острови (islands) чрез създаване на шевове (seams)
- Използвайте Pelt за първоначално разпъване на UV островите
- Приложете Relax за финално оформяне на UV координатите
- При нужда, позволете лек stretching, за да постигнете по-добра форма на UV островите
- След stretching, направете допълнителен релакс с 0 stretching
- Използвайте автоматично подравняване и рескалиране за финализиране на UV островите
Полезни команди и функции
Pelt
- Инструмент за първоначално разпъване на UV острови, помага за формиране на базовата форма
Relax
- Функция за оптимизиране на UV координатите, намалява изкривяванията. Опции: By Polygon, различни нива на Amount
Stretching
- Параметър, който позволява разтягане на UV координатите за по-добро разпределение
UVW Map Clear
- Модификатор, който премахва всички съществуващи UV координати, позволявайки ви да започнете отначало
Seam
- Дефинира ръб, по който ще се "разреже" 3D модела при трансформирането му в 2D UV координати