Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови аспекти на UV Unwrapping в 3ds Max

В този урок се разглежда втората част от процеса на UV Unwrapping, фокусирайки се върху правилното позициониране на текстурите и проверката на резултатите от нарязването. Използването на UVW Map Checker е ключово за визуализиране на проблеми като неправилно позициониране, завъртане, разтягане или огледални части, особено при обекти, създадени чрез симетрия.

Стъпки за ефективно UV Unwrapping

  1. Селектирайте ръбовете, които ще бъдат шевове (seams) в UV пространството
  2. Разделете модела на логични части - например предна част на панел като едно парче, а задна със странични като друго
  3. Използвайте Pelt метод за първоначално разгъване на UV островите
  4. Релаксирайте островите (islands) за по-добро разпределение
  5. За прости повърхности използвайте планарно мапиране
  6. За по-сложни форми приложете Pelt, последван от релаксиране (например By Polygon)
  7. Проверете резултата с UVW Map Checker текстура

Полезни техники и команди

  • Pelt - метод за първоначално разгъване на UV острови
  • Relax - изглажда и оптимизира UV островите след разгъването
  • By Polygon - метод за релаксиране, който запазва пропорциите на полигоните
  • Planar mapping - планарно мапиране, подходящо за прости, плоски повърхности
  • UVW Map Checker - тестова текстура за проверка на качеството на UV мапинга

Практически съвети

Поставяйте шевовете на стратегически места - основните шевове трябва да са по вътрешните, невидими части на обекта, а видимите шевове да бъдат по краищата, където съединяването на текстурата е по-малко забележимо. Мислете за процеса като за шиене на плат около фигура - как бихте разрязали и зашили плата, за да покрие формата най-добре.