Unwrap - 2 част
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на UV Unwrapping в 3ds Max
В този урок се разглежда втората част от процеса на UV Unwrapping, фокусирайки се върху правилното позициониране на текстурите и проверката на резултатите от нарязването. Използването на UVW Map Checker е ключово за визуализиране на проблеми като неправилно позициониране, завъртане, разтягане или огледални части, особено при обекти, създадени чрез симетрия.
Стъпки за ефективно UV Unwrapping
- Селектирайте ръбовете, които ще бъдат шевове (seams) в UV пространството
- Разделете модела на логични части - например предна част на панел като едно парче, а задна със странични като друго
- Използвайте Pelt метод за първоначално разгъване на UV островите
- Релаксирайте островите (islands) за по-добро разпределение
- За прости повърхности използвайте планарно мапиране
- За по-сложни форми приложете Pelt, последван от релаксиране (например By Polygon)
- Проверете резултата с UVW Map Checker текстура
Полезни техники и команди
Pelt
- метод за първоначално разгъване на UV островиRelax
- изглажда и оптимизира UV островите след разгъванетоBy Polygon
- метод за релаксиране, който запазва пропорциите на полигонитеPlanar mapping
- планарно мапиране, подходящо за прости, плоски повърхностиUVW Map Checker
- тестова текстура за проверка на качеството на UV мапинга
Практически съвети
Поставяйте шевовете на стратегически места - основните шевове трябва да са по вътрешните, невидими части на обекта, а видимите шевове да бъдат по краищата, където съединяването на текстурата е по-малко забележимо. Мислете за процеса като за шиене на плат около фигура - как бихте разрязали и зашили плата, за да покрие формата най-добре.