Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основи на Unwrapping в 3ds Max

В този урок се разглежда процесът на подготовка и започване на UV unwrapping на 3D модел. Unwrapping е критична стъпка, която позволява правилното текстуриране на модела, като трансформира 3D повърхността в 2D UV координати. Преди да започнете unwrapping, е необходимо да колапснете всички модификатори като OpenSubdiv, TurboSmooth и Symmetry, за да работите с чиста геометрия.

Стъпки за UV Unwrapping

  1. Подгответе модела, като премахнете всички модификатори (OpenSubdiv, TurboSmooth, Symmetry)
  2. Коригирайте презастъпващите се части на геометрията, за да са допрени, а не пресичащи се
  3. Центрирайте гизмото на всички обекти
  4. Ако е необходимо, използвайте модификатора UVW Map Clear, за да премахнете съществуващи UV координати
  5. Отделете различните части на модела в отделни UV острови (islands) чрез създаване на шевове (seams)
  6. Използвайте Pelt за първоначално разпъване на UV островите
  7. Приложете Relax за финално оформяне на UV координатите
  8. При нужда, позволете лек stretching, за да постигнете по-добра форма на UV островите
  9. След stretching, направете допълнителен релакс с 0 stretching
  10. Използвайте автоматично подравняване и рескалиране за финализиране на UV островите

Полезни команди и функции

Pelt - Инструмент за първоначално разпъване на UV острови, помага за формиране на базовата форма

Relax - Функция за оптимизиране на UV координатите, намалява изкривяванията. Опции: By Polygon, различни нива на Amount

Stretching - Параметър, който позволява разтягане на UV координатите за по-добро разпределение

UVW Map Clear - Модификатор, който премахва всички съществуващи UV координати, позволявайки ви да започнете отначало

Seam - Дефинира ръб, по който ще се "разреже" 3D модела при трансформирането му в 2D UV координати